Reissu on tehty, valitettavasti runko ei selvinnyt matkan rasituksista. Uutta en aio ostaa, joten markkinoille erittäin sievässä kunnossa oleva otsikossa mainittu lasi, sn 3180073. Mukana joku (Hama?) etutulppa ja Hoya HD 55 mm UV-suodin, takatulppaa ei valitettavasti ole. Vastavalosuoja on yhdysrakenteinen ja lasi on siis Made in Canada. Luultavasti tekee erittäin muikeaa jälkeä myös digeissä. Sijainti Vantaa ja hinta 290 € tai tarjous. EDIT: Myyntiin myös siistikuntoinen Leica R4 -runko, ilman hihnaa ja tulppia. Runkoon lienee syytä vaihtaa/vaihdattaa ainakin tiivisteet, myös jonkinasteinen CLA olisi ehkä paikallaan. Pääasiallinen syyni tämän hylkäämiseen oli se, että reissussa se ryhtyi käyttäytymään kummallisesti: laukasijaa painaessa ei tapahtunut mitään, 5 - 10 sekuntiin, välillä pidempäänkin aikaan. Kun kameran sai laukaistua joko odottamalla tai manuaalisesti 1/100 suljinajalla, sen jälkeen sitä sai kyllä laukoa loputtomasti ilman ongelmaa. Kun se hetken lepäsi laukussa, taas sama homma. Voi olla, että se oli vain allerginen meri-ilmastolle, koska pari päivää keskuslämmitetyissä huoneissa vietettyään se vaikuttaisi taas toimivan moitteettomasti. Niin tai näin, tarkistuttaisin tuon kuitenkin mutta itse en sitä tee vaan palaan Olympukseen. Hinta maltilliset 75 euroa huoltotarpeen takia. Runko ja lasi yhdessä 300 euroa.
Vs: Leica Summicron-R 50/2 Kuluttajapalautteen perusteella hinta on taas kerran (milloin se ei olisi?) pielessä. Uusi hinta 250 €.
Vs: Leica Summicron-R 50/2 + Leica R4 Harkitse vielä tätä ehdotusta: Pidä upea Summicron ja hanki R4:en tilalle Leicaflex SL, se kun ei ole mikään Minolta Leican kuorilla. Toimii joka säällä, paristolla tai ilman. Yhtä vankkaa tekoa kuin M-Leicat. Ruotsissa melko usein myynnissä hyväkuntoisia yksilöitä, hinnat yleensä 100-150 euroa. Hieman uudempi SL2-malli siinä 200 euron paikkeilla. Voin lainata sinulle Leicflex SL -runkoa jos haluat kokeilla.
Vs: Leica Summicron-R 50/2 + Leica R4 Kiitti, Keni. Asiallinen ehdotus ja ystävällinen tarjous. Luulen kuitenkin, että tämä on nyt tällä kertaa katsottu, pitää kerätä aktiivisesti varoja ja sitten... M6, luulen. Joka tapauksessa, tämä setti alkaa näyttää myydyltä.
Vs: Leica Summicron-R 50/2 + Leica R4 Tämä OK, näköjään myyty jo. Rahat nyt sivuun M6:sta varten! ;-)