Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

MYYTY **** MYYTY **** Horseman palkkikamera ALEHINTA

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana horseman, 1 Joulukuu 2008.

    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    katsoin Ebaysta: Englannissa, sun satsi noin suunilleen, laukku ja kaikki, tosin ilman linssiä: € 550,- buy now hinta. Se on myös milestäni aika asiallinen tarjous, linssistä viisikymppiä lisää.
     
  1. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    kyllähän palkille käyttäjiä löytyy, ei siinä mitään.

    Ongelma on vain juuri tää, että suomessa jossa laakakoko on muutenkin ollut harrastajapiireissä tosi vähäistä, on se nyt todella vähäistä.

    Eli sellaista reaaliarvoa vastaavaa hintaa ei oikein saa.

    Kyllä mun mielestä toi tonni on jo sellainen että jos en omistaisi palkkia niin varmaan aika vakavissani olisin ostamassa.

    Todella rahapulassa ollessa tietysti pitää myydä sillä mitä saa, mutta muuten odottaisin myynnin kanssa parempia hetkiä.

    Ebay kertoo karua kieltä siitä että nyt filmipuolella on todella ostajan markkinat. Mitä harvinaisemman/vaikeamman laitteen kyseessä ollessa, sitä vähemmän ostajia löytyy.

    Melkein sanoisin että tilanne on vielä pahempi kuin silloin kun digibuumi saapui ammattilaisten keskuuteen ja keskaria yms. puski markkinoille yli markkinoiden ostokyvyn.
     
  2. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    Eihän siinä tarvita kuin yksi ainoa ostaja, joka on valmis maksamaan sen hinnan. Ongelma on vaan löytää se sopiva henkilö juuri silloin kun haluaa myydä. Kyllä ihan asiallisen hinnan voi maksaa, vaikka olis Suomen ainoa laakakuvaaja.
     
  3. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    Täytyy myös miettiä, miksi ostaa 4X5" koneen: Jos menee metsään tai kuvaa arkkitehtuuria, eli suunnilleen skarppi äärettömässä, on tossa palkissa tolkuttomasti liikaa kamaa mukana. eri asia jos studiossa koruja ym kuvaa, sitten tarvitsee ulosvetoa.  Itselläni, kuten aikaisemmin totesin oli juuri kyseinen 4X5" Horseman. kaiken muun myin mutta pidin kasetit, polaperän,takalaudan ja muutaman linssin. ja niitten ympärille kasasin yhdistelmän joka 4x5" laakakasettien kanssa meni TAVALLISEEN kameralaukkuun, ettei ollut sellaista fiilistä että on menossa muutto metsään.Suoraan sanottuna tekninen palkki on kromosomikamera, joka kasvoi ulos mittasuhteistaan. Sitten jos puhutaan jostakin  120 koon NOBLEX: ista, hakisin just jetsulleen tonnin ja ylikin pankista.
     
  4. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    No makuasioita. Palkki kulkee repussa jos sille rakentaa "roikotuspaikan" sinne. Enpä ole vielä kyllä rakentanut, mutta suunnitelmissa on tehdä jostakin repusta palkkireppu tai sitten miettiä olisiko pro trekker helppo muuntaa myös palkkikäyttöön (jatkuva yhden laukun sisusten muokkailu vain eri kalustoille ärsyttää).
    Ärsyttävin juttu palkissa on se keskipalkki.
    Riippuu tietysti fieldistä, mutta mun fieldi on perinteinen, eikä siinä ole mitään perän nostoja jne. joten niitä pitää sitten tehdä kääntelemällä koko sydeemiä ylä/alaviistoon. Kyllä maisemissa mun mielestä palkillakin on etunsa. Olkoonkin että maisemissa harvoin lievät perspektiivivirheet mitenkään näkyvät (joka on vain hyvä, voi surutta kallistella takalautaa).
     
  5. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    Kyllä mä vaan oon jaksanu raahata palkin ulos lähes joka kerta kun olen lähtenyt kuvaamaan. Ei enää jaksa kinolla tai keskarilla pahemmin kuvata MV:tä. Kyllä palkilla on paikkansa maisemakuvauksessa (varsinkin kun ei fieldiä omista.)
     
  6. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 408
    1 061
    113
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    totta puhut,eihän sitä palkilla räpsimään olla menossa,usein on jo kohde tiedossa ja pitää nyt helkatti kameraa jaksaa kantaa se joku satametri,oli miten hinteläveikko hyvänsä.
     
  7. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    hurskastelua..
    mä en kyllä näe mitään etua isosta koosta keskikokoon verrattuna.
    (muuta kun että tulee kuvattua vielä vähemmän jos ollenkaan)
    pakko oli palkki joskus ostaa että asiaan tuli varmuus.
    .. mutta totuuden nimissä on tunnustettava että olenkin henkilökuvaaja.
     
  8. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    No onhan isossa koossa enemän etuja verrattuna keskikokoon, kuin keskikoossa verrattuna kinoon.
     
  9. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    Saatikka sitten kun verrataan isoa pieneen.
     
  10. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    Pahimpia Narkissoksia lukuunottamatta, kuka haluaisikaan pärstästään parin neliömetrin pikkutarkan vedoksen?
     
  11. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    No mutta!

    Nämä vehkeethän ovat käsittääkseni edelleen  Herra H Hefnerin hovikuvaajien käytössä henkilökuvauksissa. Ja lehden kuvia otetaan vieläkin isommilla formaateilla.

    Mutta kyllä näillä ulkomailla kuvia otetaan, ja isoihin juttuihin vieläpä.
     
  12. haili

    haili

    170
    0
    0
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA 1000 EUROA

    Mun kannalta voin sanoa ettei tässä ole hankinnan esteenä kuin aika jonka takia mulla esimerkiksi hankintamahdollisuus on vasta heinäkuu 2009. Tonnilla ostaisin sen mutta aika hankinnalle on aikaisintaan vasta silloin.
     
  13. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA

    HINTAPYYNTÖ 900 EUROA
     
  14. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA

    Älä hyvä mies enempää tinkaa, jollei ole ihan pakko eroon päästä
     
  15. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA

    Jatka vaan samaa rataa alennuslinjalla, niin parin viikon päästä voin sen ostaa  ;D
     
  16. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA

    Huh huh. Ei nyt ole tarkoitus sitä laskea enempää. Tämä on kipuraja ja joka sen tuosta tolla nappaa niin se on sitten siinä.
     
  17. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
  18. Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA

    Tee tästäkin tuollanen hieno myynti sivu niinkuin noista romuistas.
    Niitä on hieno katsella. Jo Durstin kohdalla oli havainto että vaikka tiukkana jobbarina olin valmistautunut muutaman satkun ryöstöostoon niin sivustoa katsellessani ja lukiessani tuli ajatus että eihän se tonni nyt niin paljon olekkaan...
     
  19. horseman

    horseman Member

    716
    0
    16
    Vs: MYYDÄÄN Horseman palkkikamera ALEHINTA

    No perskeles! Täytyypi tehdä jos se noin positiivisesti vaikuttaa ostohaluihin!!!!?

    Mutta totta se on että kun näkee tuotteen kunnolla mistä puhutaan niin se on niin eri asia kuin siitä kirjottaminen. Mulla on tässä kaksi innokasta ostajaehdokasta tosin ottanut yhteyttä. Tuntuu että hinta on nyt kohdallaan, eli tarpeeksi halpa.