En enää kirjoita koko stooria, jos liittäminen onnistuu, kerron lisää: Ok, eli miksiköhän tämä tuli läpi, mutta ei edellinen? Kent Andersson oli 60-luvun lopun Ruotsin harvoja kunnon TT kuskeja, Imatralla 1966 hänen telttansa oli meikäläisen teltan vieressä. Samalla telttailualueella oli useita "köyhiä" TT kuskeja, joista Kent oli niitä harvoja raittiita kavereita. Kuvassa Kent maalaa Husqvarnansa kilpailunumeroita. Yamaha lopulta "löysi" Kentin ja samalla tavalla kuin Jarno Saarinen, Kent ei lopulta elänyt täyttä aikaa -harmi.
Vs: Kent Andersson 1966 Hyvä kuva. Vanhempani ovat usein puhuneet noista pulla-ajoista, ja käsitykseni mukaan vuonna 66 useimmat köyhät miehenalut kiertelivät paremman tekemisen puutteessa mersulla eurooppaa, mukanaan kilpamoottoripyörä tai pari Vai muistanko jotain pieleen?
Vs: Kent Andersson 1966 Jonkin tarinan mukaan tehdaskuski Agostini antoi luvan Jarno Saariselle tonkia roskistaan ja sieltä Saarinen löysi mm. "uudet" ketjut seuraavan aamun starttiin. Ennen nämä hommelit olivat vähän kotikutoisempia. Toisen lähteen mukaan Kent Andersson kuoli 29.8.2006 64 -vuotiaana
Vs: Kent Andersson 1966 Hieno ajankuva, hiusmuoti oli vielä tuolloin mageeta. Muistan nähneeni faijan kotialbumissa kuvan, jossa hän istuu vanhan arielin satulassa, kitara selässä ja rasvavoogu otsalla (tuli tästä heti mieleen). Nostalgiaa tursuava otos tämä kuva Kentistä. Ruotsin lippu mersun kyljessä mukava pikku detalji
Vs: Kent Andersson 1966 Juu, ei kuollut samalla tavalla, mutta kuoli ennen täyttä aikaa: Andersson, av de flesta räknad som Sveriges störste roadracingförare genom tiderna, dog plötsligt och oväntat 64 år gammal 2006. Minä täytän juuri 64, enkä olisi vielä valmis "lähtemään".
Vs: Kent Andersson 1966 Kent kun ajoi Monzassa 1973 ennen isojen pyörien lähtöä, niin kulki varoittamassa kuskeja radan öljyisyydestä - Jarno Saariselle ei saanut sanaa. (Isällä oli tuollainnen mersu.)
Vs: Kent Andersson 1966 Olen kuullut saman "huhun", mutta sitä ei jostain syystä olla noteerattu virallisesti. Ei kai nämä onnettomuudet koskaan selviä täysin, koska siinä on niin paljon kiinni myös järjestäjien mainetta ja rahaa Olen toisaalta jotenkin tyytyväinen siitä, että olen sattunut juuri tuolloin ja juuri tuohon paikkaan missä Kent aloitti oman kansainvälisen kilpailu-uransa. Kuva lienee siinä mielessä melkoisen ainutlaatuinen, vaikka onkin huonolaatuinen teknisesti.