Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Neukut tulee,taas !

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana JukkaProMan, 19 Lokakuu 2008.

Vs: Neukut tulee,taas !

Pannaas pari tännekin, idänihmeellä kuvattua:

1. Vs: Neukut tulee,taas !

Hienoja kuvia molemmat!

2. oldnick

oldnick Member

415
    0
    16

Kiev 4

3. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36

Mikäs idänihme oli käytössä? Iskra?

4. Frank

Frank Active Member

7 249
    1
    38

Vai Holga (Kiinasta! :D) tai Lubitel? Tai molemmat... Tai Holga ja Iskra.. :) ?

5. c

c Well-Known Member

5 366
    104
    63
    .

.

6. Vs: Neukut tulee,taas !

Ou jee, tarttis varmaan porata filkkaankin uudet reijät kun mun käsityksen mukaan ruutujen välin määrää hammastukset ja vetoratas joka kulkee nissä lovissa.

7. Mikko O

Mikko O Member

231
    0
    16

Eikös tässä ole nyt kyse rullafilmistä kuitenkin?

8. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 120
    3 464
    113

Kinarissakin se vetoratas voi olla kitkavedolla ja lipsua.

9. c

c Well-Known Member

5 366
    104
    63
    .

.

10. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18

lubitel2

11. toninikkanen

toninikkanen Active Member

1 628
    0
    36
  12. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18

tähä kuva on otettu neuvostoliitossa 88 tai 89 eli melko varmasti neukkukameralle :)))

13. Vs: Neukut tulee,taas !

Näin se varmaan menee, paitsi hasbulator yleensä toimii, Kievdator mun kokemuksen mukaan yleensä ei...

14. c

c Well-Known Member

5 366
    104
    63
    .

.

15. Vs: Neukut tulee,taas !

Horizon onkin kameroiden aatelia. tietääkseni ainoita missä neukut todella osas iskeä saumaan missä kysyntä ja tarjonta kohtasi saumattomasti. sit kun vielä hinta oli kohdallaan, niin avot, oli jopa varaa uudistaa työkaluja ja designiä. On mulla noita neukkumaan vehkeitäkin ihan tarpeeksi: 4 kpl kieviä ( muutama purettu ihan harrastuksena ja varaosiksi contaxeihin) sitten pari Lomoa joka on kyllä paskin kamera maailmassa, sit Moskva 6X9 joka on Super Ikonta kopio. siinä on joku säätömoka että tulee ihan tolkuttoman softia. En mä jaksa niitä hieroa, kun oikeesti on hierottavia leicoja, rolleita ja hasseleista nyt puhumattakaan. Ainoa jota vielä halajaa ja ehkä vielä saankin irti on musta Nikon S3 rangefinder, laajiksethan siihen ostettiin viime metreillä EP:n lopettaessa, käyhän ne tietty Contaxeihin ja Kieveihin.Voishan niillä tehtyjä fotoja tänne tuupata, mut kun ne on niin hyviä että menee tää "bullshit pointti" vähän ohi joka oli mulla mielessä kun tän ketjun perustin. No ei se mitään, onhan tää ollu SUOSITTU !!!

16. Vs: Neukut tulee,taas !

Selasin ihan huvikseni koko plöräyksen alusta loppuun, aika hauskan näyttelyn saisi jos ryhmittäis: Frendikuvat, turistikuvat, "taidekuvat"
    (sinne muuten tulis tunkua aika lailla, kun kaikki kattois että oma pläjäys on "taidetta") sit ne mutamat ihan oikeet taidekuvat kuten toi alkupään tallinna kuva joka on kyllä maaginen  jne jne...

17. Jaakko

Jaakko Active Member

1 174
    10
    38

Tässä kuvassa yhdistyvät herttaiset idänihmeet: Praktica Itä-Saksasta ja Helios 55/2 Neuvostoliitosta. Ja halpa markettifilmi.

18. Jaakko

Jaakko Active Member

1 174
    10
    38

Nuo on hienoja. Varsinkin ylempi.