Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY MYYTY: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana sorbuz, 17 Helmikuu 2014.

  1. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Kaihoisin mielin ja raskaalla sydämellä laitan myytäväksi hienoimman kinokameran, jonka olen koskaan omistanut.

    Se on tässä:
    [​IMG]

    Eli Leica M4 "black paint" vuodelta 1971.

    Kamera on nähnyt maailmaa ja elämää, tästä todisteena kaunis patina. Jos tämä kamera osaisi puhua, se voisi kertoa tuhat tarinaa.

    Ulkonäön ei pidä kuitenkaan antaa johtaa katsojaa harhaan, kamera hyrisee hienosti käytössä. Olen käyttänyt sitä ilomielin ja käytän tälläkin hetkellä, ei siis ole maannut vitriinissä.

    Legendaarinen Leica-taikuri Ingo Forsberg huolsi kameran pari vuotta sitten ja tokaisi, että tämähän on vasta sisäänajettu! Myös Fokan huolto teki tälle CLA-toimenpiteet.

    Nyt minulla olisi toiveena, että kamera löytäisi arvoisensa uuden kodin, jossa pääsisi rakastavaan käyttöön.

    En toivo tähän ketjuun mittavaa keskustelua aiheesta myyntiä sekoittamaan, joten ohjaattehan kysymykset minulle yksityisviestillä, päivitän sitten ilmoitusta tarpeen mukaan.

    En myöskään vastaa epäkiinnostaviin tinkimisviesteihin tai vaihtotarjouksiin. Osamaksuna minulle voisi kuitenkin kelvata laadukas ja hyväkuntoinen 135mm Leica M -objektiivi tai Hasselbladin 250mm Tele-Tessar tai uudemmanmallinen Sonnar. Mahdollisesti myös muut Hasselbladin kiinteäpolttoväliset FE/CFE/CFi -objektiivit.

    Kamera sijaitsee Helsingissä, jossa sitä pääsee katsomaan sopimuksen mukaan vapaa-aikani puitteissa. Kameran voi joko noutaa tai voin postittaa sen ostajalle hänen kustannuksellaan.

    Kameran hinta on 1500 euroa. Kansainvälisiltä kauppapaikoilta voi käydä katsomassa, paljonko näistä maailmalla pyydetään vertailukohdaksi.

    Ota yhteyttä yksityisviestillä, jutellaan!

    Tässä muutama kuva lisää:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Terve! Google on ystäväsi!

    Aloita vaikka täältä:

    Leica M Guide
     
  3. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Lasketaan hinta 1400 euroon, tämän alle en voi valitettavasti mennä. Pidän sitten tämän käytössä jos ei mene kaupaksi, kun akuutein rahantarve hellittää lähiaikoina.
     
  4. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Tämä on vielä tarjolla, jos jotakuta jäi kaivelemaan kun näki tämän Balderin salissa eikä saanut mukaansa niin ottakoot yhteyttä!
     
  5. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Jos siis tulkitsin oikein, ainoa ero on pintakäsittelyssä, kuluvaa maalattua pintaa pidetään, hmm.., parempana kuin mustakromausta, vai jäikö minulta joku muu ero huomaamatta?
     
  6. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Verrattuna kromiseen M4:ään kyse on pintamateriaalista. Mustaa tehtiin vähemmän ja näyttää kuluneena subjektiivisesti hienommalta. Ei kai näissä kameratouhuissa mitään järkeä koskaan ole, fiilistelyasioita kaikki tyynni...

    Lisäys:

    Itse asiassa Leica-harrastajista tulee mieleeni vinyylilevyjen metsästäjät, jotka jahtaavat jotakin tiettyä painosta levystä. Esim. Led Zeppelinin ensimmäisen levyn ensimmäisten painosten sanotaan olevan yhtä hyvin soundaavia, mutta silti on saatava se ensimmäinen painos. Ei tuolle ole mitään rationaalista selitystä, jos asiasta menee kysymään niin saattaa saada vastaukseksi laulun sanoin "if you need to ask, you'll never know", kenties myös Leica-diggarilta.

    Pirun hyvä kamera tämä on joka tapauksessa :)
     
  7. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    nostetaan tätä vielä
     
  8. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    M2 ja 3 black paintien hintapyynnöt on muistaakseni selvästi korkeampia, jostain syystä.
     
  9. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Kyllä näistä mustista M4:sistakin maailmalla pyydetään mansikoita, mutta en ole jaksanut laittaa tätä ulkomaille myyntiin, ainakaan toistaiseksi.
     
  10. Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    poistettu
     
  11. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Olen tällä kuvaillut nyt kesäfiiliksissä, että pysyy vehje vetreänä mutta suostun tästä siltikin luopumaan jos hyvä koti löytyy.

    Minulla on myös vino pino uudelleenladattavia IXMOO-kasetteja ja bulkkifilmiäkin optiona ostajalle...
     
  12. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 923
    3 378
    113
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Hm.

    No, myydäänhän sitä farkkujakin valmiiksi rei'ille revittyinä.
     
  13. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Älä nyt oo tommonen =)
     
  14. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 923
    3 378
    113
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    :)

    No juu, olenpa itsekin ostanut esim. monta autoa, jotka olivat valmiiksi ruosteessa.
     
  15. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Nyt mä en Sami ihan ymmärrä miksi dissaat tätä myynti-ilmoitustani? Huumori on hyvästä, mutta tästä voisi saada käsityksen, että tarkoituksella koitat mustaksimaalata (sic) tätä kameraa. Tokihan tämä on käytetty ja kulunut, mutta hyvä ja toimiva peli - käytettäväksihän nämä on tehty eikä vitriineissä lojumaan.
     
  16. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 923
    3 378
    113
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    Juu, pahoittelut. Eihän kenenkään kaupankäyntiä saa häiritä.  Vastahan tuossa on puoli vuotta mennyt, toivoa vielä on....

    M4:n sitä käyttöä varten saa 600 eurolla, joten sun pyynnissä on 800 euroa kuluneesta maalista.  Kun itse en osaa suhtautua laitteisiin fetisseinä, niin huvittuneisuus otti vallan.  Anteeksi.

    Suosittelen eBayta.  Siellä noita hyväkuntoisina kaupataan 2500 euron hintaankin.  Suomessa toi ei mene kaupaksi:  harrastajia on muutama, ja kaikilla on jo kamera.
     
  17. sorbuz

    sorbuz Member

    806
    7
    18
    Vs: M: Leica M4 "black paint" kamerarunko vm 1971

    No mutta eihän se, että tätä koitan Suomessa myydä ole sulta pois, miksi kiukuttelet? =D