Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY MYYTY: Nikkor Ai 300mm f/4.5 IF-ED

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Raparperi, 14 Maaliskuu 2010.

Nopeat syö hitaat, lasille löytyi uusi omistaja :)

[hr][/hr]

http://raparperi.1g.fi/kuvat/for_sale/nikkor_300mm/

Tästäpä näppärä tele Nikonisteille. Ollut minulla nyt aika tarkkaan kolmisen vuotta, ostin sen edesmenneestä EP-Kamerasta. Nätisti pidetty ja harmillisen vähän kuvattu. Ajan patinaa toki näkyvissä pinnassa, mutta lähinnä vastavalosuojassa ja hieman itse rungon pinnassa. Lasin mukana tulee jalustapanta ja Nikonin tulpat molempiin päihin.

Mekaanisesti kaikki pelaa ok. Tarkennusrengas pyörii pehmeästi ja täsmällisesti kun rauhallisesti tarkentaa, jos rengasta kääntelee vähän nopeammin edestakaisin niin voi tuntua pientä klappia tarkennussuuntaa vaihtaessa. Ei siis uutta vastaava, mutta käytännön kuvaamisessa toimii ongelmitta :) Aukkorengas on myös nähnyt elämää, eli pyörii aika kevyesti, mutta pysyy kuitenkin nätisti paikoillaan ellei tuota vahingossa tule tönineeksi.

Lasin läpi katsellessa jossain takapään linssissä/linsseissä näkyy pölyä, ei ole kuitenkaan mielestäni vaikuttanut kuvanlaatuun millään tavalla. Melkein voisin väittää että ~20v nuoremmassa 18-70mm zoomissakin on enemmän pölyä sisällä eikä senkään piirrossa ole ollut ongelmia.

Laitetaan lasin hintapyynnöksi vaikka sama mitä siitä itse maksoin, eli 180e (+pk). Sijaitsee Tampereen etelälaidalla jossa saa käydä kokeilemassa ja toki ostamassakin. Yhteyttä saanee helpoiten maililla joose.puustinen@iki.fi.