Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Henna, 1 Marraskuu 2013.

  1. jeesuksen_mopo

    jeesuksen_mopo Member

    445
    13
    18
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Fotonetistä ehtii keskiviikoksi Joensuuhun. Teetin ite ekaan näyttelyyni fotot siellä, koska budjetti oli varsin tiukka. Hinta/laatu oli hyvä ja vain yksi revontulikuva ei tulostunut oikein muutamallakaan yrittämällä. Muuten parikymmentä kuvaa tuli hyvin. Fotonetistä kaikki on tullut srgb:llä hyvää, ja liike tekee ihan eri luokan jälkeä kuin monet muut liikkeet. Suosittelen Fotonettiä tässä tilanteessa.
     
  2. Pii

    Pii

    4 011
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    kuvanmaailma- Joensuussa . Siellä pääsisi henkilökohtaisesti face-to-face keskustelemaan tarpeistaan.
     
  3. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet


    Juuri siihen olen viemässä kuvia =) Tosin kerkeää viedä ilmeisesti myös kehittäjäpäiville joka antaisi muutaman päivän lisä-aikaa.
     
  4. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Toivottavasti saat mieleisesi vedokset jostakin ehdotetuista vaihtoehdoista ja menestystä kisaan!
     
  5. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Kiitos paljon. Miettimään jäin että paljonkohan ne oikein laadukkaat tulosteet maksavat jos verrataan näihin "massa" tulostuksiin joissa se A4 maksanee parin kolmen euron hujakoilla..
     
  6. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Hommasin Lightroom 5 itselle, mutta en jumprahuiti osaa kerta kaikkiaan ollenkaan sitä käyttää =) Koko ikäni olen suomen kielistä corelia käyttänyt.
     
  7. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Kymmenisen vuotta Photosopia, ja alkaa pikku hiljaa omiin tarpeisiini homma sujua. Lightroomin latasin, kun tuli CC:n kylkiäisenä. Jospa siihenkin joskus tutustuisi, kun alkaa aika käydä pitkäksi. Askel kerrallaan, Henna. Kyllä se siitä.

    Kapa
     
  8. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Kiitos =) Juuri näistä syistä mulla on ollut corel suomenkielinen.
     
  9. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Nyt on kolmesta eri paikasta kuvia kokeiltu ja laatuja mittailtu. Hinnat olleet noin kolmen euron kappalehinnasta (A4) reiluun 12€ hintaan, osassa oli apua tarjolla että kuvan laadun näki ennen tulostamista, osassa taas vedettiin koevedokset ja sen jälkeen pystyi tekemään haluamiaan säätöjä joko itse tai tietyllä tuntitaksalla siellä paikan päällä.
    Hieman yllärinä tuli kyllä se että mikä onkin mielestäni se omaan silmään laadukkain tuloste =) Nyt sitten kuvat näyttelyyn arvosteltavaksi ja peukut pystyyn.
     
  10. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    No kerro nyt minkä vedostajan kuvat valitsit?
     
  11. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Paikallisen tulostajan Kopijyvän tulosteita(koevedokset) ja Eirin kuvia vertaillessa vaaka kallistui Eirin kuviin. Hintaeroa oli kuitenkin sen verran että Eirissä se A4 noin 3€ kun taas Kopijyvässä noin 12€. Kamalan suurta eroa noissa kahdessa ei ollut.
    Itse tulostemateriaalista annan kyllä ison peukun Kopijyvälle ja Eirille, se paperin laatu on omaan silmään erinomainen, Kopijyvällä oli keski kiiltävä ja suber-kiiltävä joista siis vertasin suber-kiiltävää ja se on yllättävän samankaltainen Eirin kiiltävän kanssa.


    Kiva olisi kyllä testailla oikein kunnolla joskus, eli ottaa samasta kuvasta tulosteet tyyliin kymmenestä paikasta. Mutta muuttujia on monia, riippuu paljolti myös että mihin aikaan saat tulostuksia koska koneet lämpiää iltapäivää kohden ja värisävyt muuttuu paljonkin.

    Kopijyvässä ei ole mahdollisuutta katsoa tulostustilassa että millainen se loppupeleissä olisi, ei myöskään paikallisessa Kuvanmaailmassa. Koevedoksia kyllä maksutta saa, ja kun on itse tyytyväinen niin siitä kyseisestä sitten kuvatuloste. Kotona kun kuvamuokkaukset tekee se on sen 0€, kuvanmaailmassa kai ilmaiseksi (?) muokataan kuvaa shopissa asiakkaan tarpeiden mukaan, mutta Kopijyvällä sanottiin alkavan tunnin maksavan 60€ jos siis siellä joku käsittelisi kuvaa mieleiseksi.
     
  12. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Aloitusviestisi mukaan olit niiin pettynyt Eirin laatuun?! Ja halusit jotain parempaa?

    Oho!

    Minä vaihtaisin vikkelästi vedostajaa...
     
  13. jhalmu

    jhalmu Active Member

    8 551
    3
    38
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Ehkä ne Eirilläkin pystyvät tsekkaamaan tietyt kuvat tarkemmin, kun on henk.koht. yhteys?
     
  14. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 680
    543
    113
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Mistähän tälläistä kummallisuutta sinulle syötettiin?

    Kapa
     
  15. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    No sehän tässä erikoista onkin, kun sain Eirin kuvat näppiini olin todellakin että mitä ihmettä? Liikaa vertasin koneen näytöllä oleviin kuviin. Mutta nyt kun minulla on verrokkeja tulosteissa niin itseasiassa Eirin kuvat on laadukkaita.

    Mitä tulee asiakaspalveluun, Kopijyvällä 10+ ja Eirillä 9. Eli ei siinäkään isoa eroa.
     
  16. Henna

    Henna

    510
    0
    0
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Joensuulainen valokuvausliike..

    Joku pv aion kyllä järjestää sen tulosteiden vertaus kokeilun, otan mahdollisimman monesta paikasta samalla kuvalla, samalla koolla tulosteet. Pitäisi tehdä tästä ihan kotisivuille joku tempaus? =)
     
  17. Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Tää kuulostaa todella soopalta, ihan ihme selityksiä.
     
  18. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Enpäs ole tuollaistakaan juttua kuullut tähän ikään....

    Totta kait, jos aamulla tuupataan kylmillä litkuilla ekat kehitykset (RA4), niin aika paljon se väri iltapäivään muuttuu....  :)
     
  19. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Henna voisi ensi alkuun testata tuon yhden toimittajan, niin että kuva tehdään tunnin välein aamusta iltaan...
     
  20. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Näyttelyt ja niihin valokuvatulosteet

    Vaikuttaa siltä, että olet törmännyt telakonekehittäjien ammattislangiin. Kyse lienee siitä, että päivän mittaan värit lämpenevät runsaan tuorestamisen seurauksena. Kun kehitteen pH kasvaa sesonkihetken aikana, tapahtuu lievää ylikehityksen mukanaan tuomaa "lämpenemistä" lopputuloksessa. Itse liuosten lämpötilat vaihtelevat termostaatin säätelemissä puitteissa, mutta ei tässä siitä ole kyse.