Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Neuvoja kaivataan!

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana hedemoll, 18 Toukokuu 2008.

    Eli olen hankkimassa kuukauden sisällä Nikonin D80 rungon. Kävin liikkeessä koittelemassa kameroita ja em. kamera istui hienosti käteen, ja koska hinta ja ominaisuudet ovat kohdallaan niin mitä luultavimmin käyn sen piakkoin hakemassa kotiin.

    Neuvoja kaupaisinkin siinä, mitä hankkisin rungolle kaveriksi!

    Koska olen köyhä opiskelija, alkuun joudun tyytymään kittioptiikkaan + Nikkor 50mm/1,8D:hen, jonka isäni lupasi antaa minulle, kun on hänelle itselleen tarpeeton (heräteosto kuulemma:).

    Nikkorin 18-55 VR tai 18-70 olisivat (luultavasti) vaihtoehdot, tai kenties 18-135 (onko 100:n lisä-euron arvoinen noihin kahteen muuhun verrattuna?) Kertokaa mielipiteitä, mikä em. olisi kannattavin, vai olisiko kenties joku muu sopivampi opetteluun?
    Kesän opettelen "juttelemaan" kameran kanssa ja samalla mietin millaista polttoväliä kaipailen ja syksyllä sitten uutta putkea kehiin.

    Newbie toivoo asiallisia vastauksia ekaan viestiinsä. Tästäkin aiheesta on varmaan ties kuinka monta aihetta mut enpähän löytänyt tähän hätään sopivaa, sorry.
     
  1. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Neuvoja kaivataan!

    18-55 vr:stä en osaa sanoa, jos meinaat että vakaaja on pakko,niin sitten.

    18-70 on todella hyvä kittilinssiksi, 18-135 on aikalailla samanoloinen, mutta hieman ulottuvampi. Satasta päälle en tosin siitä maksaisi. Aika edukkaasti noita kumpaakin liikkuu käytettynä.

    Se 50mm on loistava olla ja sitä kannattaa käyttää paljon jo optisestikkin, mutta myös siksi että kiinteällä keskittyy olennaiseen.

    edit. ainiin,onnittelut hyvästä valinnasta. SB-600 salama voi jossain vaiheessa kutitella, varsinkin kun tuo runko osaa sitä langattomasti ohjata omalla tuikullaan.
     
  2. Vs: Neuvoja kaivataan!