mulle ei aukee toi kuvan nimi. miten tästä siis kuvastuu ennakkoluulo? ennakkoluulottomuus vielä menis. kuvana ihan perus jees, mutta lähempää ja alempaa olis irronnu enemmän fiilistä. kiva kontrasti ihmisten välillä ja katseiden suunnat saa miettimään, että mitä kuvan ulkopuolella tapahtuu.
Aika hämärä. Jotain he katsovat vasemmalle? Mutta mitä? Pitäisikö olla tilaa siellä? Vai katsooko tyttö shokeeravana tuota miestä mitä se hakkaa? Miehen ilme on karismaattinen, nauraa jollekkin? Ovela kuva joka ensikatsomisella näyttää tylsältä. Sommittelu tai siis oikeastaan rajaus on nyt aika hankala. Kuva ei ole siis helppo. Minun mielestä kuva on sävyiltään kaunis vaikka ei olekkaan silleesti kauhean radikaali eikä imelä. Mielelläni luen muiden suhteen tuosta rajauksesta ja mikä kuvassa on mahdollisesti vialla?
Ennakkoluulo perustunee rotuennakkoluuloihin, mustan ja valkoisen vastakkainasetteluun. Rasistisesti ajatellen musta mies nauraa ehkä kaverilleen valkoisen tytön epävarmuutta seurassa kun on itse "omiensa joukossa". Suomessahan tilanne olisi toisinpäin samanlaisessa kuvassa. Enkä halua aloittaa mitään rasismikeskustelua. En ole sen enempää rasisti kuin te muutkaan, tällänen ajatus tuli vaan mieleen kuvasta.
En mä nyt mistään ennakkoluulosta saa tässä kiinni, mut toi Jaskan tyttö on kyllä tosi kaunis lapsi. Kommentoin nyt taas kohdetta, mutta tuskin tosta kenellekään tulee paha mieli. Näyttäis että varmaan puhutaan jotain vierasta kieltä ja tyttö ei ihan täysin tajua mistä on puhe, hämmentynyt mutta utelias?
Onhan tuossa ennakkoluuloja. Juuri mustaa ja valkoista, ilmeitä ja osoittelua. Ei ehkä ihan alleviivatusti mutta on kuitenkin. Mutta kierolla tavalla myös humoristinen ja hauska kuva, ei se ennakkoluulo niin rajusti ole esillä. Kulttuurien yhteentörmäykset voivat olla myös hauskoja, kun eivät ole verisiä. Vesku
Tuossahan on jo sitä mitä haettiin, ja nimeenomaan ei ollut tällä kertaa tarkoitus alleviivata vaan jättää hiukan jännitystä. Tilannehan on siis se että mies kavereineen nauraa tytölle, en tiedä mistä puhuivat mutta siihen mahdollisesti saattaisi liittyä ennakkoluuloja tytöstä. Tyttö taas vastaavasti katsoo vaivautuneesti nauravia miehiä, kun ei tiedä mitä ne nauraa ja osoittelee. Rajauksella oli tarkoitus luoda jännitettä jossa tyttö on enemmän yksin, ja hämillään, vieraassa tilanteessa omine ennakkoluuloineen. No saatiipahan emerikistäkin irti enemmän kuin pelkkä "nätti flikka"
Kyllä, kuva on vangitseva. Sommittelusta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä tytön ilmeestä näkee kuinka hän on hämillään tapahtumasta. Jännitys on hyvin aistittavissa kuvasta. Hieno kuva kaikinpuolin.