Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Netissä toimiva muistio

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juke.K, 4 Huhtikuu 2013.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Onko olemassa jotakin selkeetä muistiota/laatikkoa/paikkaa, ilmatteeksi, joka toimisi siten että se on tietokoneen alapalkissa ja sinne raahaat jonkun linkin videon kuvan ja mitä nyt tarviikaan? Se menee jonnekin omaan muistiin jonka voi sitten lukea missä vaan netissä.

Mä olen sähköpostilla lähettänyt itselle linkkejä ja muita. Mutta varmasti löytyy helpomiakin konsteja. Lähinnä tämä tulee esille kun olen koneella töissä ja kotona.

Muistelen että joskus oli sellanen palvelu mutta se sitten loppui. Sinne sai  tehtyä suosikki sivut ja salsanoillekin oli mesta ja muistiolle ja mitä olikaan.

Kaikkia hauskoja ohjelmia on olemassa. Keltanen lappu intraverkossakin on hauska. Voit kirjoittaa muisti lapun toisen työntekijän näytölle omalta koneelta.

2. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Vs: Netissä toimiva muistio

Ainakin ether.... joku muistio on ilmainen ... etherpad. käsittääkseni siihen voi laittaa myös muita tiedostoja. Päivyri.fi on kalenterimallinen , mitä siihen voi lisätä, en tiedä - olen joskus kokeillut mutten tarvinnut sit kuitenkaan

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Perusmallin blogi on loppujen nlopuksi aika helppo ylläpidettävä, ja sitähän sitten lukee missä vaan.

4. Vs: Netissä toimiva muistio

Evernote ja Sugarsync on ainakin joskus ollu ilmaiset versiot noista.

5. post-pop

post-pop Member

106
    0
    16

Evernote on ihan hyvä ja monipuolinen, vaikkakin itse olen katsonut että muistiinpanojen jne. nopea & helppo tekeminen on aina muutaman turhan monen mutkan takana. Semmoinen fiilis että joutuu 'käyttämään ohjelmaa', kun parasta olisi vain saada tehtyä muistiinpano nopeasti ohjelmiston hyppimättä silmille.

Aika nopiasti päätin että kyllä tälle on varmasti oltava parempi vaihtoehto, ja ainakin minulle Catch.com osoittautui nopeammaksi ja intuitiivisemmaksi vaihtoehdoksi. Selaimiin (Firefox & Chrome, ilmeisesti myöskin IE) ainakin saa helpon pluginin, mutta varsinaista desktop-versiota ei taida löytyä. Mutta jos linkeistä on kyse niin luultavasti se selain on siinä auki sitä linkkiä kopioitaessa kuitenkin.

Ja jos taskusta löytyy iPhone tai Android kepula niin saa menossakin otettua muistiin helposti jos tulee jokin asia mieleen ja pääkoppa on yhtään samanlainen vati kun minulla :)

6. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

dropbox:iin voi pudottaa isompiakin tiedostoja, eli mitä vaan dataa. Mutta jollakin tiedosto on ensin tehtävä, vaikka sillä muistiolla. Mutta sille syntyy asentaessa työpöydälle kuvake, johon voi pudotella haluamiaan tiedostoja. Nettiversiolla homma tehdään selaimella, sekä upload, että download. Ihan kätevä, kun tiedostoja voi mys jakaa muille sen kautta. Ilmainen versio nielee 1 GB tavaraa ja lisämaksusta taitaa saada aikalailla suuremmankin, itselleni tuo on riitttänyt.

Suoraan dropboxiin ei voi kirjoittaa, mutta siihen voi käyttää googlen drivea tai hotmailin skyta, joissa kummassakin on verkkon tehtävät offise softat.

7. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Itse käytän Wintoosan SkyDriveä, kännykällä ja tietsikalla.
    Toki Dropboxia ja muitakin juttuja tulee käytettyä.

8. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Miten olisi Gmail? Siinä on tehtävälistat, kalenteri hälytyksineen ja jakoineen, säilytystilaa ja office-paketti onlinena. Itse käytän lisäksi vielä Dropboxia ja Evernotea täydentävinä sovelluksina (molemmat ovat kätevämpiä kuin Googlen appsit, mutta Googel on pakettina todella monipuolinen).

9. massee

massee Member

420
    0
    16

Olen käyttänyt kolmisen vuotta Evernotea työmuistiinpanojen tekemisessä ja hyvin toimii.

Voit liittää mitä tahansa tekstiä "paste to evernote" -toiminnolla, näin esimerkiksi muistio linkistä syntyy itsestään. Voit luonnostella paperilla jotain, ottaa siitä kuvan kännykkäsovelluksella ja kuvasta syntyy helposti muistio. Voit myös screeshotata tai clipata mitä tahansa ruudulla näkyvää helposti muistioksi. Muistioiden tägääminen on hyvä juttu.

Muistiot näkyy sitten hienosti synkassa kaikissa vehkeissä (selain + luuri + tabletti + pc-sovellus).

Windows-versioista ei ole kokemusta, mutta eiköhän sieltä samat hommat löydy.

10. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Tämmönen Lumiassa:

Microsoft OneNote

Lumiassa saa kiinnitettyä aloitusnäyttöön melkein mitävain pikakuvakkeita, myös pikamuistiinpanosivun tai  tämän kameralaukkukeskustelun sivun.

En tiedä kuinka se muissa onnistuu...kun ei ole kokemuksia.

11. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu 2019