Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Vaikka tuo ei vielä mennyt läpi,niin keskustelua on eri prokuvaajien blogeissa ollut siitä mitä tuolle copyright-laille tapahtuu. Selvänä pidettiin sitä, että se tulee muuttumaan ja todennäköisesti huonompaan suuntaan.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Kiitos. Tarvii varmaan joskus laittaa wintööttään unix-toolit niin saa skriptattua sen verran että voi käydä kaikki läpi ja laitella niihin tietoja. Sellainen olisi näppärä softa (front-endi tuolle), jolla voisi heittää suoraan vaikka skannauksen jälkeen kuvaa oikealla napilla klikkaamalla valikosta "fill exif" tms.. ja sinne kirjoittaisi tietoja.. Kulkisivat sitten sen originaali-skannin kautta muihin versioihin.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Mulla on vähän tuon tyylinen, sitä sanotaan Lightroomiksi.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? ;-] Photokauppa sisältää saman oveluuden.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Vinkit ovat näsäviisaudessaan suorastaan loistavia! Nerokkaita kommentteja riittää, mutta ei näköjään kapasiteettia samalla kertoa kuinka sen voi sitten tehdä. Esimerkiksi photokaupassa pääsee kyllä itpc-tietoja näpyttelemään muttei exiffejä.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Sitä ei pitäisi tehdä. IPTC on antanut ohjeistuksen, että käyttäjän ei pitäisi muuttaa exif:ssä muuta kuin iptc-tietoja.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Niin. Siitähän koko ongelma juonsikin alkunsa, kas kun filmikuvassa ei ole exiffille automaattisesti niitä kuvaustietoja.... Siksi tuollainen pikku apuohjelma olisi näppärä.
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? No joo, ei tullut mieleen, että joku kuvaisi yhtä pedanttisesti kun A.A. ja merkkaisi kuvaustilanteen säädöt muistiin. Mä ajattelin lähinnä kuvaajan tietoja. Onhan tuohon exiftoolsiin tehty gui, mikä hiukan helpottaisi hommaa. http://freeweb.siol.net/hrastni3/foto/exif/exiftoolgui.htm
Vs: Netissä julkaistujen kuvien vesileimat/copyright tekstit? Kiits. Hehe, Adams opetti oppilailleen että kirjatkaa tiedot muistiin ja itse sitten kirjasi miten sattuu. Jossain autobiographyssä tms. se totesi että vähän nolottaa kun kuvion kohdalla on vain ca. 1932 kun ei ole mitään mistä selviäisi minä vuonna se on edes otettu... Mutta juu, viimeiset 20 vuotta olen pitänyt mukana aina kuvausvihkoa johon kirjaan aiheen, valotusajan, aukon, polttovälin... Tiuhassa kinoräksytyksessä vähän suurpiirteisemmin. Keskari/laakapuolella sitten hyvin tarkaan, kohteen valoisuusarvoja myöten. Niin, ja toimiihan se jonkinlaisena muistivihkona, päiväkirjana ja kaikkea siltä väliltä myös Vaikka mulla ei vieläkään ole olemassa järkevää arkistointia, niin silti jos mulla on joku kuva, löydän kohtalaisella vaivalla kaikki teidot siitä. Kuvauspaikka, ehkä kellonaika, kaulusto, valotustiedot, filtterit, visualisaation, valotuspäätökseen vaikuttaneita tekijöitä, ....