Manuaalitarkennus ei toimi, af takkuaa satunnaisesti pitkillä yli 150mm polttoväleillä. Linssit naarmuttomat. Tulpat, vastavalosuoa ja pussi. 350 euroa. Nähtävänä ja testattavana Oulussa. Vaihto esim. ARAX MLU + 80mm optiikka tai 6x6 diaprojektori. Muitakin 6x6 kameoita noin 80mm optiikalla voi tarjota, ei kuitenkaan Kiev 60 tyyppisiä/vastaavia. Pitää olla kuvauskuntoisia. Tiedustelut yv:llä.
Vs: Nikkor 18-200/3,5-5,6 vr Laitetaampa vastauksena aiheellisiin kysymyksiin tuosta 18-200 zoomin tarkennusviasta lisätietoa. Yli 150mm polttovälillä vika ilmenee siten että jos tarkennus on esim. 0,5 metrissä ja koettaa tarkentaa äärettömään, tarkennus jää toisinaan ensimmäisellä laukaisimen puolipanalluksella jonnekkin 10 metriin ja vasta toisella painalluksella äärettömään. Tarkennus on kohdillaan minun D80:llä kaikilla polttoväleillä. Minun kuvaamisia tuo vika ei ole häirinnyt, liikkuvan poispäin menevän tai kohtitulevan kohteen seuraaminen AF-C:llä pitkillä polttoväleillä tosin häiriintyy. Myynnin syy on polttovälin kattaminen muilla optiikoilla (12-24, 35 ja 80-400), joista tuossa 80-400 ruuvitarkenteisessa telessä tarkennus on hitaampi kun nyt myytävässä 18-200. Hinnasta voidaan keskustella mutta alle 300 minun ei kannata myydä koska onhan tuo joissakin tilanteissa ihan kätevä verrattuna painavaan 80-400.