Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY MYYTY*** Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana ArttuP., 2 Toukokuu 2014.

  1. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Myynnissä Sony a7r runko. Paketissa kaikki alkuperäinen lisäksi näytössä on kiinni Sonyn puolikova suojakalvo (ostettu erikseen). H. 1500€

    hintaan sisältyy extra Sonyn orig. akku + laturi (ostettu erikseen, koska Sony ei anna laturia mukaan)

    Rungolla ei ole kuvattu kovin paljon. Enimmäkseen fiilistelykuvia ja joitakin videopätkiä. Kamera uudenveroisessa kunnossa ja takuutakin on jäljellä Verkkokauppa.comiin n. 6kk

    Kamera sijaitsee Helsingissä
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. UroS

    UroS

    13
    0
    0
    Vs: M: Sony a7r runko 1600€

    Missä päin sijaitsette?
     
  3. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Vs: M: Sony a7r runko 1600€

    Helsinki
     
  4. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Vs: M: Sony a7r runko 1600€

    Nosto
     
  5. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Vs: M: Sony a7r runko 1600€

    Uusi hinta 1400€
     
  6. UroS

    UroS

    13
    0
    0
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Erittäin epävarma myyjä:

    ''Tuo postiennakko avaamisoikeudella ei nyt vakuuta minua. Olen yhtä epäileväinen kuin te, eli miksi lähettäisin kalliin paketin tuntemattomalle avaamisoikeudella? Tehän voisitte ottaa rungon käteen ja lähteä juoksemaan :)''

    ''Juu, en ole varsinaisesti etsimässä kauppakumppania vaan tuossa on ilmoitus ja jos joku haluaa ostaa, niin hän ostaa.''

    ''Miksi olisit halunnut avata paketin ennen maksua? Etkö luota, että kamera on sellainen, kuin ilmoituksessa?''
     
  7. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Ilmoituksessa lukee, että kamera sijaitsee Helsingissä. Siinä ei sanota, että lähetän sen postiennakolla avaamisoikeudella jollekin joka sitä ensimmäisenä kysyy ja sit ostajaehdokas olikin ihan idiootti ja heittää kaikki yksityisviestit julkiseksi myyjän ilmoitukseen. Ihme ostaja! Ei kait tollaselle oikeasti lähetetä mitään.
     
  8. UroS

    UroS

    13
    0
    0
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Tarkoitukseni ei ollut loukata vaan säästää mahdollisia muita kamerasta kiinnostuneita mahdolliselta turhalta vaivannäöltä. Koska itse olet niin fiksu niin miksi et imoittaisi jo suoraan ilmoituksessasi ettet suostu postiennakkoon avaamisoikeudella, ts. myyt sikaa säkissä?
     
  9. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Koska kukaan muu ei ole kysynyt sitä, vaan ostajan täytyy luottaa myyjään ja jos ei luota niin ei osta. Jos sä et vaikkapa osta sitä jää postikulut mun maksettavaksi ja sehän on todella mieluisaa minulle postitella sitä ympäriinsä. Tuu stadiin niin voit katella sitä vapaasti. En ole antanut mitään harhaanjohtavaa ja sä oot se joka on epävarma ostaja. Mitä sä sysäät mun päälle tätä epäonnistumistasi Sonyn hankinnassa?
     
  10. UroS

    UroS

    13
    0
    0
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Löytyykö suhteellisuudentajua? Luulisi että olisit myyjänä valmis ottamaan tuon noin 10 euron riskin että saat kamerasi myytyä (jos siis olet oikeasti myymässä kameraa). Minä ostajana en ole valmis ottamaan sitä riskiä että 1400 euron paketista ei löydykkään lupaamaanne tavaraa. Jos joku muu on valmis tuohon niin onnea hänelle.

    Ei, minua ei kiinnosta tulla kyläilemään Helsinkiin luoksesi.
     
  11. UroS

    UroS

    13
    0
    0
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    ''Mikä sai luopumaan kamerasta? Ehkäpä se, että se on liian kallis mulle tällä hetkellä. Kun pelkkä kamera ei riitä. Pitää olla objektiivejä, jalusta, salama yms oheistavaroita jotka maksaa omaisuuksia. Siis kamerana toi on erinomainen. Mieletön kenno, hyvät video-ominaisuudet full hd 1080p @ 60fps. ''

    Taisi olla itselläsi epäonnistunut hankinta jos et kerta objektiiviäkään hankkinut. Mahtoi tulla mahtavia ''fiilistelykuvia ja videopätkiä''. :))
     
  12. ArttuP.

    ArttuP. Member

    49
    0
    6
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Jos sä juokset postista 1400 euron kameran kanssa ulos, miten se on 10 euron riski minulle? :)
    Tosi rakentavaa..mene pilaamaan jonkun muun elämää :)
     
  13. UroS

    UroS

    13
    0
    0
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Menipäs sinun elämäsi pienestä pilalle. :( Meillä on tästä asiasta ilmeisen selkeä näkemysero, josta väittely ei taida johtaa mihinkään. Pahoitellen poistun elämääsi enempää pilaamasta. :)
     
  14. jala78

    jala78 Member

    210
    6
    18
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Ylläpito voisi puuttuatämäntyyppiseen ilmoituksen kommentointiin. Yksityisviestinä käyty keskustelu on kirjesalaisuuden piirissä, eikä kamerasta kiinnostuneella henkilöllä ole mitään oikeutta levitellä myyjän lähettämiä viestejä.

    Sitten vielä sinulle, joka marisit myyjän toiminnasta (en muistanut katsoa nimimerkkiäsi): ei kenelläkään ole velvollisuutta lähettää pakettia avaamisoikeudella. Oletko vähän hölmö vai pelkästään tietämätön normaaleista kaupankäyntitavoista? Jos et ole tyytyväinen kaupanteon ehtoihin, jätä kaupat tekemättä, mutta älä piukuta foorumilla kuin pikkumukula!
     
  15. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Ei kukaan ole pakotettu suostumaan paketin avaamiseen postissa ennen postiennakon lunastusta, mutta tuo käsityksesi riskistä ei mene minun vastuu- tai oikeustajuuni. Kun kerran Itella ohjeistaa tällaisen avausmahdollisuuden merkitsemisen lähettäjän toimesta, ei kai siihen voi sisältyä vastuun siirtyminen lähettäjälle vaan edelleen Itellan on vastattava siitä, mitä lähetykselle tapahtuu heidän huomassaan?  Mielenkiintoinen pointti.  Pitäisi oikein kysyä Itellalla. 

    Asiaan liittynee myös se, miten Itella vastaa arvokkaista lähetyksistä muunlaisissa tapahtumissa, joissa samoin lähetys joko katoaa tai tuhoutuu.
     
  16. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 269
    47
    48
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€


    25€/kilo on maksimikorvaus tavalliselle postipaketille, vakuutetulle sitten vakuutusarvon mukaan.  http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/korvauskaytanto.html
     
  17. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    OK. Postivakuutettuna lähettäminen maksaisi 2 kiloon ja 5000€ asti 24,20€.  Hintaan sisältyy myös helposti särkyvänä lähettäminen.  Lisäksi postiennakkomaksu.  Ei kauhea maksu tämän hintaluokan kaupassa. 

    (Yksityisviestien julkaisu varsinkin sanasta sanaan on tosiaan paha virhe.  Virhettä pystyy ainakin muodollisesti, ja hyvin muotoillen myös kokonaan, kiertämään muotoilemalla sanottu (ymmärretty) omiin sanoihin ja kenties myös täsmentäväksi kysymykseksi. Suorat lainat eivät tee oikeutta koska kaikki liittyy kaikkeen ja  vastauksilla on myös kysymyksensä kommunikaatiossa.)
     
  18. clumsy

    clumsy

    15
    0
    1
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Tuossa postiennakkojutussa on lisäksi se haitta myyjälle, että sen ajan, kun kamera seikkailee jossain päin maata, niin se ei ole muiden ostajaehdokkaiden katseltavissa.

    Asun itsekin pääkaupunkiseudulla ja olen viime aikoina yrittänyt muistaa laittaa ilmoituksiin (niin kamerakamasellaisiin kuin muihinkin) "kaupanteko vain nokikkain" tms. Tällä kerron ostajaehdokkaille, etten ole kiinnostunut lähettämään tuotetta ihmeteltäväksi muualle ja otan tietoisen riskin ostajakunnan rajaamisessa. Hyvin on tuotteet siitä huolimatta kaupaksi käyneet.

    Aika ajoin tuo tuollainen näkyy ärsyttävän "haja-asutusaluelaisia", mutta markkinat ohjaavat tätäkin: jos pks on riittävä markkina-alue, niin miksi alkaisin pulata postitusten tms. kanssa?
     
  19. jala78

    jala78 Member

    210
    6
    18
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Itse en lähettele mieluusti arvokkaita tavaroita ainakaan täysin vieraalle ostajalle ilman jonkinlaista varmistumista siitä, että tilaaja myös todella lunastaa paketin. Pakettihan voi lojua postissa päiväkausia, jos vastaanottaja jostain syystä ei harjaan lähetystä sovitusti. Lisäksi kokemukseni mukaan nämä korvausasiat ja lähetyksen arvon määrittely lähetyksen rikkouduttua on todella vaivalloista ja epävarmaa niin postin kuin matkahuollon kanssa.

    Olen hieman eri mieltä siitä, että myynti-ilmoitukseen pitäisi aina laittaa, että kaupat nokikkain tai että "en lähetä avaamisoikeudella". Nämä ovat sellaisia kaupantekoon liittyviä asioita, joista sovitaan yhteydenoton jälkeen.

    Itse asun mainitulla "haja-asutusalueella", ihan reilusti böndellä n 400 km Helsingistä. Silti olen useasti käynyt tekemässä kauppaa pääkaupungissa. Monesti myyjä on suostunut tulemaan myös vastaan, eli olemme tavanneet Tampereen rautatieasemalla. Yleensä tämä on eduksi molemmille.

    Ei kaupanteolle voi kuitenkaan asettaa täsmällisiä ennakkovaatimuksia. Siksi kaupoista neuvotellaan ennen niiden tekemistä. Jos ei osaa kyseistä taitoa, voi olla, että jää sitten hyvätkin kaupat tekemättä.

    Muistuttaisin vielä, että myyjällä ei ole velvollisuutta ilmoittaa, miksi myy tuotteen. Jos ostaja epäilee myytävää tavaraa varastetuksi, siihen ei kannata ryhtyä, mutta muilta osin jokainen saa myydä omaisuuttaan aivan mistä tahansa motiivista.
     
  20. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: M: Sony a7r runko + vara-akku ja laturi 1500€

    Ei saatana, on se kyllä kummaa miten tietyillä käyttäjillä on pakonomainen tarve tunkea tänne myyntialueelle keskutelemaan, vaikka asiasta on huomautettu lukemattomia kertoja. Myyntialue ei EDELLEENKÄÄN ole mikään keskustelupalsta, vaan tarkoitettu tavaroiden myymiselle. Jos on jotain kysyttävää myytävästä

    Jos tämän sisäistäminen tuottaa vaikeuksia, niin kannattaa hakeutua jollekin muulle palstalle.

    Tasapuolisuuden vuoksi kaikille ketjuun osallistuneille on jaettu varoitukset ja lähetetty huomautusviesti, niin ei voi väittää että tämä avautuminen olisi jäänyt huomaamatta.

    Tämän keskustelun jatkot menevät tänne:
    http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,50944.0.html

    edit: niin ja tuosta myymisen / ostamisen vaikeudesta löytyy myös tämä ketju - http://www.kameralaukku.com/portal/index.php/topic,80633.0.html