Efke 25 + Skannaus ,kuva on saattanut olla joskus esillä,mutta en ollut varma ,joten laitoin kuitenkin
Vs: Kurkistus hmm... hyvät detaljit koivunrungossa ja muutenkin syväterävyys toimii. Ja sävyt taas kohillaan. Tykkään.
Vs: Kurkistus Outoa... ihan kuin kuvassa olisi hirmuinen vauhti päällä, vaikka mikää ei liiku?? Huima kuva, kerrassaan
Vs: Kurkistus kiitos,minua itseäni hiukan harmittaa muutama hius,jotka ovat tyttäreni suun ympärillä vaaleana näkyvänä juovana.
Vs: Kurkistus Kehityksestä tai muustakaan ei mitään kysttävää, en tiedä saako mutta tyydyn vain toteamaan että ihan miksi kuvaksi vaan oikein hyvä. (siis ei tarvitse filmi tasoitusta)
Vs: Kurkistus kiitos kaima,mutta filmi tasoitusta ei tarvitse ,koska filmi ei tarvitse tasoitusta vielä..itse ainakin luulen saavani parhaat kuvani vielä filmillä ,vaikka digikalustoakin löytyy keskinkertaisella tasolla,en tiedä,jokin tuossa filmissä viehättää.Hyvällä skannerilla pieksää digiräpsyn 6-0 pienellä viilauksella ,vai mitä kaima?
Vs: Kurkistus Tää vois kestää isompanakin tarkastelu.. Melkein tekis mieli nähdäkin vähän kovempaa suurennosta. Kivat on sävyt ja detailssit.
Vs: Kurkistus No tarkoitin että tällä foorumilla on nähdäkseni tapana kehua mitä onnettomimpia räpsyjä jos ne on otettu filkalla?
Vs: Kurkistus Mainio kuva! Ja kuten ylempänä jo todettiin - oikein mukavasti sävykkyyttäkin. Toi etualan terävyys toimii, ja detailija riittää. Mutta Jarille, miten niin täällä saa tasoitusta filmistä. Nyt vajaan vuoden päivät tätä foorumia seuranneena, en voi kuin ihmetellä kommenttiasi. Olen ymmärtänyt (ja kommenteista lukenut - lisättäköön tämä subjektiivisen empiristinen huomautus tähän), että täällä ihmiset kyllä poikkeuksetta arvostelevat niitä kuvia, ei varusteita joilla ne on kuvattu. Mulle on melko sama, että mitä mieltä sä olet filmistä, mutta pakkoko sitä on aina toitottaa - on VISSIIN tullut selväksi aiemminkin omista kommenteistasi!
Vs: Kurkistus Tuo on sinun mielipiteesi ja minä vain olen nähnyt mielestäni toisin. Siis että foorumilla on pikkusen toistakymenttä filmikuvaajaa jotka taputtelevat toisiaan selkään mitä mitättömimistä otoksista, se on minun mielipiteeni. Toki jotta osaa arvostaa hyvin kuvattua (molemmila formaateilla), niin on hyvä olla näkemystä milloin on hyvä ja milloin ei, jos tuota ei ole niin menee ihan arpomiseksi ja pärstäkertoimen mukaan. Kovin usein keskustelu kuvasta tuntuu menenvän millä skanattu ja mitä filmiä on käytetty, siis jos ollaan normi digikuvan tasolla ja kuvaanjan tiedetään kuvaavan filmillä. Voisin olla kyllä mainitsemasta koko filmi asiasta, kun se aiheuttaa suhteelisuudentajun menetystä näköjään ja oletetaan että mielipiteeni oikeusttaa mitä kumalisimmat henkilökohtaisuuksiin menot, toisaalta jos siitä ei mainitse niin on epätodennäköistä että fanaatisimmat henkilöt ei ikinä heräisi? Tuo akresiivio mitä esiintyy formaatti keskustelussa on kyllä yksipuolista jokusen fanaatisen filmimiehen puolelta, olen kymmenien kuvaajien kanssa tekemisissä myös reaalimailmassa ja tämä on usein esiin tuleva naurun aihe. Totta on että filmillä on kattavasti vaikeampaa saada hyviä otoksia, johtuen ihan määrästä ja viiveestä, siitä syntyy ihan perustelusti tasoituksen tarve, mutta mielestäni se menee täällä yli ja siksi nyt halusin mainita asiasta. Kukin saa kuvata millä haluaa ja vosi olla ketevää että tuolla filmi osastolla olisi myös osasto minne voisi laittaa filkkakuvia joiden kehitytsen tai skannauksen onnistumista arvioitaisiin. Olisi huomattavsti selkeämpää jos kuvaosiossa arvioitaisiin kuvia?
Vs: Kurkistus Lainaus käyttäjältä: Jari Siren - tänään kello 08:28 [QUOTE> [/QUOTE] Miksi sitten itse jaksat sitä aina lietsoa? Ehkä tosiaan olisi parempi olla huutelematta vittuilua niihin "filmimiesten selkääntaputtelu -ketjuihin" jos täällä sellaisia on. Niin se nakkijonossakin on, että jos sielä bodarit mittailee toistensa habaa, ei siihen kannata mennä päätään aukomaan peniksen koosta ja nappien käytöstä. Lainaus [QUOTE> [/QUOTE] Määrä ja viive ei rajoita kuvien laatua. Se, että näkee vaivaa ja käyttää aikaa, ei todellakaan kuvien laatua vähennä. Jos oikeasti faktoihin perustuen tarkastelisi filmin teknisiä ominaisuuksia, tajuaisi että sillä saa sopivissa olosuhteissa (=valoa riittää) helposti vähintäänkin saman laadun kuin nykyisillä ammatti-digijärkkäreillä. Varsinkin jos kyseessä on keskikoon tai isomman koon filmi. Netistä löytyy testejä, mutta valitettavasti läheskään kaikkia niitä ei ole tehty niinkuin pitää ja päädytty sitten omituisiin johtopäätöksiin (esim. luminous-landscape). Lainaus [QUOTE> [/QUOTE] Kuvaosiossa arvioidaan kuvia, mutta jos kysytään "millä kehitetty/skannattu/kuvattu", se ei mielestäni ole kehu eikä haukku. Filmiharrastuksessa tämä vain sattuu olemaan mielenkiintoinen tieto, varsinkin nykyään tuntuu välillä olevan vaikea nähdä netissä laadukasta filmikuvaa, koska ostetaan usein halvimpia skannereita tai skannausta ei osata. Ja kyllä sitä laitekohkausta digimiehetkin harrastavat.
Vs: Kurkistus [/QUOTE] Sä se jaksat puhua ei rajoitavista tekijöistä ja testeistä, ym. faktoista. Epätosi ei muutu todeksi vaikka sitä jankuttaa itse niin kauan että se tuntuu todelta. Ikävä kyllä näytää siltä että täällä on esillä paljon filmikuvia joiden sisälöstä tai visuaalisuudesta ei voi puhua, laitetaan esille että katsokaan valotus onnistu ja kehitys/skannauskin meni napiin, pointini on että menee valokuvaosiolta mielenkiinto ja vosi olla kätevämpää että ne olsi tuolla filmi osiossa? Ja todisteeksi puheistasi,jospa nyt laitaisit esiin selaisen itse ottamasi filmikuvan jossa olisi joku valokuvaukseen liityvä laatukriteeri kohdalaan. Pelkkä jankutus filmillä tulee harkitumpia ja laadukaampia otoksia on sanahelinää niin kauan kun selaisia ei ole nähtävillä.
Vs: Kurkistus Sä jaksat jauhaa paskaa ja provota. Voit käydä mun kotisivuilta kuvat kattoon ja sitten ne dissata vaikka privaan. Oon kyllä tännekin linkin julkaissu joten voit toki sinnekin käydä uhoamassa ihan vapaasti. Ei kyllä kuulu tähän ketjuun.
Vs: Kurkistus En ole mitään uhoamassa tai provoamassa, mainitsin että tämä kuva mikä on ketjun alussa on hyvä kaikin puolin. Samalla mainitsin että ei tarvi filmi tasoistusta.
Vs: Kurkistus ... Hieno kuva kaikinpuolin ja multa saa ainaki filmilisät vielä mukaan koska näyttääkin filmatulta.