Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana jem57, 26 Lokakuu 2007.

  1. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    ...digirungoista puhumattakaan...
     
  2. PKivireki

    PKivireki Active Member

    729
    31
    28
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    http://www.leica-camera.de/photography/m_system/leica_a_la_carte/idea/

    Tuollainen maksaa, mielikuvat ja -halut nääs! Toi Leican Á la carte -juttu meni jo niin överiksi, vaikka Leica-mies olenkin henkeen ja vereen. Kyllä nyt on pakko saada vihreällä nappanahalla verhoiltu leica kun ranskalaisella hienonimisellä lääkärilläkin on! Kameralla kuvatut kuvat on varmaan sairaan hienoja!
     
  3. Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    Ei muuten löydy sitä lasitavaraa ;) mulla on käytössä vain tää 28mm f1.4 ja sitten 35-70mm f2.8 joilla olen tullut hyvin toimeen :)) jos vaikka ensi vuonna ostais ensimmäisen telen tikille....???
     
  4. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    Maksaahan tuo Canoninkin 35/1.4.
     
  5. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    Niin, ja sitte jossain joku vielä neuvoo tosta modatun Leican tilaamisesta, että älä tilaa liian outoa (siis erinäköistä kuin Leicat yleensä), koska sitten kaikki vierastaa sitä eikä kukaan halua ostaa sitä sulta sitten joskus ;).

    Silti vielä oudompia on mun mielestä ollu ne jotku erikoiseditio-keräilyleicat. Miten semmosella raaskii edes kuvata, koska ne pitäis kuitenkin saada myytyä jälleen jollekin vitriiniukolle, joka ei huoli naarmun naarmua niissä... Ja sit ne mätsäävät objektiivit ja muut krumeluurit pitää kans aina olla. Ja jos jotain parannusta normaalimalliin joskus onkin, niin niitähän ei tietenkään voi päivittää itse massamalliin, vaan on pakko myydä kylkiäisenä jos mitä ihme pinnoituksia ja hilpattimia siellä ja tuolla.

    Mutta mikäs minä olen kenenkään rahojen perään katsomaan. Vois kai sitä järjettömämminkin rahojaan käyttää, ehkä. Ja voihan kameroita tuossakin mielessä arvostaa. Vaikkei sillä kuvien ottamisen kanssa mitään tekemistä oliskaan. Mutta onhan se kyllä periaatteessa mahtavalle laitteelle väärin, ja turhaa resurssien tuhlaamista jossakin määrin.
     
  6. PKivireki

    PKivireki Active Member

    729
    31
    28
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    Totta töriset. Keksittiin tällaiselle termi kameroita arvostavan austraalikko-brittiystäväni kanssa: Camera-Wanking! 
    "Camera Wanking" -toiminnan kohteena ovat usein laadukasta mekaaniikkaa sisältävät 1930-60 -lukujen perinteiset kamerat, joilla on ansiokkaan historian tuomaa keräily- ja statusarvoa ja joiden erinomaisen toiminnallisen kokonaisuuden tarkastelu tuottaa omistajalleen mielihyvää.
     
  7. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    On se ainakin tietynlaista Camera wankingia, mutta itse laskisin sen alle muunkinlaisista kameroista kiihottumisen. Väittäisin jopa, että mainitsemasi ajan kameroiden ihailu ei enää nykypäivänä edes ole enemmistössä runkkareista, kun miettii kaikkia niitä digikuolaamismassoja...
     
  8. _Petteri_

    _Petteri_ Member

    345
    0
    16
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    Selvä, kiitos täsmennyksestä. Mutta laita nyt sillä 28:lla otettuja kuvia näkösällekin muutama niin saadaan kimpassa jatkaa hivenen kateellista retostelua 8-#
     
  9. Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    :)) no ainakin kaikki kuvat lokakuusta eteenpäin tuolla mun Hotspot3 blogilla on kuvattu juuri tuolla 28mm ja D2Xs.llä ;)) juu tiedä tätä retostelua kun toi 28mm on vain kovassa käytössä ja itsekin kuvasin aiemmin Sigman 30mm.llä.

    D2Xs ei tee täyttä oikeutta 28mm f1.4.lle mutta toimii kuitenkin todella hyvin erittäin hämärissä olosuhteissa, sitä D3 odotellessa :))
     
  10. Tsirkki

    Tsirkki Member

    111
    0
    16
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    jem - miltä hankkimasi 28mm/1.4D lasi on tuntunut käytössä? Mihin olet ollut tyytyväinen? Jos (ja kun) Nikon jossakin vaiheessa tuo uusia valovoimaisia kiinteitä, missä asioissa toivoisit erityisesti parannusta?
     
  11. jem57

    jem57

    66
    0
    0
    Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?



    Tässä pari tuoretta referenssiä eBaysta, 2900 euroa ja 2600 euroa !!!

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=300214535950&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=020

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=380015305067&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=025
     
  12. Vs: Nikkor 28mm f/1.4D AF mistä vielä löytyy? Mitä voisi maksaa?

    Arvossaan ovatten? no oma oli ja meni, hyvä lasi kaikenkaikkiaan varsinkin D3.sen kanssa.