Vs: Näyttelyn järjestäminen Perinteinen paspishan on kaikista helpoin. Itse kuitenkin tykkään siitä, että kuva on pohjustettu ja pohjustusmateriaalille, kuvan oikean alareunan alle on sitten vetäisty nimikirjoitus. Itse paspis on varustettu suuremmalla aukolla kuin kuva, eli paspiksesta näkyy tuo pohjustusmateriaali ja nimikirjoitus.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Ei ne liuottimet paljoa kehity. Ja enemmän niitä taitaa yhdessä tuotteessa nykyään olla kuin ennen. Yhdellä parannetaan toisen ominaisuutta tai yhdellä estetään toisen huonot ominaisuudet. Ehkä noita sprayta ei sitten kannata käyttää varsinkaan uniikeissa kuvissa.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Mulla oman näyttelyn järjestäminen alkoi tuntumaan ajankohtaiselta joskus vuosi sitten. Silloin pohdin asioita ensimmäisen kerran kunnolla ja viime syksynä uskaltauduin sitten viimein kysymään lähikirjastosta näyttelyaikaa, mikä järjestyikin tälle keväälle. Tää koko kevät onkin sitten menny ihan vauhdilla ja välillä on meinannu hermot mennä ihan totaalisesti, kun ei meinaa löytyä sopivia kehyksiä ja varsinkin valokuvien valinta tuntu välillä aivan mahdottomalta. Päädyin lopulta yhdentoista valokuvan kokonaisuuteen ja ripustin kuvat kahdelle vastakkaiselle seinälle. Ja vaikka ihan alkujaan ajattelin, että toi määrä kuvia on liian vähän, niin nyt kun valokuvat on seinillä ja näyttelyn avajaiset takana, niin enpä voi muuta kuin olla tyytyväinen. Jokainen kuva tulee selkeesti esille ja näyttelyn yleisilme on yhtenäinen, mitä olin just halunnutkin. Taisin jäädä koukkuun tohon hommaan, kun nyt ajatuksissa pyörii jo seuraavan näyttelyn pitäminen. Tuntuu, että vaikka toi koko homma vie paljon energiaa, aikaa ja rahaakin jonkin verran, niin silti siitä saa aivan älyttömästi ja avajaisten jälkeinen fiilis on mahtava.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Joo, kyllä toi näyttelyjuttu on koukuttavaa Mäki mietin taas seuraavaa näyttelyä - nyt on vaan ollu ongelmana tän kevään ajan vähän tuo taloudellinen puoli. Kehykset kun eivät ole halpaa lystiä. Onneksi kun niitä kertyy tarpeeksi niin sitten voi uusiokäyttää aina näyttelystä toiseen.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Jep, itelläkin on kohta taas tuusulalaisten kanssa seuraava, sitten oma taas kesäkuussa stadin keskustassa. Sitten en kyl ihan heti rupee mihinkään . Mut on taas kiva ruveta viettää aikaa pimiöllä. Mä muuten ostin Seven Artista omasta mielestä kivat kehykset ja paspista. Sit vedokset kii paspisreijän ylälaitaan teipinpalalla, en liimannut. Gallerioissa on kiva siks, ettei tarvi ite kuin hoitaa kuvat paikalle ja galleristit hoitaa kaiken muun.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Hmm.. pitääkin kattoa seven artin valikoimaa. Toistaiseksi olen joutunut olemaan lähinnä Anttilan kehysten varassa kun noita neliön muotoisia on muualta vaikea löytää. Paspikseen juu teipillä tai liimapaperilla. Kuvalle jää tilaa "elää" ja paspiksen voi vaihtaa toiseen halutessa tai laittaa sinne uuden kuvan. Ihmetyttääkin välillä ulkomaalaisten tapa signeeraata kuva paspikseen - sehän on kuvasta irrallaan oleva komponentti. Galleria olisi unelmapaikka, mutta mutta... ne tuppaavat maksamaan liikaa.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Ne Seven Artin vaihtokehykset on ihan hyviä. Mul on sellasia "hopea"reunaisia. Ja neliön muotoinen kuva ei tarvi todellakaan neliökehystä. Yleensä on sit hyvä jättää alas enemmän tilaa eikä laittaa keskelle. Muuten näyttää että kuva nojaa alas. Tällaisen ohjeen sain.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Mä toimin varmaan aika epäammattimaisesti kun en käyttäny happovapaata pahvia enkä myöskään paspista, ja nyt kuvat sitten on kehyksissä tavallisen pahvin ja ohuen muovilevyn välissä. Tuskin tekee pidemmällä aikavälillä kovin hyvää noille valokuville, mut toisaalta mikään ei oo kuitenkaan ikuista. Mä taas just tykkään siitä, että saan tehdä kaiken mahdollisen itse, vaikka se viekin enemmän aikaa. En osaa luottaa muihin kuin itseeni kun kyseessä on oma näyttely ja omat kuvat, ja oon myös aikamoinen perfektionisti joten tein nyt kaiken itse ihan kutsukortteja ja tiedottamista myöten. Saman ohjeen oon kans kuullu ja hyvin toimii.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Muistelen myös hämärästi että jotain 10% enempi tilaa alle kuin yläpuolelle olis nyrkkisääntö. Vai paljonko se oli? Kaippa sen silmällä tietty näkee...
Vs: Näyttelyn järjestäminen Joku sääntöhän tuohon oli. Olin varma, että se olisi mainittu sopivasti tässä pöydällä notkuvassa The Print -teoksessa, mutta siinä vain sanottiin "desired position", joten lähteen täytyy olla joku muu mun kirjavalikoimasta. Esimerkeistä päätellen tuo herra AA sijoitti kuvat aivan keskelle. Ettei se sääntö olisi ollut peräti 25% No piru kun en muista mistä sen opin, ettei olisi niin vanhaa informaatiota kuin lukiossa yli 15 vuotta sitten painografiikkaa tehdessä opittu nyrkkisääntö?
Vs: Näyttelyn järjestäminen Ollin kurssilla viime kesänä mainittiin joku prosentti, en oo enään varma lukemasta. Pitäis kai mitata se valmis näyttelyvedos joka sielä tehtiin .
Vs: Näyttelyn järjestäminen Prosenteista en osaa sanoa, mutta itse pistin kuvat ensin aivan keskelle pahvia ja sitten nostin kuvia ihan muutaman millin, eli just sen verran että silmä ei sitä muutaman millin muutosta erota ja kuvat näyttää edelleen olevan keskelle. Eri asia on sitten, jos haluaa jotain muuta kuin illuusion siitä, että kuvat on täysin keskellä Olisin muuten kiinnostunut kuulemaan jos jollain olis heittää kirjastojen lisäksi ehdotuksia muista ilmaisista näyttelypaikoista? Mulle tuli ensimmäisenä mieleen, että joku kahvila vois olla hyvä ja mielenkiintoinen ympäristö. Pidän ajatuksesta, että taidetta laitetaan esille yleisiin tiloihin joissa kuka tahansa voi käydä ja sen sijaan, että ihmisten täytyisi mennä taiteen luokse, niin taide tuleekin ihmisten luo.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Kahvila Soihtu Oletan, että myös valokuvat kelpaavat. Ainakin niin tuossa toiminnassa mukana ollut henkilö sanoi mulle ja ehdotti tuota näyttelypaikaksi.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Onko se sitten ilmainen? Jos on niin varmasti on ainakin pariksi vuodeksi eteenpäin buukattu. Nettiin sana taidekahvila antaa muitakin....tosin koska paikkakuntaa ei ole mainittu, puhutaan tietysti vain ja ainostaan Helsingistä.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Ja sitten sitä pitävämpääkin (tai ei se kuva ainakaan noista irtoa, kun sen on painanut kiinni) on kahta lajia, punaisessa ja sinisessä törpössä. Toinen on happovapaata ja toinen ei. Vuosikymmenien säilyvyyteen en ota kantaa, mutta epäilisin, että kyllä tuo vähintään yhtä hyvää on, kuin valmisliimalliset kapa-levyt.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Onkos kukaan koittanut tulostaa suoraan ohuen kapan pintaan? Ei tarvitsisi pohjustaa ollenkaan.
Vs: Näyttelyn järjestäminen Enemmänkin olen paksu. Nuorempana ohut. Silloin ei vielä tulosteltu. kapa