Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY MYYTY: Kowa Super 66 -keskikoon järjestelmä (55/85/150, 2x perä...)

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana WinterMad, 14 Kesäkuu 2012.

Myynnissä japanilainen Kowa Super 66 -keskikoon järjestelmä. Pakettiin kuuluu seuraavaa:

- Kowa Super 66 -runko
    - 55mm/3.5 linssi. Suljinajat ja himmentimen toiminta ok.
    - 85mm/2.8 linssi. Himmennin ok, kaikista pisimmät suljinajat vähän hitaita.
    - 150mm/3.5 linssi. Suljinajat ok, himmennin ei palaudu napsahtaen vaan hieman hitaahkosti, mutta ei vaikuta kuviin.
    - Kaksi 6x6 -perää, 120/220
    - Alkuperäinen korokepala, jolloin kasetin saa vaihdettua vaikka kamera on jalustalla.
    - 67mm kuminen vastavalosuoja, josta kierteet hieman kärsineet.
    - Velbonin kahva salamalle.

Kaikenkaikkiaan setti on ikäisekseen todella siistissä kunnossa linssipintoja myöten. Linsseille tulee mukaan tulpat eteen ja taakse - eteen olen ostanut modernit nipistettävät tulpat. Pienestä lisähinnasta 67mm Kenkon UV-suojat kaikille linsseille.
    Setti kulkee hieman askarrellussa, mutta toimivassa 70-luvun nahkaisessa kantolaukussa.
    Myyn setin opiskelijalle tyypillisessä rahantarpeessa, ja taidan muutenkin olla enemmän TLR-miehiä. Tästä kuitenkin loistava keskikoon paketti - ei tarvitse aina ostaa sitä Hasselbladia, Mamiyaa tai Zenza Bronicaa :)

Tässä vielä kattava tietosivu Kowasta, mukana mm. vertailu Hasselin linssien kanssa: Kowa 6, Kowa 6MM, and Kowa Super 66 Medium Format Camera FAQ

Hintapyyntö: 350 euroa
    Nouto Tampereelta tai postitus ostajan piikkiin.
    Yhteys aleksi.karppinen@gmail.com tai yksityisviestit.

1. Ihmemies

Ihmemies Member

454
    6
    18
    Vs: M: Kowa Super 66 -keskikoon järjestelmä (55/85/150, 2x perä...)

Melko kowa tarjous!

2. oh6jih

oh6jih

9
    0
    0

Vois kiinnostaa vaikka tlr:ää oon itsekin katsellut. Oon tampereella ens viikon ma/ti/ke, onnistuuko käydä vilkaisemassa?

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113

Mikä osa on kuvassa 83 oikealla?

Edit.  Taitaa olla filmikasetti.  Metka.