Nyt olisi myynnissä aika erikoinen tapaus eli täysin käyttämätön Konica Hexanon AR 2/35mm objektiivi. Aina silloin tällöin tulee mieleen, että olisipa kiva elää menneisuudessä ja ostaa joku klassikko uutena. En tiedä, kuinka monelle Konican Hexanon AR objektiivit ovat klassikkoja, mutta mulle ainakin. Oman yksilöni jo korkkasin, mutta sain näitä kaksi eli tässä olisi täysin käyttämätön, vielä alkuperäisissä muoveissa oleva lasi. Sen verran tämä poikkeaa pimeimmistä japanilaista tavoista, joissa paketti on muoveissa ja kauppaaa tehdään röntgenkuvilla, että availin boksia kuvia varten. Mutta objektiivi ja vastavalosuoja ovat vielä muoveissa ja siis viimeksi niitä on käsitelty pakkauslinjalla Japanissa, luultavasti 1980-luvun alussa. Luonnollisesti mukaan tulee kaikki mitä pakettiin kuuluu. Tässä siis mukana myös erinomainen vastavalosuoja. Oheisissa kuvissa pari viimeistä otosta mun omasta yksilöstä - on hieno ja hienosti tehty. Sitten pientä tekstiä: koska objektiivi on ollut käyttämättömänä taatusti yli 20 vuotta, voi olla, että himmennin vaatii puhdistushuollon. Oma yksilöni tuntui alussa vähän jänmeältä, mutta vetreytyi käyttöön muutaman laukauksen jälkeen. Tämä myydään siinä kunnossa, kuin se on nyt. Konican AR-objektiivit voidaan sovittaa micro4/3 järjestelmään, mutta ehkä tämä olisi parhaimmillaan Konican filmikamerassa ja vaikkapa ainoana objektiivina - back to basics. Vastaavankuntoisen rungon löytäminen on toki haastavaa, mutta katsotaan mitä voidaan tehdä. Mulla on myöhemmin ehkä hieno runkokin tähän. Sitten asiaan: Objektiivi on nähtävissä Helsingin keskustassa. Hinnoittelu on vaikeaa. Jos tämä olisi Leica tai Zeiss C/Y tai vaikkapa Nikon, hintapyyntö olisi törkeän ja mauttoman rajoilla. Nyt saatte päätellä itse. **MYYTY** Yhteydenotot: yv tai 040-5590551
Vs: Paluu tulevaisuuteen - Hexanon AR 2/35mm, UUSI! Vähän lisää infoa. Myytävä yksilö on vaihtunut Eli otin tän alunperin myynnissä olleen omaan käyttöön. Myynnissä ulkoisesti ja optisesti ja varustukseltaan vastaava "uusi" laite, jossa on kuitenkin vähän hidas himmennin eli vaatii puhdistushuollon, jos käytetään Konican filmikameran parina. Digissä eli manuaalisena tuo ei sinänsä haittaa ja täytyy todeta, että toimii todella hyvin mm. NEX-rungon parina. **MYYTY**
Vs: Paluu tulevaisuuteen - Hexanon AR 2/35mm, UUSI! Nostetaanpa tämä henkiin. Sitten edellisen merkinnän on tapahtunut: Myytävä objektiivi on nyt huollettu eli himmennin puhdistettu. Ja vastavalosuojan vaihdoin 95% uudenveroiseen. Kaikki kuvisssa näkyvät releet mukaan, on kuin uutta ostaisi vuonna 1978. Puhdistuksesta (70 euroa) kuitti mukaan, **MYYTY**.