Pitäis mahtua meitsin kalusto, eli: Sigma 120-300 Sigma 12-24 EF 85 1.2 EF16-35 2.8 EF 24-105 4L IS 1DmkIII 580EX x2 (3 kiertoa vara-akkuja) MacBook Pro 15" (+vara-akku) Elinkan Skyportit, Manfrotto 055 ProB jalusta FLM58 päällä, sekä Monopod Lowepro Vertex 300 AW 168.90 € Lowepro Compu Trekker Plus AW 159.90 € Lowepro Rolling Compu Trekker AW Plus 266.90 € Sitten viimeisenä: Lowepro Nature Trekker AW II 256.90 € Tietenkään en pistä pahaksi, jos tulee vaikka muunmerkkisiä tarjouksia järkihinnalla, eli hintaväliin tästä halvin ja kallein. Jollei tuu hyviä ideoita, niin ostan tuon Vertexin.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Musta tuntui,ettei mikään reppu riittänyt mihinkään. Ostin photo trekker aw:n, johon mahtui hyvin keskikoon välineistö Sitten on vielä isompi,olikohan se supertrekker. telefotossa oli halvimmat hinnat. tosin tuo läppärille ei erikseen taida olla taskua. T Jukka
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT telefotossa oli ainakin hyllyssä. ota kamat mukaan ja mene sovittamaan. Tjukka
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Alkuun tyhmä kysymys: mikä toi Elika on? Mulle on vkl tulossa Lowepro Rolling Compu Trekker AW Plus, saas nähdä millainen on. Lowepro Compu Trekker Plus AW Pitäs löytyä varastosta, "uusi ja käyttämätön", mulle liian suuri/masiivinen (tarkastan mallin torstai illalla)
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Eikös noita NG laukkuja oo kehuttu? National Geographic NG5737: http://www.telefoto.fi/index.php?open=7215&selected=68280 Siinäkin varmaan tila/ominaisuudet riittää. Ja ainakin mun mielestä näyttää paremmilta kuin nuo mustat "muovireput".
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Onneksi makuja on monia. Mitä tulee noihin NG-reppuihin niin miten laadukkaita ne ovat? Onko materiaalit, saumat ja vetoketjut kunnollista tavaraa vai onko laadusta tingitty myyvän tutkimusmatkailijalookin takia? Mikään ei voita mustaa corduraa...paitsi ehkä oliivinvihreä.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Miten mul on semmonen olo että toi Vertexi on pieni? CompuTrekkeriin ainaki mahtuu, on melko julman kokonen kapistus, tilaa 17 MBP:lle. Rolling CompuTrekker Plus on sisätiloiltaan melkein samankokoinen, 6.5cm matalampi, mut puol senttiä leveämpi, ottaa 15" MBP:n vain. Vois kuvitella että kun on melkein samankokoiset niin Rolling olis jonkin verran painavampi kun on toi vetoaisa ja pyörätkin vielä, ja varmaan jotain muutakin siinä. Molemmat CompuTrekkerit on sitten aika massiivisia, se läppäriosasto tuo paksuutta melko tuhdisti, eli ei tiukkoihin paikkoihin. Ite kun lastaa täyteen niin ei sitä kovin pitkään kyllä huvikseen kanniskele. Eli Nikonin D3 35-70 2.8 14-24 2.8 80-200 2.8 Micro-Nikkor 60 50 1.4 15" tai 17" MacBookPro SB-800 SB-28 laturit kameroille ja koneille ja muille. Vähän pienempi satsi vissiin ku sulla mutta on siinä vähän tiivistämisen varaakin. Tää siis CompuTrekker Plussaan. Siihen menis vielä toinen pienempi runko ja pari pikkulasia ainakin. Nature Trekkeristäkään ei tila ihan heti lopu, siinä ei tosin ole läppärille paikkaa ollenkaan, että voi olla vähän huono.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Repuista en tiedä, mutta ainakin olkalaukku ja kamerahihna vaikuttavat laadukkailta. Saumojen yms. kestävyyteen voidaan palata muutaman vuoden päästä kun laukku on nähnyt elämää hieman enemmän. Oikeasti laadukkaita vetoketjuja ei taida olla enää olemassakaan.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Mulla on tuo Computrekker AW plus käytössä ja ei ole mitään valittamista. Materiaalit, vetoketjut jne. ovat kestävän tuntuisia ja hintakin kohdallaan. Mikään kevyt paketti se toki ei ole kun sisään lataa pari runkoa, läjän linssejä, läppärin ja tarvikkeita. Mutta jos oikeasti on reissussa ja tavaraa joutuu kantamaan selässä pitkiäkin matkoja, niin kunnon reppuun kannattaa satsata.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT No vastataan ny sit kerrankin asiallisesti. Elinchromen Skyportit, eli langattomat lähettimet ja vastaanottimet salamoiden laukaisuun.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Päädyin tuohon Vertex 300:een ihan sen tilan takia. On riittävän pitkä (yli 45cm), jotta mahtuu runko, 120-300, telejatke ja vv-suoja kuvausasennossa matkaamaan siellä. Varmaan mahtuu muutkin kamat ihan riittävän hyvin.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Nyt kun Lowepro Rolling Compu Trekker AW Plus:n sain näppäihini, niin ons julmetun kokoinen laitos, mutta "kameara" tilaa on voisi sanoa jopa vähän... Mutta muuta roinaa mahtuu ihan kiitettävästi... Ei huono vaihtoehto tuo Vertex, jos kamat sinne sopii Nämä taitaa olla niitä hankalimpia? "kaulusto" asioita hankkia, ainakin jos (kunten mulla) ei ole mahdollisuutta päästä niitä hypistelemään ja kokeilemaan.
Vs: Näitä on liikaa tarjolla.. REPUT Tämä ketju on hyvin otsikoitu. Itse kuljetan tötteröni säällä kuin säällä ja kentällä kuin kentällä tavallisessa pilkkirepussa ja takintaskuissa. Loppujen lopuksi olen havainnut sen käytännöllisimmäksi kuviteltavissa olevaksi sovellukseksi, joka suojaa laitteet siinä kuin kallis kamerareppukin. Kameratavaraa minulla on mukana vaihtelevasti 1-10 kg ja sitten muut tarvittavat eväät ja villapaidat siihen lisäksi.