Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Nainen

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana matti, 7 Elokuu 2005.

  1. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Ihan hyvä tilanne kuva kadulta. Valitettavasti hyvin tyypillinen jopa täällä korvessa olevassa kajaanissa. Toisin sanoen inhoan enemmän kuin voisin ilmaista noita kännykkä ihmisiä. Ja niistä olevat kuvat voi myös arkistoida tulevaisuutta varten syvimpään "piiiip".

    Teknisesti kuva on minusta taas tuttua Matti tyyliä. Kaunista. Mielenkiintoista oli että vaikka kuvassa itse puhelin stara pitäisi olla se ensin silmäiltävä kohde niin eikös se katse mennyt harhailemaan sitä tyttöä joka käveli pois päin ja sinne takalistoihin. Tausta on varsin ok ja kaikki ihmiset on suhkot fiksuissa asennoissa. Itse puhelin starakin on suhkot nätin oloinen ja siedettävässä asennossa että siitäkään ei voi moittia.

    Niin mitä koetan sanoa? Teknisesti oiva mutta kuva on huono ja tylsä.
     
  2. Emerik tossa jo kattoikin kaiken olennaisen, mutta sen verta mun mielipide eroaa et tämä sopisi hyvin kuvituskuvaksi artikkeliin kännyköistä.
     
  3. Kuvassa on paljon samaa tyyliä jota itse pyrin käyttämään; kuvan pääkohde eteen sivuun ja taustalle jotain mielenkiintoista. Siispä minä pidän tästä automaattisesti.

    Ainoa miinus tulee siitä että kuva on kallellaan oikealle. Ei meinaa penkillä pysyä kun tätä katsoo. Tosin eipä löytynyt vaaka- ja pystyviivoja jotka olisivat keskenään suhteessa, viettääkö rautatieaseman edusta tässä kohtaa oikealle?

    Edit: poistin loukkaavan ja hyvien tapojen vastaisen tekstin.
     
  4. Tässä yritin tarkoituksella kuvata naisen elävää taustaa vasten - pohdittiin kaverin kanssa elävää taustaa taustana ja itse jäin vähän miettimään, että sekoittaako se liikaa...

    ..kuvassahan on taustalla muutama valokuvaaja :) Mutta ehkä ensi kerralla isommalla aukolla ja muutenkin vähän toisella tavalla... Kiitos paljon kommenteista tähän asti - erityisesti kiinnostaa aina tietää, että mikä kuvissa mättää.. niitä voi sitten pohdiskella ihan yleisellä tasolla, sekä samalla miettiä, että ovatko valokuvat tavallaan kuin musiikkia - toiset tykkää klassisesta ja toiset muhkummasta... ;)
     
  5. MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ!!
     
  6. sinäsinäsinäsinäsinäsinä näytät ihan siltä kuin olisit melkein ehkä kuvaa ottamassa...?! Olisit ottanut vaan! Vai otitko sittenkin ? ;) Aiempaan viestiisi viitaten, ei ne putket ammattilaista tee, eikä siellä muutenkaan tainnut varsinaisesti ammattilaisia olla, paitsi siellä Finlaysonilla ne hääkuvaajat :)
     
  7. kyl taisin ottaa, täytyy kaivella...
    finlaysonilla oli kyl aika kova meno

    //edit. otin mutta vasta kuvan oton jälkeen. taisi olla linssisuojus linssissä ja kamera pois päältä -> http://heikkinen.1g.fi/kamera/tampereen_kameramafia/06_08_05/IMG_9158.jpg
     
  8. Sanotaan nyt jotakin...

    Mun mielestä hiusten croppauskohta olisi pitänyt valita paremmin. Mieluummin jätetään tilaa tai sitten leikataan reilusti pois. Nyt leikkaus menee juuri hiusten rajasta. Hieman samaa ongelmaa myös naisen vasemmassa kädessä oikeassa laidassa.

    Oikea käsi tekee muovipussia vasten halon (CA:ta?) jonka olisi nopeasti saanut PhotoShopissa pois. Sattuu äkkiä silmään kun kännykkä tuntuu olevan kuvan keskipiste. Siitä en sitten tiedä että olisiko ollut parempi jos kuvan keskipiste olisi ollut kultaisen leikkauksen kohdalla.

    Taustalla oleva nainen näyttää selkäänsä ja selvästi rikkoo taustan.