Vs: M/V: Leica M-objektiiveja heips! Noista hieman saattaisi tuo 28 Zeiss kiinnostaa, mutten ole ihan varma Laitan tähän nyt "huuteluna" messun, jotta voisin joutua todella pistoksiin jos joku haluaisi myydä mulle Noctiluxin... Itellä on tällä hetkellä seuraavia laseja joiden osalta olisin joissain tapauksissa kiinnostunut vaihtamaan/myymään/hankkimaan uutta: 15/4.5 Voigtländer, kunto uuden veroinen. 21/2.8 Leica, kunto kohtalainen. Linnsi on iso ja kömpelö. 25/2.8 Zeiss ZM Biogon, ostettu uutena, kuin uusi. 35/2 apsh Summicron 50/1.5 Summarit - 50 luku, en myy 50/1.4 Summilux, uusi, tuskin myyn. 75/2 asph summicron Mutta suurinta osaa en myy/vaihda, 21mm vois olla ison koon puolesta vaihtolistalla ja se noctilux on ehdottomasti hankintalistalla
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Jos ei vaihtokauppaa tuu niin voisin olla tosta 15mm Heliarista kiinnostunu myös ;-).
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Hmm, tavatttoman mielenkiintoista, onkos täälä topicissa mainittu "Tavattoman kömpelö" Leica 21 millinen Super-Angulon-M vaiko Elmarit-M? vastaan itselleni: oltava Elmarit-M. Paas hintaa tuleen, niin mietin josko laitan eläkkeestä sivuun..
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Mä käytän sit kans tätä, mulla olis nimittäin vieläkin toi Voigtländerin 35mm f1.2 Nokton jonka voisin vaihtaa esim. 35mm Summicroniin tms. Myös 15mm Heliar kiinnostaa ja 90mm Tele-Elmarit. Muitakin päättömiä voi ehdotella vaihdossa ja käteinenkin kelpaa!
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Joo, olet oikeassa, Elmarit-M on kyseessä ja vieläpä pre-asph. En ole vielä oikein sisäistänyt itselleni paljonko tuollaisten arvo oikein on ja jos sitten luovun siinä niin sitä ennen mun pitäis keksiä mikä olisi hyvä linssi sen tilalle Ko linssi on muuten ihan normikokoinen, mutta sen VV-suojan kanssa ihan mahdoton. Mulla oli aiemmin Voigtländerin paljon pienempi 21mm mutta se oli pieni vain siksi että sen valovoima oli muistaakseni 4. Ko Elmarit on EP-kamerasta käytettynä ostettu, muistaakseni sen pyynti oli pari kolme vuotta sitten jotain 700e hujakoilla. Tuosta 15mm täällä on kanssa kyselty. Samoin, en ole vielä päättänyt Katellaan nyt, josko innostuisin 18mm Zeissin hankkimaan, koska ehkä 15mm on himppasen liian laaja omiin tarpeisiini. Katellaan nyt jahka tästä joudan
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Minullakin olisi itse asiassa Voigtländerin 15mm jäänyt vähälle käytölle, 21mm tai 28mm kiinnostaisi enemmän. Jos joku haluaa tehdä vaihtokaupat niin neuvotellaan! Etsin kuuluu pakettiin. Objektiivin takalinssissä on pieni naarmu, mutta kuviin se ei tunnu vaikuttavan. Tässä esimerkkejä kuvista: http://cameralovesyou.net/pages/view/134 http://cameralovesyou.net/pages/view/128 http://cameralovesyou.net/pages/view/114
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja [QUOTE> [/QUOTE] mutta onpa vinkeä tuo siltavuorenpenger! Syy miksi ko 15mm linssi on mulla on vajaassa käytössä on filmirungossa liian laaja ja harvoin tarvittu kuvakulma ja M8:ssa siihen ei saa IR suodinta.
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Tuo 15mm objektiivi on nyt myyty. Sen sijaan jos joku haluaa vaihtaa laajakulmansa ( 15mm < x < 35mm ) minun Voigtländerin 75mm teleeni, niin saa tehdä ehdotuksia.
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja Jesjes, kiitos kaupoista Mun 35mm f1.2 Nokton olis vieläkin tarjolla: Vaihdossa vois kelvata esim. 50mm (DR tai normi) Summicron / 35mm Summicron / 35mm Zeiss Biogon ZM / 50mm Zeiss ZM Sonnar tai Planar / 50mm Nokton. Myös 90mm Tele-Elmarit kiinnostaa...
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja voisin itse olla kiinnostunut vaihtamaan cv:n 15mm heliarin 21mm color skopariin. kiinnostaisko ketään?
Vs: M/V: Leica M-objektiiveja (Leica Tele-Elmarit 90/2.8 tyrkyllä) Ale. Ostakaas hyvää tavaraa halvalla.