Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jari Siren, 20 Syyskuu 2008.

Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Toi nyt on tollanen kirpputori löyty ja mietin mitä sillä voisi tehdä, oikeestaan sain kimokkeen linnun kuvaamiseen suurennuslasilla sen idiootimaisuudesta ja omaperäisyydestä, siksi myös julkaisin.
    Olen ihan omaan käyttöön, kuvannut eri lajeja mitä mulla tossa ruokinalla käy, tarkoituksena vain seurata, noita en ole ajatelutkaan laitaa nettiin ja luulen että joukossa valokuvauksellisesti parempia kuvia kuin tämä.
    En siis julkaise kuvia tyyliin, hei katsokaan osaan kuvata, vaan useimiten kesksutelun/ideoinnin pohjaksi.

1. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Toimita tuolla yhtälöllä vastaava kuva, vaikka tällä vuosikymmenllä.
    Tässä onkin vitsinä +5000e vehkeet yhdistettynä 3e lasi:D

2. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Jari. Voisit sijoittaa, (jos kuvausetäisyys on pidempi niin ei välttämättä tarvitse), oikeeseen makro-objektiiviin. Vaikka pikkasen telepainotteiseen. Se ei tappelisi kuitenkaan paikasta sun 70-200vr:n kanssa, koskapa olisi oikea makro.

Voisin omasta kokemuksesta suositella vaikka sigma 150/2.8 makroa, joka toimii; hyvin. Jää nää kirpparitestailut sit tekemättä.

3. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Ensi kesäksi on suunitelmissa kunnon makro, nyt on muut jutut (lähinnä käsisalma) menossa, kunhan kikkailin ja laitoin esille ihan hyvällä.
    Jos tulee joku muu vielä tyhmenpi käyttötarkoitus, mieleen koitan sitäkin, huumori aspektia = suurenuslasilla lintuja ei moni ilmeisesti oivaltanut?
    Kuva voi olla myös vitsi? (niin kuin hyvä selainen)

4. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Älä huoli, tulet yllättymään

5. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Noi makrot niin pajoa maksa... ja kyl sillä kuvaa talvellakin ;)

Tietty kandee hoitaa yksi mielenkiinto ja testit läpi kerrallaan, jottei mene suunnitelmat sekaisin. Mut kyl mä näkisin että sulla pitäs olla ainakin yksi hyvä, oikeesti lähelle tarkentuva objektiivi. Ja toi jo edellä mainitsemani on kyl aika passeli, ja suht edullinen valinta.

6. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Ok kiitti neuvosta, pitänee hankkia.

7. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Jos nyt vaikka kelvollinen tavallinen valokuva ensin?

8. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Ja jos tuntuu siltä että haluaisi testata... niin ota yhteyttä. Ei kande ostaa sikaa säkissä.

9. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

10. Vs: Näitähän on joka jätkällä. (lintu makro)

Sopii mainiosti, heti kun itseltäsi löytyy samanlainen