Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Harvoin iskenyt näin hillitön kamerahimo. Tekis niin hemmetisti mieli ostaa... Toivottavasti joku järjestää sen pois tosta houkuttelemasta. Pakko ilmaista tämä, sori. - E
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 käviskö osamaksu vitsivitsi..hitto et oon katsellu tätä kauan..hyvä hinta mut ei vaa vielä varaa
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 sanokaa ny joku mikä tässä vehkeessä sitten on niin ihmeellistä? Itse myin samaa kameraa jokunen vuosi sitten, mukana kinofilmiadapterit ja ulkoiset paristokotelot. Kamera oli hyvässä kunnossakin ja hintaa oli jotakin 1200eur eikä juuri ketään kiinnostanut. (kamera oli maahantuojan demomallina ollut) En oikein vain tajua että minkälaiseen kuvaukseen tämä on tehty koska tarkentaminen tehdään esim. maisemakuvauksessa täysin lonkalta ja edessä ei voi olla mitään filtteriä kun valotuksen mittaus ei toimi oikein jolloin taas menetetään sitä näppäryyttä. Itse kans hamusin tota mutta tajusin että tämä ei sovi minulle (ei toki tarkoita etteikö se sopisi jollekin muulle). Omituinen ja hieno laite, mutta ruma.
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Ei kain nyt mitään maallista ihmeellisempää, mutta onhan se pienikokoinen ja hiljainen kuusseiskaksi ja helevetin hyvät optiikat siinä on. Kuka nyt muutenkaan keskikoon kameran mittaria käyttää maisemaa jalustalta suotimien kanssa kuvatessa? Eihän toi oo ongelma hasselien tms. kanssakaan. Maisemakuvauksessa tarkennus lonkalta? Mitä tarkoitat?
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Ei kai sitä syväterävyyden esikatselua sitten ole, kun on mittaetsin, mutta tuotanoinanniin sitten kai se on luotettava linssin merkintöihin. Mua kyllä himottais tuo melkosesti.
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Kyllä hyvä mittaetsinkamera on oikein mukava isommallekin filmille. Kai tämä toimii aika lailla samaan hommaan kuin Leica, mutta tuloksena isommat originaalit. Valovoimaa ei tietty samaan malliin ole. Ei ehkä maisemakameraksi ykkösvalinta, mutta vaikkapa katukuvaukseen jos haluaa isompaa vedosta tehdä. Loistava kamera, löytyisi varmasti itseltäkin (edelleen) jos rahaa olisi reilusti enemmän. Kuvasin sillä mm. tämmöstä. On tässä hinta kohdillaan ja reilu vuosi sitten olisin varmasti ostanut heti. Silloin juuri vastaavaa haeskelin ja ostinkin sitten Saksasta..
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 no sitä tuolla omalla kommentillani tarkoitin että nuo optiikan merkinnät on ainoa jolla pystyy oikeasti maisemakuvauksessa tarkentelemaan (ja pitää mielessä tarkennusalueet). Pienikokoinen kuusseiskaksihan tuo on mutta on se siltikin aika iso. Jotenkin koen siis tämänkaltaisen kameran omimmillaan juuri maisemien kuvauksessa, ei niinkään tuote/mainoskuvauksessa eikä henkilökuvauksessa (vaikka kyllä sitä siihen yritin kokeilla ja ihan hyvin tuloksinkin). Tuossa maisemakuvausjutussa on vaan se hommeli että et voi käyttää ns. luotettavasti esim nd-graduja tai värigraduja jos ne haluaa filmille tallentuvan (ja ihan turha sanoa että ne voi tehdä photoshopissa koska ei se oikein onnistu filmillä niin hyvin kuin digillä jossa on paljon paljon laajempi valotusvara kuin positiivifilmissä). Mutta että joo. Kyllä tuo on kiva laite ja mielestäni kameran kuuluisikin olla jollakin tavalla inspiroiva vähän samalla tavalla kuin esim. joku soitin soittajalle. Aika persoonattomia on vaan nykyään nää järjestelmät...
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Mulle tuo ainakin olis just "katukuvaukseen" ja vastaavaan. On noita Mamiyoita kai kuvajournalistit käytelleetkin, kutosta ja seiskaa. Toisaalta pienempikin kinofilmikamera hoitaa ne hommat siinä määrin, että ei tällä rahatilanteella mulle... Mutta saa aika erinäköstä kuvaa tommosella. Hyvä lomakamera isommalle kuvakoolle .
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 OK, Horseman. Joo onhan se noiden liukuvärisuodinten käyttö vähän hankalaa mittaetsinten kanssa, mutta toisaalta on toi mulla ihan arvioimallakin sen rajan paikka osunut melko hyvin kohdalleen. Ehkä jos käyttää suotimia missä tuo transitio on hyvin jyrkkä (ns. hard grad), voi vähän enemmän tulla haasteita vastaan. Sorry muuten myyjälle tästä myyntiketjun häiriköinnistä.
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Eihä tämä ole häiriköintiä vaan ilmaista mainontaa!!Muuten unohtuisi helposti tuonne alas ja joutuis nostaa tätä kuitenkin
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Toivottavasti noin on... Voi että se on tuo kamera niin ihana ja himoittava ! Tuosta olen nähnyt ylistäviä testiuloksia ja kuullut lämpimiä kehuja. Osta nyt joku se pois ! POISPOIS ! OoOoooH ...
Vs: Mamiya 7 + 65mm/4.0 Minusta Mamiya 7 on hyvä all around kamera, erityisesti 80mm ja 65mm:n linsseillä. voi käyttää melkein mihin tarkoitukseen vaan. Ja tietysti laadukkaat linssit ja selkeä etsin/mittaetsinkuva ovat oleellisia, kuten myös simppeli filmin lataus ja hyvä muotoilu (pysyy tukevasti kädessä)...