/ Rekisteröidy

Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuiskintaa (sisältää käsittelyä)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana vn, 6 Tammikuu 2006.

1. vn

vn

1 464
    0
    0
    Gaylordin toivomuksesta aiheena korva.
    Huomattavasti hankalempaa kuin osien lisääminen käteen. Perspektiivi, hiukset (pitäisi kai olla kalju..) ja muutenkin ehkä aiheen outous ( ;) ) hankaloittaa. Hyvää harjoitusta kuitenkin.
    Tällä kertaa en edes pyrkinyt jättämään värejä ns oikeiksi.

Herättääkö mitään mielikuvia? Parannusehdotuksia (tällä kertaa varmasti, tuo suun liittäminen korvaan ei ehkä ole niin hyvä?) ja kritiikkiä otetaan vastaan. Sommittelun nyt luulisi olevan yksi asioista joita ei ole helppo sulattaa (jos rajaisi alhaalta siivun niin rauhoittuisi mutta pieni ärsytys tuntui olevan paikallaan, mielipiteitä otetaan vastaan tietysti).

Vesku
    edit: otsikko korjattu

2. Tais mennä yöunet.

turkkila

3. vn

vn

1 464
    0
    0
    Kiitos. :)

Vesku

4. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Jotenkin 'korvaan' liitetty suu on irrallinen... liikaa. Ja varsin kun ns. oikeeta suuta näkyy pikkasen.

Olisin tehnyt rehellisesti sivukuvana itse pään...jolloin suun liittäminen korvaan voisi onnistua helpommin, ja samalla suun (sen oikean) häirööminen jäisi pois.

Mut kaikenkaikkiaan aika pelottava kuva... silmät on tylyt, samoiten sävymaailma.

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Eka kuva joka taisi nyt jäädä katsomatta veskulta. x_x

6. vn

vn

1 464
    0
    0
    Mä nyt puolustelen valintojani tässä kun kerran hereillä olen..
    Eiköhän tälläiset tunnu olevan aina enemmän tai vähemmän irrallisia, liikaa olevia. Tai vähintään koomisia. Oikeaa suuta näkyy hiukan, en halunnut sitä poistaa.
    Jos olisin ollut kalju (ei ole suunnitelmissa) niin olisin tehnyt noin. Nyt hiukset olisivat sotkeneet entistä enemmän, näin ainakin tuntuu. Tarttis kaljun mallin..
    Kiitos.

Vesku

7. vn

vn

1 464
    0
    0
    Täh? Siis jätit katsomatta mutta katsoit kuitenkin?

Vesku

8. vn

vn

1 464
    0
    0
  9. JESTAS !! Muuten jees ja on oksettava eli toimii. Mut huuto sais tulla suoraan korvan sisältä

10. Mike

Mike

699
    0
    0
    Kyllä mä hurraan vasta sitten kun goatse on suun kohdalla tai jotain vastaavaa. Layereilla kikkailu on kyllä valitettavasti niin kaukana valokuvauksesta ettei paremmasta väliä. Niille pitäis olla ihan oma osasto.

MBnet

Tossakin on Cruise muokattu meitsin tilalle.

11. Nonih! Ja tietysti just kun mun piti mennä nukkumaan...

12. Niin on joku jannu korvaan suputtamassa..

13. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Kas, kas. Osaa täällä joku shoppaillakin. Hauskaa materiaalia.

14. Anonymous

Anonymous Guest

Huh mahtavia nää Miken väänöt aivan järjettömän hienoja.

15. vn

vn

1 464
    0
    0
    Saa antaa parannusehdotuksia. Ja mainitsin kyllä otsikossa tuosta käsittelystä.. Ei ole pakko vilkuilla jos ei näitä halua nähdä. ;)

Miten tuo on kaukana valokuvauksesta? Jokainen elementti on kuvattu kyllä erikseen, lisätty muunnoksia + layereitä tietty. Maalaustakaan tuo ei ole, taidettakaan tuskin. Täällä laukussa osasto on sama käsittelemättömille & käsitellyille.

Jos nuo oli sun (se ei käynyt urlista ilmi) shoppailuja mistä laitoit linkit niin seassa oli aika hyviäkin sekoituksia. Joissain ihonvärit menivät kivasti kohdalleen ja lopputulos näytti aika hauskalta/mainiolta.

Ei tarvitse hurrata. Jokaisessa mun kuvassa on sitä ns käsittelyä mukana, vähintääkin värien säädön verran. Aloitetaanko se sama ikuinen kinahuuto nyt mikä on käsiteltyä ja mikä ei?

Ja sitäpaitsi.. Palautteen kautta oppii. Harjoittelijahan tässä puuhassa olen.

Vesku

16. vn

vn

1 464
    0
    0
    Tässä kuiskitaan eikä huudeta.. :)

Vesku

17. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Hieno idea ja hyvä toteutus.

Muutaman anatomisen asian voisi tehdä hieman eri tavalla:
    * Suita saisi olla yksi tai sitten jokainen suu samanlainen. Nyt originaalisuu on olemassa, mutta sen huulet ovat erilaiset. Silmän suu taas näytttää vain tulehtuneelta silmältä.
    * Korvasuu saisi olla enemmän streotyyppisten huulten muotoinen ja hampaat näkyä paremmin. Nyt se ei heti assosioidu suuksi, vaan sitä saa tulkita pari sekuntia. Assosiaatioita haittaa sekin, että suu on pystysuunnassa. Todellinen suu ei ole, mutta ihmisrodulla on toinen pystysuunnassa oleva "huulilla varustettu" aukko (siitä sitten seuraava kuva...)
    * Korvasuun takana vasemmalla puolella on kummallinen lihanpala. Ilmeisesti vähän naamioitu korva. Se häiritsee ja sen voisi retusoida kunnolla pois - hiuksia tilalle.

18. Mike

Mike

699
    0
    0
    Tarkoitan ihan omaa aluetta kuville, jotka on tehty muokkausmielessä. Kyllähän kuvaaja itsekin tietää milloin kuva on tehty ihan photoshopilla. Eri asia on sitten normaalit säädöt, mutta kyllä nämä käsijutut ja muut ovat aika kaukana itse valokuvauksesta kun jälkikäsittelyyn menee tunti/kuva. Tosin ei se aika mitään kerro, itse muokkaan naamani mihin tahansa kuvaan 5-10 minuutissa, mutta en silti voisi sanoa sitä valokuvausaiheiseksi jos nappaan naamastani kuvan ja liitän sen toiseen ottamaani kuvaan. Valokuvaus on mielestäni semmoista ainaista dokumentointia oikeasta elämästä, oli sitten studiokuvaa tai ei.

Niin tai näin, hyvä kuva tuo ensimmäinen on, sitä en kiistä. Omaa aluetta tuskin on noille tarpeellista tehdä, niin vähän photoshopilla rajusti kikkailevia täällä on.

19. vn

vn

1 464
    0
    0
    Silmän suu ei ole tarkoitettu suuksi vaan tuhotuksi silmäksi. Meni siis pieleen tuolta osin että humahti.
    Korvaan ei suuta vaakatasoon tehnyt mieli laittaa. Ja toki saa tehdä assosiaatioita haluamaansa suuntaan. :)
    Todellisuuttahan tässä ei pyritty hakemaan.
    Siinä on kieltä pari kappaletta alla ja ehkä korvaakin hiukan. Tuo lihapala kieltämättä on häiritsevä ja sen olisi voinut retusoida kielellä peittoon.

Kiitoksia Matti. Rehellisiä mielipiteitä ja tietysti myös epäkohtia aina kaipaan.. Kunnon kritiikkiä vaan. Saa sommittelustakin sanoa kuten muistakin kuvauksellisista arvoista - suuntaan tai toiseen.

Vesku

20. Aika vastenmielinen, joten tavoite varmaan saavutettu? ;) Tulee mieleen Peter Jacksonin King Kongin madot, jotka syövät elävältä kokin... tuo suukorva ei häviä niille paljoa.