Siinähän sitä emelle projekti... 100 suomen suosituinta koiraa elementissään. Pieni kertomus, mitä ne tekee ja 1-4 hienoa kuvaa/ koira. 200:n sivun kirja =) Suosituimmat roduthan varmaan löytyy kennelliiton listauksista.
Koira on (kaupallisestikkin) niin iso juttu anglosaksisissa maissa, että kyllä niistä on kuvakirjoja tehty liki määrättömästi. Tästä voi alkaa plaraamaan ,-) En tiedä onko Suomessa tällä hetkellä yhtään ammattimaista "koiramuotokuvaajaa", mutta muistelen että takavuosina oli. Maailmalla noita näkyy olevan aika paljon. Siitä vaan Emerikki toimeen
Joo, tuossa voipi olla se ongelma, ettei se naapuriliikkeen esko oikein handlaa koiria yleisesti. Eli kyllä koirien kanssa pitäisi olla kokemusta muutenkin, jos niitä kuvaa ja kai emellä nyt hivenen on, taivaspaikkansa kun on saarivaltion ihmeellä jo tienannut )
Tässä ketjussa on näköjään ollut puhetta sekä liikkuvien koirien että moottoriurheilun kuvaamisesta. Minä voin antaa vinkin: jos haluat harjoitella nopeasti liikkuvan kohteen kuvaamista, hakeudu ihmeessä agilitykisoihin. Se on kaiken lisäksi ilmaista huvia, pääsymaksuja ei peritä. Vastineeksi joku voisi antaa mulle vinkkejä, missä pääsisi kuvaamaan motocrossia/trialia/rallia ym. Turun tai Salon seudulla. Alkaa nääs noi koirat ja hevoset pikkuhiljaa kyllästyttää Ja vielä objektiiviasiaa... olen vuoden verran kuvannut 70-300 f4-5,6 III USM:lla, mutta nyt kun omat taidot on vähän kehittyneet(?), niin alkaa tuo heikohko kuvanlaatu pikkuhiljaa tympiä. 70-200 f4 L olen miettinyt, siinä ilmeisesti olisi kakkula minun tarpeisiini? Kuvaan siis lähinnä koiria, hevosia, vähän luontoa, toivon mukaan tulevaisuudessa myös lapsia ja pyörillä kulkevia hevosvoimia. Hinta tuossa on kuitenkin vielä sellainen, että siihen köyhällä on juuri ja juuri varaa.
Mikä kamera sinulla on? Ainakin 1.6 cropin digirungossa tuo 70-200 polttovälialue on noihin tarpeisiin sopivanlainen, filkkarungossa ja 1x digirungossa pitkä pää saattaa jäädä hieman lyhyeksi agilitykentällä. f4 on ulkona useimmiten varsin riittävä, valoa on kuitenkin tarpeeksi. 2.8:lla saisi lyhyemmän syvyysterävyysalueen mutta sen hinta on jo aika lailla korkeampi ja käytettävyys heikompi reilusti isomman painon vuoksi. Kannattaa vaikka lainata tuollainen putki joskus kisohin mennessään ja kokeilla miltä se tuntuu.
350d on ja kyseinen kakkula tuli tänään hankittua. Minun parhaimpiin puoliin kun ei tuo harkitsevaisuus oikein taida kuulua, jos jotain tahtoo, niin se on saatava just nyt heti... tai mieluummin eilen Sen verran ehdin jo testailla, että kyllä laadussa on aika iso ero vanhaan putkeen verrattuna.
Onnittelut... tosin samalla myös osanotot, sillä olet nyt päässyt siihen ensimmäiselle L-koukun portaalle, jossa on tukeva turvakaide suojaamassa edelliselle asekeleelle putoamista. ;o)
Nyt kun täällä noista objektiiveista on ollut puhetta niin : Olen kiinnostunut paljon nopeasta kuvauksesta juuri tuollaisesta motocross tms ja myös maljon macro sekä hieman pitemmän matkan kuvaamisesta hinnat ovat ongelma esimerkiksi mistään en netistä löytänyt tämä > Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo - Objektiivit – objektiivit valokuvaukseen - Canon Oy objektiivin hintaa osaatteko kertoa yhtään? Sekä nuo ''mainitsemani objektiivit'' kiinnostaisivat hinta/laatusuhteeltaan... Camerana toimii myös Canon EOS 350D. ( Oma lehmä ensin ojassa ) =)
Ja nyt alkoi tuollainen Peleng fisheye kiinnostamaan mutta käykö millainen Canoniin? Ostopaikkojahanen löytänyt.. =/
Toi MP-E lienee aikamoinen äärimacro, eli lähes puolimikroskooppikuvaukseen tarkoitettu.... ei mikään ampiais-kukkayhdistelmien ihmelaite. Mutta jos se kiinnostaa, niin hyllystä löytyy ja nyt kun tilaat, niin ensi viikolla on kotona: MP-E 65 /2.8 Macro >> in stock 858,00€
Juu, tuo objektiivi on jo unohdettu kun katseltiin suomesta niin tonnin luokkaa. =) Mutta entös nuo muut pelengit macrot ja muut? =)