Vuodelta 1991. Hyväkuntoinen, joitakin käytön jälkiä on, optisesti huippuluokan objektiivi. The Leica 90 Elmarit M f/2.8 Quick Lens Review löytyy, mitä Steve Huff on tuumannut tuosta objektiivista. Hinta 550 eur.
Vs: M: Leica Elmarit 90mm F2.8 Pitääkö olla suurennuslinssi etsimessä että saa kunnolla tarkennettua?
Vs: M: Leica Elmarit 90mm F2.8 Runkona minulla on Zeiss Ikon ZM ja siinä on ainakin niin hyvä etsin, että hyvin on pystynyt tarkentamaan. M8:ssa minä aikoinaan käytin 75mm:stä ilman suurentajaa ja hyvin pärjäsi, mutta 90mm en M8:ssa ole käyttänyt.
Vs: M: Leica Elmarit 90mm F2.8 Pari kuvaa objektiivista. Objektiivi on siistissä kunnossa, linssipinnat virheettömät ja mekaanisesti toimiva, no tarkennusrengas ei pyöri niin sulavasti kuin minun summarit-leicassa (missä se pyörii jo liiankin kevyesti). Mukaan nahkainen säilytyslaukku.
Vs: M: Leica Elmarit 90mm F2.8 Makuasioita. Itselläni on vielä ZI:n etsimessä kiinni 1,25x suurentava (vai olikohan 1,3x) linssi viiskymppisellä ja telellä kuvailua varten. M3:sessa alkaa olla riittävä etsin sellaisenaan, omaan makuuni.