Hei, Pitää vapauttaa kaappitilaa ja ladata lompakkoa uusille projekteille, joten jotain saa mennä. En kuvaa juurikaan kinokokoa enää, joten tarjotaan myyntiin pari häikäisevää objektiivia suurennuskonekäyttöön. Miksei näillä voi kuvatakin, mutta itse hankin nämä aikanaan pimiöön. Tässä ilmoituksessa myynnissä: Carl Zeiss S-Planar 4/60mm Objektiivi on läheistä sukua legendaariselle S-Orthoplanarille, joka on Zeissin mukaan "paras" kinokoon suurennusobjektiivi S-Biogonin rinnalla. Ostin tämän luultavasti 2004 ja tätä on myös käytetty suurennuskoneessa. Huikean epätieteellinen testi sai tämän paremmaksi, kuin mikään muu verrokki ja se lista oli hieno: Focotar-2, Apo-Componon, Fuji, Computar, EL-Nikkor yms. yms. Suurentamisen lisäksi tämä menisi varmaan heittämällä makrokäyttöön. Sellaiseen se pääseekin, jollei saada kauppoja aikaiseksi. Kyselin vuonna 2004 Zeissilta lisää tietoja tästä kyseisestä objektiivista ja vastaus oli miellyttävä: "Dear Mr. Törmi, Thank you for your e-mail. Congratulations on your S-Planar 4/60. The serial no. tells us it is one of the youngest ever made. It should serve you very well as an enlarging lens. It is optimized for enlarging factors from 5 x to 30 x (while the S-Orthoplanar is for 10 x to 30 x). It covers negative sizes of 32 x 45 mm. While the image quality you can expect is pretty much the same as with S-Orthoplanar, the geometric distortion of the latter is better corrected. Keep having fun and good results with your Carl Zeiss lenses! Best regards, ____________ Carl Zeiss AG Geschäftsbereich Photoobjektive/Camera Lens Division Manager Marketing K o r n e l i u s J. M u e l l e r" Mukaan tulee Kauko Mannerin sorvaama adapteri 39mm kierteelle. Adapteri tuntui olevan aika hyvin kiinni, enkä viitsinyt repiä, joten en voi tarkistaa enää alkuperäisen kierrekiinnityksen kokoa. Tuolla ei liene merkitysta, koska 39 millin kierre on niin yleispätevä. Lasipintojen kunto on erinomainen, muutenkin melko siisti. Sisällä yksi isompi pöly tms. hiukkanen. Objektiivi on nähtävissä Helsingin Ruoholahdessa. Hintapyynti on **MYYTY** Tarjoukset ja yhteydenpito: yv tai 0405590551 Näitäkää ei näy usein eli S-Biogonin rinnalla se toinen "tilaisuus" Terveisin, Kari
Vs: Zeiss S-Planar 4/60mm - eksotiikkaa ja piirtoa, vol. 2 Kiinnostaisi kyllä (kun en järjellistä kino objektiivia suurennuskoneeseen omista). Tämä eritoten kiinnostaisi koska miksi tyytyä hyvään kun voi saada yhden parhaista. Mutta kun kuvataiteilijaa ei ole tehty rahasta Vaihto valokuvateokseen?
Vs: Zeiss S-Planar 4/60mm - eksotiikkaa ja piirtoa, vol. 2 Lainatakseni tärkeimpiä päättäjiämme: vain raha kelpaa! Eiku, just nyt, eikä tällä voi tehdä taidekauppaa. Uudet projektit odottavat. Mutta uppista vaan! Tämä objektiivi on sentään "heti valmis" suurennoksiin, toisin kuin tuon S-Biogon. Lasin tarina on hyvä ja kokemukset vielä parempia. Mutta myynti-ilmossa lukee, että "hintapyynti". Järjeviä tarjouksia kuunnellaa mielellään. terv. Kari
Vs: Zeiss S-Planar 4/60mm - myös makroiluun! Paketti! No niin... Pohdin ennen lomia, minkälaisen "projektin" ottaisin valokuvauksen suhteen ja sehän osoittautui olevan 9x12 cm vanha Voigtländer ja valoa vuotava kellari - siis haastavaa kasettien latailua.. Mutta toinen "idea" oli myös tämän S-Planarin testaaminen makrokäytössä ja nyt sitäkin on aloiteltu. Ja olen innostunut kuvanlaadusta. Joskin samantien muistan ja ymmärrän, ettei tämä ole minun juttuni... Laitetaan tähän muutama testikuva. Eivät todellakaan ole mestariteoksia, mutta niiden ottamiseen meni muutamia minuutteja ja kutina päälle. Kalustona siis mainio S-Planar ja M39-M42 sovite + Pentaxin palje. Kamerana Fujin X-sarjalainen ja M42-sovite. Objektiivi piirtää myös kinokokoa eli olisipa "full frame"... Mutta ei tämä makroilu ole mun juttu sittenkään... Epäilen silti, että tämä lasi "piirtää" ihan hervottoman hyvin. Vauhditetaan siis myyntiä osaaviin käsiin paketilla, jossa S-Planar, M39-sovite, M39-M42 sovite ja tuo kuvissa näkyvä Pentaxin M42-palje. Uskon vakaasti, että tuo S-Planar on todellakin nimensä veroinen eli Spezial-Planar... Hintapyynti palkeen ja M39-M42-sovitteen kanssa: 400 euroa. Nyt kaupoille! Terveisin, Kari
Vs: Zeiss S-Planar 4/60mm - myös makroiluun! Paketti! Ok... Noi esimerkkikuvat ovat säälittäviä, mutta olen varma, että osaavissa käsissä..... Mulla on varmaan 3-4 neljä ostoilmoitusta ja jollain nekin on rahoitettava. Jos ei suoraan, niin makrotaloudessa. Siispä ostakaa tämä pois! S-Biogon meni jo ja se on todella Spezial. Tamä 60 millinen on sentään monikäyttöisempi. Koska kukaan ei ole edes tinkinyt, tingin itse: nopeat kaupat 320 eurolla. "Tarjous" umpeutuu marraskuun alussa. Terv. Kari
Re: Zeiss S-Planar 4/60mm - myös makroiluun! Paketti! Yllätys! Tämä pomppas taas. Tarjotaan edelleen palkeen kanssa 320 eurolla.
Re: Zeiss S-Planar 4/60mm - myös makroiluun! Paketti! Up! Muistutetaan, että tämä on paras kinokoon suurennusobjektiivi, jota olen käyttänyt.
Re: Kaikki pois: Zeiss S-Planar 4/60mm - myös makroiluun! Paketti! Kaikki kamat myyntiin. Setin hinta 290 euroa.
Re: Kaikki pois: Zeiss S-Planar 4/60mm - myös makroiluun! Paketti! Tämä taitaakin olla mun vaikein myytävä. Pieni yllätys, kun oletin tämän menevän saman tien. Mutta optimisti pettyy. Myynnissä joka tapauksessa edelleen. Kesällä varmaan omaan käyttöön.