Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY ***Myyty***Canon EOS 20D

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana fangio, 6 Tammikuu 2007.

    Meni meni

    ---

    Eli 20D myynnissä.

    Palvellut minua reilut puolitoista vuotta kakkoskamerana ykkössarjalaiselle sekä päärunkona luontokuvauksessa kropin takia, koska millejä puuttuu aina.

    Kaikki toimii. Mukaan uuden 30D:n laturi ja piuhat, CD-levyjä ja muuta sälää sopivasti, jos löytyy. Salamakengästä näkee selvästi, että kamera on käytetty. Kahvasta löytyy kyyläämällä kynsien aiheuttamaa kulumaa. Kuvamääristä ei ole tietoa. Mulla on useita runkoa ja nippu kortteja. En ole edes yrittänyt seurata pysyvätkö laskurit omissa luvuissaan.

    Ja mitä tällä on kuvattu?

    Katsoin nopsasti, että ainakin Pinkin keikalla tässä on ollut kiinni laajakulma:
    Pink - m u s a k u v a t . c o m

    Esim Dion keikalla taas tässä on ollut kiinni tele:
    Dio - m u s a k u v a t . c o m

    Claptonista toi lähimmaksi pääsy on tapahtunut tällä 20D:lle ja 500-millisellä. (Piti kuvata jäähyaition luota.) ISO800
    Eric Clapton - Eric Clapton 2006 - m u s a k u v a t . c o m

    ISO-arvot 1600 ja jopa 3200 ovat olleet käytössä. Joulun kohukuva - kun osa ihmisistä ei huomannut koko kohdetta - oli kuvattu tällä ja käytössä siis ISO3200.
    http://www.kameralaukku.com/forums/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=7



    Päivän hinta 650 e!

    Tavoittaa YV:llä, sähköpostilla ja tästä ketjusta.
     
  1. Vs: Canon EOS 20D

    Multa kysyttiin, että kuinka monta kuvaa on otettu. Vastasin, että en tiedä, mutta että varmaan ainakin yli 20 000 ja ei nyt sentään lähellekään 100 000. Heitin sitten, että oisko 30 000 - 60 000.

    Katoin sen jälkeen viimeksi otettuja kuvia. Laskurin mukaan viimeksi on tullut 36724. Toi pyrstiskuva taas on näköjään ollut numero 36366, että voi olla hyvinkin, että siinä mennään.

    Että tämän mukaan olisi siis vajaat 40 000 ammuttu. Lupailiko Canon tälle, että 100 000 vai miten se oli? Harrastelijakäytössä saattaa olla vielä piiiiitkä ura edessä.
     
  2. Vs: Canon EOS 20D

    himottais kyllä, mutta suhteellisen suuren nikon -omaisuuteni takia ei taida tulla osto kysymykseen :(
     
  3. Vs: Canon EOS 20D

    Niin ja mullahan on myynnissä myös tuo 50 1.4, vaikka siitä ei vielä erillistä ilmoitusta ole, että äkkiä Nikon-rojut myyntiin. Kyllähän niille ostajia löytyy, kun niissä on niin hyvä ergonomia ja salama-ominaisuudetkin.
     
  4. Vs: Canon EOS 20D

    ootko siirtymässä canoniin kanssa? :)
     
  5. Vs: Canon EOS 20D

    En tiedä voiko puhua siirtymisestä, jos jo omistaa 4 Canonin digijärkytintä ja kelpo kasan putkia ja muuta Canon-merkkistä.
     
  6. Vs: Canon EOS 20D

    Otin hinnasta muuman kymppiä pois, kun kovin vakavia ostoehtuksia ei vielä ole kuulunut.
     
  7. Timka

    Timka

    3
    0
    0
    Vs: Canon EOS 20D

    Terve.
    Omistan tällä hetkellä 350D:een, ja sillä olen nyt kesän ja syksyn kuvaillut eli
    todellakin vasta alkaja vielä. Mutta on herännyt kiinnostus uudesta rungosta.
    Että mitä mieltä itse olisit kannattaisiko vaihtaa 350:nen 20:seen?
    vaiko joku uudempi?
    Kuvailen enimmäkseen maisemia ja urheilua.
     
  8. Vs: Canon EOS 20D

    Mulla on itselläni myös 350D, mutta olen sitä kovin vähän käyttänyt. 350D on hyvä raahattava pienen kokonsa vuoksi, mutta minusta isommalla kameralla on parempi kuvata. Mielesstäni 20D:ssä on parempi tarkennus lähinnä tota urheilua ajatellen.

    Esimerkki: Jouluaatonaattona oli hiton hyvä keli. Lunta ei ollut, mutta pikkupakkanen ja aurinkoinen sää. Ajattelin, että lähden vähän tykkilumelle hiihtämään ja ajattelin, että otan kameran mukaan, kun saattaa olla aika kuvauksellinen juttu toi tykkilumi, vihreä maa ja aurinkoinen keli. Otin mukaan 350D:n ja putkeksi 24 1.4:n, kun ajattelin, että kevyt ja mukava hiihtää ja kyllä sillä pari kuvaa saa. Sai kyllä juu, mutta kuvistä pääosa jäi niin pehmeiksi, että niillä ei tehnyt mitään. Luulen, että 20D:llä olisin saanut paremmat. Toinen juttu, mikä olisi saattanut auttaa, olisi voinut olla, että olisi pitänyt jotenkin eri tavalla tarkentaa, mutta minä kuvasin tyylillä, jolla olen tottunut kuvaamaan, eli seurasin kohdetta ja sitten nappi pohjaan, kun on kohdalla.
     
  9. Vs: Canon EOS 20D

    Otetaas taas hitunen hinnasta.

    690 e.
     
  10. Vs: Canon EOS 20D

    Hinnasta taas vähän pois: 650 e
     
  11. Vs: Canon EOS 20D

    Sis ALV ?

    Kaveri vois olla kiinnostunut ostamaan tätä....
     
  12. Vs: Canon EOS 20D

    Ei tosta vissiin alveja voi väehtnää, mutta hintaa mun pitää vaan vähentää, jos ei mee kaupaksi. En tarvi neljää digijärkkää.