halusin parin kuvan sarjan jossa on yhistävä fiilis mutta tarkennus pisteet tekee niistä yhtenevän..hehe toivottavasti kolahtaa jollekkin=) oon ite hurahtanu kaiken strobist touhun keskellä vanhaan kunnon miettimisfiilistely kuviin <----"aika osuva termi"
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä Ekassa katse jotekin harhailee ja odottaa herran katsovan käpyyn, niin kuin kuvaajakin on katsonut. Toisessa harras tunnelma latistuu jo heti kättelyssä, koska henkilön kädessä oleva esine ei ole kirja(raamattu tai....) Etualalla oleva kynttilä ehkä vie liikaa huomiota muuten tasapainoiselta kokonaisuudelta.
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä Hmm... Tarkennuspisteet tekevät kuvista erilaisen... "Kaikki strobist touhu" on esimerkki asiasta, mistä joukko ihmisiä vouhottaa ja minkä olemusta kukaan ei ole selittänyt. Luultavasti 99 % termiä käyttävistä ei tiedä, mistä on kyse. Lienee aikamme ilmiö, että koet korostamisen arvoiseksi sen, että olet hurahtanut ikään kuin ottamaan valokuvia, etkä hehkuttamaan jostain strobist touhusta... Yritä rauhoittua ja unohda strobismi (mitä se lieneekään) ja miettimisfiilistelykin ja tarkennuspisteet (ja muut kuvien kannalta täysin epärelevantit asiat) ja esitä kuvat niiden omilla ehdoilla (mitä ne ovatkaan) - eli omista lähtökohdistasi: mistä ihmeestä kuvissa on kyse?
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä strobist on ns valaisun hallintaa. Tarkotin sillä nyt lähinnä treeniä/tekniikkaa en itse kuvia =)
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä "Yritä rauhoittua ja unohda strobismi (mitä se lieneekään) ja miettimisfiilistelykin ja tarkennuspisteet (ja muut kuvien kannalta täysin epärelevantit asiat)" Matti: Tuo kommentti pisti vähän miettimään.On tietysti valokuvaajia joidenka mielestä tarkennuspisteet ja valaisu ovat epärelevantteja asioita mutta itse olen hyvin erimieltä kanssasi asiasta. "mielipide" olen tietenkin sitä mieltä että kuvan tarina on kaikkein tärkein elementti mutta tarinaa pitää tukea jollain tavalla.
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä Näissä kuvissa on kaunis, lähes zenimäinen tunnelma. Ensimmäinen on kolahti todella lujaa, tunnistin itseni istumasta järven rannalta katselemassa ohilipuvaa lehteä tai pihakeinusta katselemassa kiviä.
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä nonis nyt sain sitte pienen pähkäilyn jälkeen sarjaan kolmannen kuvan "vapauden kaipuu"
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä Jännää kyllä. Tää viimeinen toimi mulle tosi hyvin. Aiemmat eivät auenneet ollenkaan. Tai siis toki näin ne samoin, mutta nyt vasta koin. Nyt aiemmatkin tuntuvat antavan paljon. Enää ne eivät tunnu vain teennäisiltä kuten ne pitkään koin. Joten tää viimeinen toimii mulle tosi hyvin.
Vs: Mieteskelijä&Hiljentyjä Strobist..valaisun hallintaa.. no pikemminkin valaisua pikkutuikuilla. Valaisun hallintaan pitäisi pyrkiä kaikessa valokuvauksessa, ei vain strobist-hengkisessä salamakikkailussa. Tämä viiminen toimii myös itselle vallan mainiosti. Muutoin yhdyn ylläkirjoitettuihin kommentteihin.