Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Näyttöääneestys/kannanotto?

Keskustelu osiossa 'Kuvankäsittelynurkkaus' , aloittajana Tuojuk, 2 Elokuu 2021.

Eizo 24 tuumainen vai joku mua

1. Eizo 24 Cal

2 ääntä
    40,0%
  2. Dell, Acer, Benq 27 tuumainen

3 ääntä
    60,0%
  1. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

1 045
    1 140
    113
    Hei, nyt täytyisi päivittää näyttö kuvankäsittelyyn:
    Äänestys käynnissä ja perustelujakin saa esittää:
    1) Eizo 2420 Cal
    - mitenkö hyvin tässä toimii mukana tuleva kalibraattori
    - 99 % adobe rgb
    2) joku 27 tuumainen, esim.
    - dell ultrasharp 27
    - asus prodesigner 27
    - ben q 27 tuumainen
    - nämä toistavat vain noin 75 % adobe rgb:eestä, onko käytännön merkitystä?

2. RB

RB Well-Known Member

8 394
    617
    113
    Eizoilla mennähän.

3. oka

oka Well-Known Member

305
    713
    93
    Äänestäisin näistä vaihtoehdoista isomman näytön puolesta, kolme tuumaa isommalla halkaisijalla on minusta merkitystä.

Mulla on näyttöinä kaksi Dellin 27-tuumaista: ykkösnäyttönä UP271D, kakkosnäyttönä U2715H. Ykkösnäyttö kalibroituu SpyderX:llä aika hyvin.

4. RB

RB Well-Known Member

8 394
    617
    113
    Mulla on pari eizoa rinnakkain.
    Toi 24” ColorEdge kääntyis pivotilla mukavasti pystykuville, mutkun vakio-häikäisysuoja on vaakakuville.
    Vanhempaa 19” kääntelin tarpeen mukaan.

5. rarehanu

rarehanu Active Member

502
    122
    43
    Tuo Eizo on ihan hyvä, mutta omaan makuun vähän pieni.
    Muiltakin merkeiltä löytyy hyviä näyttöjä, itsellä Dell U2713H ja tyytyväinen olen ollut.
    Jos olisin itse ostamassa näyttö nyt, niin valitsisin ehkä Eizo ColorEdge CS2731, tämä on kuitenkin vain noin 300 kalliimpi kuin tuo Eizo 24".
    En tosin juuri Adobe RGB tarvitse ja harva näyttö toistaa Adobe RGB:n täysin oikein.
    Lisäksi Adobe RGB -kuvat näyttävät tulostettuina aavistuksen paremmilta kuin sRGB-kuvat, mutta näytöltä katseltaessa vie sRGB voiton hienoisesti.

Viimeksi muokattu: 2 Elokuu 2021
  6. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 487
    44
    48
    27-tuumaiselle ääni. Itse ostin viime vuonna Benq:n 31,5-tuumaisen eikä ole kyllä kaduttanut, vaikka alkuun kovasti mietin että tuleeko se tuntumaan liian isolta työskentelyetäisyyteen nähden. Jos on 100% sRGB kattavuus niin kyllä silläkin pärjää. 24" tuntuu nykypäivänä jo liian pieneltä.

7. Tuojuk

Tuojuk Well-Known Member

1 045
    1 140
    113
    Kiitos kaikille tässä ketjussa ja edellisissäkin, missä näyttöasioita on pohdittu.
    Lopulta päädyin 24 tuumaiseen Benq sw240 malliin. Totesin 16:10 kuvasuhteella olevan 24 näytön riittävän itselleni. Resoluutiohan on vain 1920*1200, mutta riittää minun käyttööni.
    Ostospaikaksi valikoitui data-systems, josta paketti tuli jo seuraavaksi päiväksi ja hinta oli edullinen. Loppubudjetin käytin kalibointiohjelmiston päivittämiseen.
    Pohdin kauan xriten 1i display pron ja spyderin x välillä ja lopulta päädyin spyder x prohon. Sen hankin jimm'siltä, josta paketti tuli myös seuraavaksi päiväksi.
    Eilen kytkin näytön, vaikuttaa todella hyvältä. Tänään illalla kalibroin sen.
    Kustannukset:
    Näyttö postituskuluineen 434,85
    Kalibraattori posteineen 179
    Yhteensä 612, 85