Nikkor UD 20 mm 3.5 Paikkakunta: Helsinki Tuotteen kuvaus: Tuotteen kunto: Erinomainen Toimitusehdot: nouto/posti Yhteydenottotavat: 050 514 2321 Nikkor UD 20 mm f 3.5 valmistettu 1971 - 72. Loistokunnossa, kokometallinen rakenne, sekä tarkennus että aukkosäätö jämäkkä, ei löysää. Linssit virheettömät, yksi näkyvä hiukkanen sisällä jolla ei merkitystä. Puhtaat himmenninlehdet. Alkuperäiset tulpat mukaan, etusuoja metallia. Alapuolelle kaiverettu neljä numeroa jotka maalattu siististi umpeen. Tämä on modifioimaton, alkuperäinen f-mount (?), tarkista sopivuus Nikon-runosi kanssa. Itse käytin sovitteella Canon -digirungossa jolloin asialla ei merkitystä. Lue lisää: Review: Nikon Nikkor 20mm f/3,5 UD – Addicted2light 230 €
Modifioimaton vuodelta -75 on alkuperäinen F "NAI" eli "non-AI" eli "pre-AI". Kuvakin sen kertoo. AI ilmestyi myöhemmin, 77? Nikon Lens Versions and Serial Nos Wide-Angle Lenses For Nikon 'F' Mount P.S. Miten pystyit määrittelemään valmistusvuodeksi 1974? Tuo linkkaamani taulukko kertoo väljemmin sn 460073 - 480388 : 1971 - Apr 1974 No, joka tapauksessa viimeinen versio tästä hienosta 20mm -konstruktiosta.
Tämä on tehty näköjään 1971-74 sarjanumeron perusteella ja linssisuoja tarkentaa vuosiksi 1971 - 1972. Kiinnityksen ihan oikea nimitys on F-mount, kai? Anteeksi, olen aina ollut enemmän Canon-mies, nykyisin muutakin. Tässä linssistä tietoja: NIKKOR-UD Auto 1:3.5 f=20mm 461362
(F-mount on hiukan sekava nimityksenä siinä mielessä, että uusimmatkin Nikkorit ovat niitä. Itse bajonetti kun on sama mutta oheishärpäkkeet vain vaihtelevat. Siksi lisämäärettä tarvitaan myös tähän ihan ekaan alkuperäiseen, jossa himmennintieto voi välittyä ainoastaan "jänönkorvalla" rungon valotusmittarille.)
Toinen Helios myyty, toinen jäljellä, se jossa klikit himmenninsäädöstä poistettu. Hintoja tarkistettu.