Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Neukut tulee,taas !

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana JukkaProMan, 19 Lokakuu 2008.

Vs: Neukut tulee,taas !

Ok, toi vesi kertoi kaiken, ja negakoko. valotus varmaan useita minuutteja. Tässä on nyt kehujen paikka:
    hei hemmot ja heli: Oletteko koskaan tulleet digganneeksi ECM levymerkin kansia ? Jos ette, menkää levylafkaan ja pyytäkää nähdä niitten katalogi. Viiskulmassa Emulla on kokonainen kirja ECM kansia ja juttuja vuosien varrelta. En yhtään liiottele jos sanon että monet näistä shoteista voisi olla tuolla levynkansissa, kun katsotte niitä, toteatte saman kuin minä: ei mitään itsestäänselvyyksiä, eikä oppikijakamaa vaan tajunnanvirtaa, huumoria ja oivalluksia. Lisää tätä, niin Teemu varmaan kustantaa kirjan näistä...

1. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

ECM sattuu olemaan mielikki levy-ythiöitäni, ei pelkästään Tomasz Stankon ja Arvo Pärtin tuotannon kattavan ja laadukkaan julkaisun tähden, vaan myös levyjen äärimmäisen miellyttävän ulkonäön takia.

Mannfred Eicher (köhän se oli?) on kyllä aika velho ilmeisesti tuottajan tuolin takana, levyt on kuulemma myös hifistien mieleen.

2. Vs: Neukut tulee,taas !

väriskanni

3. Vs: Neukut tulee,taas !

Niinkui HÄH??,( toi ylläoleva )  Fotomik:ei laajenneta tätä koskemaan musiikkia, mutta Manfred on MV diggari, tuottanut muutaman mielettömän fotokirjan, yhden jossa giltsi hyppää junaan Hollannissa ja kaikki shotit on tuosta samasta junan ikkunasta, päätyen muistaakseni venetsian pitkälle sillalle josta kävellään sitten itse venetsiaan. kaikki vaaka kino formaatissa, kaikki samasta tasosta, samalla linssillä, mutta kun plaraa kirjan vauhdilla: vau mikä leffa tai sitten jää maistelemaan yksittäisiä shotteja. MV fotoilla on USKOMATON voima, kun sitä osaa käyttää.

4. Vs: Neukut tulee,taas !

Ainoa omasta hyllystä löytyvä itäkamera on Smena 8. Pieni, kevyt ja yllättävän valotiivis. Aivan hillittömiä heijastuksia tulee kyllä herkästi kuviin - en tiedä johtuuko linssistä vai kiiltävistä muovisista sisuskaluista.

Pitkään on ollu ostoslistalla FED kakkonen sellasella rungon sisään painuvalla Industarilla.

Talvikuvassa filminä yli-ikäinen HP5+, kuvattu kasisatasena ja kehitetty Rodinalissa.
    Vappukuvassa filminä Fuji Reala 100.

5. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Horizon 202 -kuva

6. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Toinen

7. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Moskova 5

8. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Toinen samasta setistä

9. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Moskova 5, Fuji Astia

10. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Moskova 5

11. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Horizon 202

12. Vs: Neukut tulee,taas !

Kyllä on kovaa settiä tarjolla tässä topicissa. Hiljentää tällaisen harrastelijan.

13. Vs: Neukut tulee,taas !

Mä voisin tähän väliin heittää pari jujua tolle Horizonille: ne jotka käyttää , tietää että se on skarpattu äärettömään ja 2,8 aukolla alkaa olla vähän "Bokehit hukassa". Tässä alla juju, vähän paksua mustaa dymo markkerausteippiä, sinne missä haluaa skarpata vähän lähemmäs. Toisinaan se on mulla reunalla (tässä9 toisinaan taas keskellä (potrettia varten)  sitten on toi infra filtteri, Mukana tuli pari raamia, jotka mä vähän tuunasin. lee arkistosta tumman punaista ja alkaa infrat pelittään.

14. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Mä teetin omaani lähilinssin Teknofokuksessa. Joutui uhraamaan UV -filtterin. Teippiviritykset ei oikein innostaneet.

15. Vs: Neukut tulee,taas !

Voi vittu, ekaks mä luulin että toi putki meni sen perseeseen, Ois jäänny toi Witkinin ämmän poikakin toiseks!

16. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

Leningrad

17. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38