Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Majava - yökuva

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana nupponen, 14 Joulukuu 2005.

Jotain illalla otettuja lintukuvia olen tänne pistänytkin mutta yöllä se vasta onkin mukava elukoita kuvata. Tämä majava herra on kuvattu 1600 värinegalle 200mm kakkulalla aukolla 1,8. Valotusaika piiiiitkä.
    Terävyyttä tai värejä ei löydy mutta tunnelma on mun mielestä kohdallaan. Saa olla eri mieltäkin!

Edit:filmi olikin tonnikuusisatasta kun tarkistin

1. turgi

turgi

106
    0
    0
    Miten olet saanut kaverin pysymään paikallaan? Kuva on sikäli ihan jees kun kerran yöllä otettu :)

2. En saanutkaan. Tämä oli näistä kuvista ainut mikä oli vähän sinne päin. Aika on tosiaan suht pitkä kun noihin pieniin aaltoihinkin jäi liike näkyviin..
    Majavat tottuu kuvaajaan aika helposti. On mulla 24mm laajiksella otettuja majavakuvia missä majava on noin metrin päässä ja kuivalla maalla.

3. Tämä on muuten minusta oikein hyvä majavakuva, mutta tuo sininen on varsin kumma yöväriksi. Kokeilin (muissa kuvankäsittelyohjelmissa kuin Photoshopissa) ja sain tämän kätsästi mieleisekseni esim. säätämällä sinisen sävyn minimiin tai muuttamalla värilämpötilan aivan kuumaksi. Siis sininen hetki ei ole minusta tuon sininen.