Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

nd suodinta superlaajikseen

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Huukka, 6 Helmikuu 2011.

1. Huukka

Huukka

28
    0
    0
    Kiinnostaisi kokeilla noita nd suotimia ja mulla on luonnollisesti erikokoisia linssejä, joten olen miettinyt tollasta cokin järjestelmää. Sillähän saa soviterengasta vaihtamalla aina siirrettyä linssistä toiseen,joten säästyisi rahaa kun ei erikllisiä filttereitä ostaisi? Mutta miten toimii Tokinan 11-16 laajiksella? Siihen on kai jotain laajakulmapitimiä olemassa, mutta riitääköhän ne. Ja jos on kokemusta ebaysta ostettuna niin voisi vaikka linkkiä laittaa, sieltä ajattelin jotain halppista lähtee tilaa...

2. Vs: nd suodinta superlaajikseen

Mulla on pari 77mm suodinta, joita tarvittaessa käytän pienemmissä suodinkierteissä step-up-adaptereilla. Samoin käyttelen 62mm suotimia esimerkiksi 52mm- ja jopa bay-1-kierteissä.

Step-up-adaptereja saa pienillä askeleilla tai suuremmilla harppauksilla. Mulla on sekä muutaman millin välein suurentavat sovittimet että muutamia tarpeellisimpia isoja harppauksia (52->62mm, 55->62mm, 62->77mm). Sovittimia saa edullisesti eBaysta hakulausekkeella step up adapter, tms.