Laitoin tänne joulun aikana valokuvan jonka olin ottanut ilmakameralla. Siis kuviteellisella kameralla. Kuva poistettiin valvojien toimesta koska siinä ei ollut mitään. Asia ei kyllä mennyt niin. Siinä kuvassa oli kyllä asioita. Itse tein ensimmäisen yritykseni asiaan ja ajatukseni oli että siitä heräisi keskustelu ja että saisimme erinlaisia näkemyksiä minkälaista kuvaa ilmakameralla voi kuvata. Valvojan mielestä tämä aihe on ollut ennenkin esillä ja asia oli vanha. Nyt kuitenkin tuli mieleen että voisihan sitä yrittää uudestaan. Mutta kun siitä tulee rangaistuksia olen asian jättänyt rauhaan. Saas nähä poistaako valvoja tämänkin tekstin? Valvojan nimeä en mainitse enkä halua hänelle mitään pahaa. Mä pidän sen omana tietona. Onko ilmakamera kuvia ollut täällä ennenkin? Multa ne on menny ohi. (saas nähä oliko tämä minun lopun alku) EDIT:+r
Vs: Ilmakamera En ajatellut mitään myynti asiaa. Lapsellistahan tämä koko harratus kuvaus on pääpiirtein. Jos joku yrittää tehdä tätä täysin tosissaan on siinä kohtaa kadottanut suurimman asian. Tosissaan kuvia myydään kaiken aikaa mutta lekkkimilinen ja lapsellisuus on se mikä antaa niihinkin hyvän suolan. Mä ainakin lapsellisuudella saan kuvani myytyä ja lisää kuvaan kaiken aikaa. Mitä enemmän uskallan heittäytyä lapsen silmin kuvauksiin sen parempia kuvia tuntuu tulevan. Että tämä lapsellisuus aspekti ei nyt ihan mene läpi. Kerrankin on mahdollista omistaa semmonen kamera mistä ei voi kun unelmoida. Mikä tilaisuus. Ja sitten minkälaisia kuvia sillä ilmakameralla otetut kuvat voikaan olla. Siinä on suuri haaste ettei kaikki ole vain tyhjää. Itselläni on muutamia näkemyksiä jo nyt heti, mitä ne voikaan olla. Ja uskon että monella muulla voi olla toisenlaisia näkeymsiä. Älkää tappako luovuuttanne siihen että ette uskalla tai se on liian lapsellista. Ihan kuinka vaan.
Vs: Ilmakamera Tässä olis yksi esimerkkikuva ilmakameralla kuvaamisesta. Että kyllä tämän asian ympärillä on asioita jos ne vain halutaan nähdä.
Vs: Ilmakamera Minulta saa sitten ostaa Zero-X ilmafilmiä ilmakameroihin. Ilmamuistikortteja on turha kysellä, niitä en periaatteesta ota valikoimaan.
Vs: Ilmakamera Ilmakameran merkitystä muille kuin itse kullekin en oikein ymmärrä, kysehän ei ole esityksestä vaan kuvasta/visiosta jota ei voi muille näyttää. Voisin kuvitella, että itse kullekin olisi herättävää/sisällön näkemystä lisäävää katsella kohteita vaikkapa juurikin sormilla muodostetun suorakaideaukon kautta, ihan Hollywood-kuvaajien tapaan, siitä vaan, mutta tänne niitä näkemyksiä ei mielestäni ole mitään järkeä näyttää, tarkoitan siis tyhjiä kuvia joita ei ole olemassakaan;-) Edit. Niin ja noita ilmakamera tarvikkeita minulta sitten löytyykin ja paljon, hinnat on korkeita, mutta laatu maksaa
Vs: Ilmakamera Mulla on varastossa Gepen ilmakameroita, lasillisina ja ilman. Myös neliskanttisia lasillisia löytyy. VK-Painon myymiä pahvisia keskikoon 6x6 ja 6x7 ilmakameroita löytyy, ja niihin muovitaskujakin.
Vs: Ilmakamera Ilmakamerakuvauksessa kaluston keveys on viety äärimmilleen. Ja varsinkin taskuttomissa trikoissa kulkevalla mikään hetki ei hukkaannu kaluston esiinkaivamiseen.
Vs: Ilmakamera Minä poistin tyhjän 255,255,255 dataa sisältävän kuvan ja koko ketjun, koska se ei ole valokuvaamista. Ja vanha vitsi. Miltä sinusta kuullostaisi puujalkavitsit jotka aika suuri osa jo ennestään tuntee? Ei kuitenkaan ole materiaalia jota lähetellään kuvat ja galleriat osioon. Kuvitteellinen kamera ei ole kamera sen enempää kuin ilmakitara on soitin. Jos tyhjiä blankkoja tulee enemmän, poistan myös ne. Järki käteen ja kuvaa olemassa olevalla kameralla. Ilmakameravitsi ei ole hauska, koska vanha vitsinä ja kuvat eivät ole valokuvia, vaan jotakin muuta. Myöskään dataa sisältävät piirrokset ja niiden arviointi ei ole kuvat ja gallerian aihepiirin kuuluvaa materiaalia. Muulle taiteelle on muita foorumeita.
Vs: Ilmakamera 255 255 255 numerot ei kerro mulle yhtään mitään. Mutta se on varmaa että kuva ei ollut ihan tyhjä. Siinä kuvassa oli pointti koska siellä oli roskat kuvassa. Mä en ala tästä asiasta tän enempää vänkäämään. Se että on pelkkää tyhjää laitettu kuvat osiolle esille on varmasti sitten jotakin ihan muuta, esimerkiksi minimalismia tai jotakin sellasta. Olen sellasia ihan mustiakin kuvia täällä nähnyt. Tiedän että idea laittaa jotakin hyvin pientä ja vaikeasti erottuvaa on ollut ennenkin esillä. Jos ilmakitaran soittajaa äänittää tulee soittajan itsensä tekemää ääntä varmasti tallennettua. Mikä voisi olla ilmakameralla kuvattuja asioita....kohinaa roskia ja joitakin erivärisiä palloheijastuksia haamuja jne. Jostakin se ilmakitara juttukin sai alkunsa. Mä en ole kuullut ilmakamerasta aikaisemmin. Jos se on vanha juttu unohtakaa koko asia.
Vs: Ilmakamera Huutonetissä oli kerran ilmakitara myytävänä. Kuvan laukku ei kuulunut kauppaan. T Jukka
Vs: Ilmakamera Juu, innokkaimmat valokuvaharrastajathan rajailee näkymiä mielessään, siellä missä liikkuvatkin. Jotta ymmärtäis kokonaisuuksia, on purtava pala kerrallansa. Jos puujalkavitsit kiellettäisiin, eikös joka ainut vitsi oo jonkun mielestä sellainen (vrt. ilmakuvaajan ilmakokemukset, katkeruuden kovuusaste, pätemisen ylämäkiluokka, keinohorisontin magneettivääristymä,...). Ihan hauska idea, kuten myös, mielikuvaharjoittamisiin...
Vs: Ilmakamera Usein tuollainen numerotripletti viittaa 8-bittisen RGB-kuvan värikanavien arvoihin, joilla syntyy valkoinen väri. Mutta se olisi "informaatiota", josta ei moderaattorilausunnon mukaan ole kyse. On mielenkiintoista, että aiemmin esillä olleita ajatuksia olisi hyvä välttää. Oletettavasti moderaattorit ryhtyvät toimiin toistuvien kuva- ja keskusteluaiheiden siivoamiseksi (henkilökuvat, maisemat pois aluksi, samoin kaikki teema-ketjut ja kameranosto-tiedustelut). "Dataa sisältävien piirrosten" erityiskiellosta on varmasti hyötyä. Muuten olisi kyllä hyvä, jos henkilökunta ei käyttäytyisi auktoriteettina taiteen ja ideoiden maailmaan kuuluvissa asioissa.
Vs: Ilmakamera Kuvatulvasta kun on valitettu ja siitä, että kiinnostavat asiat katoavat joutavuuksiin... Asiaa varmaan parhaiten auttaa laittaa esille kuvia joiden informaatio on tasan yksi väri? Kun kiukuttelette ja nokittelette takaisin päin ajattelematta, miten hienoa sellaisia kuvia, suorastaan elämyksellistä, on katsella, niin muistakaa olla sitten itkemättä, että kuvia läheteltäisiin liikaa.. Kaikki roska vaan esille, niinkö? Ps. Mvuori tämä ei ole vapaa taidefoorumi ihan vaan kaikelle taiteelle, vaan valokuville, ei piirroksille tai tehosekoittajille sisältöineen. Tehosekottimet sisältöineen löytyvät Kiasmasta ja hyvä niin. Tämän foorumin aihepiiri on rajattu valokuviin, jotka on valokuvattu kameralla, joka on olemassa. Vanhoissa jo toteutetuissa asioissa ei sinällään ole mitään rajaamista "kaikki kuvat on jo kuvattu" pitänee aikalailla paikkaansa ja ei olenkaan. Mutta tämänkaltaisen yhden värin informaation esittäminen on muuttunut kuluneeksi ja vähemmän hauskaksi vitsiksi ensimmäisen kerran jälkeen, toinen julkaisu on jo mautonta ja kolmas pelkkää kiusantekoa, tai tahallista vänkäämistä. edit. typoja ja viimeinen kommentti.
Vs: Ilmakamera Mitä tätä hyvää ketjua moderoimaan. Saahan ilmakitaraankin kieliä: Ilmakitaran kielet ;-) jk
Vs: Ilmakamera Hiukan taas tuntuu tökkivän koko kuvaaminen kaikella lailla. Olen tämän ilmiön huomannut ennekin keskitalvella. Kaikki kinokset on jo kuvattu ja jäätyneet vesilätäköt. Vois jätää kamerat kaappiin hetkeksi aikaa pölyttymään. Aattelin kuvailla sen aikaa ilmakameralla ettei tule vieroitusoireita. Katsotaan kui käy.
Vs: Ilmakamera Itse itseäni yllyttäen laitoin haalarit päälle ja lähdin etelämantereelle. No ainakin parisataa metriä etelämpään. Kamerana oli LEICA M3 runkonumeroltaan 0024 ja laitoin siihen Kodakin Triäxää 400 asa, että tulee hiukan rouhee fiilis. Linssinä oli Leica Noctilux-M 1:0.95/50mm ASPH. Aika herkullinen kuva tuli mutta sen postaaminen on liian kallista joten nyt on vain tyytyminen kuvattavan kuvaan. Kuva on otettu kylläkin digikameroiden aatelia kameralla Canonin 10D kameralla, eli kymppikerhon pressakameralla, ja aidolla omin käsin modatulla kitti linssillä. Katsokaa kuvan tarkuutta ja dynämiikkaa sekä kontrastia. Ei nyky digit pysty tähän.