Vs: Syvänsi Toinen on huikea! Eivät ne kaksi muutakaan ole huonoja, hyvät sävyt ja paljon katseltavaa, mutta eivät pomppaa valokuvana yhtä kiinnostavaksi.
Vs: Syvänsi Kakkonen on otettu Jäppilän lähellä olevalta P-paikalta. Siinä on jyrkkä reuna veteen, siitä yläviisto perspektiivi. Ilma oli sateinen ja tuulinen, yritin löytää ja sommitella jonkinlaista rytmiä lumpeista etualalle. Sattui hieman pilvenraosta valoa, ja pilven heijastus, josta tuloksena kuva vaalenee ylöspäin. Arvelin sen nostavan lumpeet hyvin esiin, koska niiden kohdalla vesi oli näin tummaa. Kamerana Rolleiflex (ilman filttereitä) jalustalla ja lankalaukaisemella. Aukkona 11, valotusaika 1/4 sek. Valo mitattu vallitsevasta valosta erillisellä mittarilla. Filminä Fp4+, valotettu 125 asa. Kehitetty kodak hc 110 dillution b (1+31) 9 min puolen minuutin välein käännellen. Skannattu epson v700 ja hieman curvesilla lisätty kontrastia. T Jukka
Vs: Syvänsi Ei pahoja. Toinen on erittäin hyvä, mutta pidän myöskin koivumetsästä. Jotenkin niin yksinkertainen ja selkeä. Rolleikuume paheni taas piirun verran ;-)
Vs: Syvänsi Kuva lumpeista on näistä kolmesta vaikuttavin. Itse rajaisin 30-50% yläreunasta pois. Minua tuo vaalea alue häiritsee, koska se vie huomiota lumpeista. Peltokuva on kiva, mutta ihan kuin siitä puuttuisi jotain. Jokin kivi, puu tai mikä tahansa viljasta poikkeava elementti. Monitori ei tee oikeutta ensimmäiselle ja viimeiselle kuvalle, kun sävyt ja yksityskohdat jäävät matkalle. Pitäisi nähdä paperilla.
Vs: Syvänsi hienoja, ensimmäinen ja toinen miellyttivät eniten. jotenkin tuo pelto yksinkertaisuudessaan ja tumman pisteen kanssa toimii. Saisko noita vaaleiden olkien varjopuolia vähän tummemmaks? Tulis vähän lisää teksuuria tohon.
Vs: Syvänsi Lumpeet ja metsä oikein kivoja. En rajaisi toisin yhtäkään näistä. Eka ei kolahda mulle niinkään mutta sarjassa menee. Uudella skannerilla skannattu? Tykkäätkö?
Vs: Syvänsi Tässä kohtaa katoin samaa, että kaikki ois saanu olla neliöitä . Toisaalta se on täs kohtaa niin pikku juttu, ettei siitä taida kehata sanoo
Vs: Syvänsi Joo, uudella skannerilla. Olen ollut tyytyväinen. Filmiskanneri olisi varmasti parempi, mutta hinta kipuaa jo 2600 euroon. Tulostin eilen kuvat, tummensin peltokuvan vaaleata päätä aika paljonkin. Tulosteena ihan kivoja. Kaikesta saa sanoa ja pitääkin. T Jukka