Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY Super-Symmar HM 5.6/150mm **MYYTY**

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana kto, 7 Marraskuu 2009.

1. kto

kto Well-Known Member

2 610
    105
    63
    En tiedä kovinkaan paljoa ison koon objektiiveista, mutta ystävien ja omien kokemuksien perusteella on syntynyt jonkinlainen käsitys asiasta. Ja nyt tarjolla on ylivoimaisesti paras lasi, jolla olen koskaan kuvannut - Schneiderin Super-Symmar HM 5.6/150mm.

Objektiivi on suurikokoinen, mutta olkoon... Pienet, saman valovoimaiset "normaalit" eivät edes tarkentaessa toimineet näin hyvin - vaikea selittää mikseivät.

Itse käytin tätä Toyon "field-kamerassa" ja 85% kaikista otoksista tehtiin tällä. Oma valinta toki, mutta  helppo sellainen, koska tällä objektiivilla kaikki oli äärimmäisen helppoa - ja lopputulos teknisesti täydellistä.

Myytävä yksilö on hienossa kunnossa, Prontorin sulkimella. Tulpat löytyy tietenkin molempiin päihin. Näitä lienee Suomessa 1-4 kappaletta, tässä yksi niistä, ja hienossa kunnossa. Soveltuu mielestäni myös "kenttäkäyttöön", itse siis kuvasin tällä "field-kameralla".

Hintapyynti on naurettava - oma ajatukseni humorismista - **MYYTY**

Nähtävissä Helsingin keskustassa.

Yhteydenotot: yv tai 040-5590551

2. Vs: Super-Symmar HM 5.6/150mm - huikea, upea!

Vähän tuo on hieno ja myyntipuhe sitä parempi.

3. OlliJ

OlliJ Active Member

415
    26
    28
    Vs: Super-Symmar HM 5.6/150mm - huikea, upea!

Täytyy myöntää, että on hieno objektiivi. Tunnen jonkinlaista kiinnostusta, vaikka en oikein pysty perustelemaan itselleni miksi tarvitsisin juuri tuollaisen. Ei voi sanoa, että tuosta polttovälistä olisi puutetta, mutta kuitekin.

Niin että ostakaa pois, ettei minun tarvitse empiä....

4. Vs: Super-Symmar HM 5.6/150mm - huikea, upea!

eikös tuon hankinnalla voisi perustella itselleen 4x5 kameran hankintaa (jos tuo sellaiseen menee)?

5. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 067
    113

menee helposti ja piirtoympyrä taitaa riittää jopa  5x 7 :lle jos ei siirtoja harrasta kovasti.Hieno lasi varmastikin.
    http://personal.inet.fi/private/pj.heikkila/ympyrat1.htm

6. AmK76

AmK76

197
    0
    0

prkle... maksoin 120mm hm:stä huomattavasti enemmän... eli pieni harmitus iski. Eron vanhempiin laseihin huomaa tosiaan jo tarkentaessa. Hyvä syy aloittaa 4x5 harrastus/keräily =)

7. kto

kto Well-Known Member

2 610
    105
    63

Uppista. Myös järkeviä tarjouksia saatetaan kuunnella.

8. Vs: Super-Symmar HM 5.6/150mm - huikea, upea!

Minulla on näköjään yksi niistä neljästä  ;D

9. kto

kto Well-Known Member

2 610
    105
    63

Kiinnostusta on ollut, mutta kaapista tuo vielä löytyi...

**MYYTY**

10. jmikola

jmikola Member

155
    0
    16

valaiskaapa tyhmää junioria senverran et mikä tosta linssistä tekee niin mahtavan ja hienon esimerkiksi verrattuna sironarin 150/5.6 lasiin.

iso piirtoympyrä, varmaan hyvä kontrasti ja skarppi ku perkele mut onko mitään juuri tuolle lasille ominaista erityispiirrettä?

11. AmK76

AmK76

197
    0
    0

jos olen ymmärtänyt oikein (ei kokemuspohjaista tietoa, vielä) super symmar hm:t saavuttaa optimi resoluution aukkoa paria aikaisemmin kuin "tavallisesti", eli jo aukoilla 11-16 . HM- tulee sanoista High Modulation (en keksi mitä se ois suomeksi, jotain optimoidusta MTF-käyristä tulee mieleen, mutten ole kovinkaan teknisesti paneutunut asiaan) toi 410e on hyvin houkutteleva hinta, jos ois rahaa ja puuttuis toi polttoväli =)