Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY ***MYYTY*** Minolta Compact Bellows

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana MFFF, 28 Tammikuu 2008.

  1. MFFF

    MFFF

    217
    0
    0
  2. Kutunluu

    Kutunluu Member

    252
    0
    16
    Vs: Minolta Compact Bellows

    Mihin tämän saa kiinni?
     
  3. Vs: Minolta Compact Bellows

    Luulisin että kameraan  :p
     
  4. Kutunluu

    Kutunluu Member

    252
    0
    16
    Vs: Minolta Compact Bellows

    Eli millaista bajonettia tai kierrettä siinä on päissä :)
     
  5. MFFF

    MFFF

    217
    0
    0
    Vs: Minolta Compact Bellows

    Tämä tuli minulle manuaalitarkenteisen filmikameran mukana. Taitaa saada adapterilla kuitenkin kiinni mm. Sonyn digikameroihin (AF-Minoltan bajonetti). Pitää vähän tutkia kun ehtii...
     
  6. Kutunluu

    Kutunluu Member

    252
    0
    16
    Vs: Minolta Compact Bellows

    Jos se on tullut manuaalitarkenteisen Minoltan mukana, niin siinä on Minoltan vanhempi MC/MD bajonetti, joka ei ole yhteensopiva AF-Minoltojen tai Sonyjen kanssa. Runkopaksuuden eron takia optiikoihin ei saa adapteria, jossa ei olisi lasia sisällä. Palkeeseenhan ei ole niin väliä, mutta en tiedä saako adapteria mistään.
     
  7. Vs: Minolta Compact Bellows

    Kamerakorjaamo tekee adapterin, ja vaatimattomampi syntyy ihan kotikonstein jopa runkotulpasta jos siihen palkeeseen ei ole tarvis kiinnittää mitään painavaa. Ja sitten toiseen päähän vaikka El-Nikkor -suurennuskoneobjektiivi, joita saa muutamilla kympeillä. Onkos tässä palkeessa vielä siirtoja, shiftiä ja tilttiä? Itse olen kuvannut 50 mm El-Nikkorilla yli 10:1 -suurennussuhteilla, toki pienemmilläkin. Jälki on briljanttia ja suurennussuhteen muutosten mukaan objektiivin voi kiinnittää joko suodin- tai kiinnityskierteestään. Sitä varten on Nikonin kääntörengas.

    T. Kerkko.
     
  8. MFFF

    MFFF

    217
    0
    0
    Vs: Minolta Compact Bellows

    Bajonetit ovat ainakin kiinni ruuveilla, joten luulen jopa niiden vaihtamisen olevan helppoa. Ei ole tilttiä eikä siftiä, mutta menee tosi pieneen tilaan: paksuus bajonetteineen vähän alle 5cm, ja kamerassa kiinni ollessaan hiukan yli 4cm. Tuo on aika luotettavan ja laadukkaan tuntuinen rakenteeltaan, mutta jos on suuri ja raskas objektiivi, niin se täytyy tukea erikseen, ettei palje väänny.

    Googlailen vähän lisäinfoa vielä jos löytyis. Sen vaan huomasin että Sonyistit ovat tuollaisia ostelleet...

    Aika vähän löytyy tietoa näistä, mutta sen verran kuitenkin, että sovitteita ainakin on saatavilla.