Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nikkor 20mm 2.8

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana MJK, 6 Lokakuu 2006.

  1. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Nikkor 20mm f2.8 lens

    Osaisiko joku kertoa mistä tuollaista kannattaisi etsiä ja missä hinnoissa nuo liikkuvat?
     
  2. jericho

    jericho Member

    722
    0
    16
    Itse maksoin käytetystä Nikkor AF 20mm/2.8 :sta 200€...
     
  3. hexar

    hexar

    70
    0
    0
    Kysyjä tarkoitti Nikkor AI ja AI-S optiikkaa. Sellaista Nikkor 20/2.8 AI-S tai AI optiikkaa, en ole nähnyt suomessa aikoihin käytettynä. Kyseinen optiikka on harvinainen ja hinta sen mukainen. Arvioisin, että sellaisesta joutuu maksamaan käytettynä jopa 500 euroa. Tällöin kyseessä on rungoltaankin täysin virheetön optiikka, jossa ei käytön jälkiä näy. Onnea etsintään!
     
  4. Itse olen saanut tavaraa ilmaiseksikin mutta liekö hyvä hintastandardi..
     
  5. Petu

    Petu

    109
    0
    0
  6. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Vs: Nikkor 20mm 2.8

    Prkl kun on kallis =(
    Kiitoksia avusta, täytyy tyytyä (ainakin toistaiseksi) tuohon 28mm optiikkaan kun sellainen löytyy.
     
  7. Petu

    Petu

    109
    0
    0
  8. Vs: Nikkor 20mm 2.8

    Vaihto 24-milliseen voisi olla hieman taloudellisesti siedettävämpi.
     
  9. Vs: Nikkor 20mm 2.8

    Vanhempi 20-millinen (20/4) oli taannoin myynnissä EP-Kamerassa, jäin funtsimaan seuraavalle viikolle ja sehän oli ehtinyt mennä. Hintapyyntö oli parinsadan luokkaa.

    Samassa eräältä ammattikuvaajalta tulleessa setissä oli kaikkea muutakin jännää (24/2, 50/1,2, 28/4 PC, 500/8 Reflex...) inhimillisiin hintoihin - itse en ehtinyt tuhlaamaan kuin pakasta vedetyn oloiseen PC-Nikkoriin ja vähän kuluneempaan Reflexiin, muut kiinnostavat ehtivät mennä kun fundeerasin vähän liian kauan. Eli kyllä noita erikoisempiakin Nikkoreita löytyy pienellä tuurintyngällä Suomestakin.
     
  10. Vs: Nikkor 20mm 2.8

    Mulla vois olla tuommonen MF 24mm F2 myynnissä(sarjanumero 207034). En digi aikana ole käyttänyt koskaan, mutta filmille on tullut räimittyä. Lähinnä reposkuviin aikoinaan hommasin ja ainakin niissä toimi hyvin. Ei minkäänlaista horisontin vääristymää, vaikka miten vääntäis. Pikkuvekki etureunassa, mitähän tuosta sais? Tarkistettu eräiden luontokuvaajien kokoontumisajojen jälkeen, Oulun Kamerahuollossa ja toimivassa kunnossa näyttää senkin jälkeen olevan.

    Mutta, edelleen odotan sitä Nikonin täyskennoista kampetta:)