Mitä mieltä olette kyseisestä objektiivista? Onko kellään kokemusta käytöstä? Asustelen tällä hetkellä SIngaporessa ja tuommoisen linssin olisi saanut paikalliselta Nikon-kauppiaalta n. 90 eurolla. Olen miettinyt myös jonkun 24/28 millisen hankkimista.
Hintansa arvoinen kyllä. Pieni, kevyt, valovoimainen ja pirun terävä piirto. Voisi melkeinpä sanoa että pakkohankinta jokaisen kameralaukkuun
Onhan tuo ihku obiska, nykyään eniten mun d70:n nokalla. Ja tuolla hinnalla varsinkin kannattaa hommata.
Osta AF50/1.8. Se on erittäin tarkkapiirtoinen objektiivi sekä pieni ja kevyt. Sekä erittäin helppo myydä käytettynäkin eteenpäin, koska jokainen haluaa sellaisen. :~)
Myös 35mm ja 85mm kannattaa katsoa miten halvalla saa? Kumpikin optiikka on haluttua tavaraa. Taitaa olla niin että kaikki Nikonin primet on todella laadukkaita.
Joutuu varmaan sitten ostamaan sen 50 millisen. Pitää vielä miettiä minkä muun linssin hankin vielä. Olen aikeissa ostaa myös digipokkarin ja olen tuossa katsellut Coolpix 5400:sta. Onko siitä kellään mitään sanottavaa varsinkin hinta suomessa kiinnostaa. Jos jollain on hyviä ehdotuksia pokkariksi niin niitä otetaan mielellään vastaan.
Harkitse AF Nikkor 28mm/f2.8. Sekin on pieni ja kevyt ja hyvin tarkkapiirtoinen. Ei yhtä herkkä heijasteille kuin AF24mm/f2.8.
Varmasti ton 50mm kaveriksi voisi olla se 24mm sit. Pokkareiden hintataso taitaa olla täällä Nikonilla 300e ja sen alta. Parhaiten melkein se käy että katsot mbnet hintaseurannalla. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/haku.aspx?hakusana=Nikon+coolpix&hae=Hae Äkkiseltään en löytänyt tuota 5400 mallia, olisiko jo vanha malli?
Eli tuolle ei ymmärtääkseni ole tullut mitään jatkajaa? 8400 malli, mutta se taitaa olla hiukan eri tyyppinen ja olisikohan isompikin. Mene ja tiedä. http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp8400.asp
8400 on nimenomaan täysin samantyyppinen ja vain hieman suurempi. 5400 on edelleenkin oikein hyvä kamera. eBay:sta niitä löytyy pilkkahintaan.
No vaan ostahan ihmeessä tuo 50/1.8. Itsellä ollut kuukauden verran suunnilleen filkkarungon nokalla, eikä ole tarvinnut pettyä. Valovoimaa ei koskaan ole liikaa... Uskoisin, että digijärkkärin kun hankin, niin se on Nikon, ja kaveriksi vielä 35/2 ja Tokinan 12-24/4. Nyt kun on jo 50/1.8 ja 70-210/4-5.6, niin tuohon ei muuta kaipaakaan kuin 85/1.8 ja joskus sitten se 80-200/2.8. Kyllä tuo 50 kannattaa silti hankkia, halpa kuin mikä ja todellakin helppo myydä eteenpäin jos ei itsellä olekaan tarvetta. Satasen saa helposti kun käytettynä myy, omani tuskin tulee kaupattavaksi...
50/1.8 on erinomainen lasi, hinta-laatusuhteeltaan voittamaton. Itsellä on -92 mallia oleva AF-malli, hyvin on kaikki vuodet palvellut eikä piirrossa/vastavalonkestossa löydy moittimista.
Saksasta ostin oman 50 milliseni tuossa syyslomalla ja sen jälkeen olen vain kuvannut ja kuvannut, koska sen jälki on jotain niin hienoa Sillä on vain kiva kuvata osta ihmeessä! Omani maksoi 110€ saksassa.
Sain juuri tuollaisen 50 millisen hankittua.Ostin sen pääasiallisesti filmikäyttöön, mutta kyllä se nyt toussa digissäkin tuntuu toimivan oikein kivana potrettilasina. Hyvä peli eikä ole hinnalla pilattu. Tuossa melko tuore viitekuva http://www.kameralaukku.com/portal/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3811
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ei se 1.4 ole hintansa väärti. Mielestäni 1.8 on jopa sharpempi isoilla aukoilla. Alle 2 aukolla kun 1.4 kuvaa, niin ei ole kovinkaan sharppi enää ja 1.5 cropilla tarkkuusalue on myös todella pieni. googlettamalla löytyy asiasta paljon juttua- kaikki tuntuvat olevan vähän erimieltä asiasta, mutta keskimäärin ihmiset tuntuvat olevan sitä mieltä, että jos ei tosissaan tunne tarvitsevansa sitä 2/3 aukkoa lisävaloa tai sitten todella pientä tarkkuusaluetta(mutta softia kuvaa) , niin ei kannata sijoittaa 1.4;seen .
1,4 on hieman tukevampi rakenteeltaan ja tekee paremman boken. En pitäisi sitä softina, mutta riippuu mihin vertaa..