Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Toimii aivan täysin kaikkien valojen kanssa, missä on orjakenno. Mulla on tuo samanlainen, todennäköisesti jopa aivan samalta tehtaalta, mutta siinä lukee vaan Hensel ja se on sininen ;D Hitto kun ois ylimääräsitä vyffeä, niin ostaisin Miken setin pois ja pistäisin Henskut myyntiin. Elinchromen etu on se, että sitä saa vähän joka toisesta kaupasta ja täten hinnat on perustingitty jo valmiiksi, kun taas Henselillä on vain 1. myyjä tässä maassa...
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Palataan vielä kerran. Kyllä konkat on ihan tuttu juttu. Näissä elinkan malleissa joissa on ns. itsevaihdettavat välähdysputket, joutuu ohjekirjankin mukaan odottamaan minimissään 30 minuuttia virrankatkaisun jälkeen että pystyy sen putken vaihtamaan. Kyllä siinä ehtii sätkän jos toisenkin polttamaan tai vaikka syömässä käymään kuvaus-session välissä ;-) Sori taas.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo ... jotta konkat ehtivät tyhjentyä ja palikat jäähtyä ennen kuin ruvetaan käpälöimään. Mutta kun ENSIN odottaa laitteen jäähtymistä ja SITTEN käväisee Lauttasaaressa ja toteaa, että jaahas Color-Kolmio:n huolto onkin viikonloppuisin ja iltaisin kiinni, niin voi lähteä vaikka Tallinnaan syömään ja juomaan. Kehä kolmosen ulkopuolella tilanne on tietysti yksinkertaisempi; laitetaan salama postiin ja rukoillaan ettei ne riko sitä lisää.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Se Color colmio on ihan yhtä kiinni silloinkin kun menet hakemaan sitä vaihtolamppua. Oikeasti, saivartelua pahemman päälle. Kuinkahan tiheään noista poksahtaa lamput? Ei varmaan joka ilta, joten silloin kun se kerran viiteen vuoteen pamahtaa, niin on yhtä todennäköistä, että joku pöllii sun kamat sen viiden vuoden aikana. Tämä on myynti-ilmoitus, joten koska et selvästikään noita ole ostamassa, niin voitko tehdä oman ketjusi y-tunnuksista ja lamppujen vaihdoista.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Voithan ostaa muutaman salamapään ihan vaan varuiksi jos sitä noin pelkäät? Tämä siis anselille. Ja sori taas, enään en sekaannu.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Lamput ja sulakkeet ym. ovat kulutustavaraa, joita voi pitää omassa hyllyssä ilman että logistiset kustannukset merkittävästi kasvaisivat. En voi tietää kuinka tiheään noista sinun laitteistasi lamput poksahtaa, kun en ole niitä käyttänyt. Olin aidosti kiinnostunut noista, siksi halusin tietää voiko välähdyspään vaihtaa itse, se on minulle ns. välttämätön ominaisuus. Halusin myös tietää mikä on myyjäyritys -- ihan kohtuullinen kysymys sekin, eikö? Pyydän anteeksi, että sinun myyntiketjussasi olemme voton kanssa alkaneet vängätä tuon itsevaihdettavuuden tärkeydestä. Itselleni se on. Nyt kun on selvinnyt, ettei myymiisi salamoihin voi putkea vaihtaa itse, niin kiinnostukseni loppui.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Aika hauskaa kyllä. Älä vain ikinä osta autoa, siihen et voi kaikkia osia itse vaihtaa. Vähän huvittavaa katsoa kun joku tekee tuolla perusteella ostopäätöksen. Ja Suomeksi Ansela sullekin, nuo eivät ihan mitään kulutustavaraa ole, lampuista poksuu usein korkeintaan ohjausvalo, välähdyspää kestää vuositolkulla. Ymmärtäisin jos välähdyspäitä menisi kuin pattereita, eli olisi varmaa, että se poksahtaa kerran parissa viikossa, mutta kun kyse on harvinaisesta jos koskaan tapahtuvasta rikkoutumisesta, niin on aika hassua sen perusteella tehdä mitään päätöksiä. Näytti sun tarkoitus olevan periaatteellisella tasolla oleva narina asioista, joilla nyt ei käytännön merkitystä ole.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Hauskaa tai ei, Elinchromella on tuotteita, joihin välähdyspään voi vaihtaa itse, maksavat vähän enemmän. Jos ostajat eivät sellaisia haluasi, niin miksi niitä valmistettaisiin? Välähdyspää voi kestää vuositolkulla, riippuu käytön määrästä eikä vuosista. Se voi myös särkyä hätäisesti ja huolimattomasti hoidetun kuljetuksen aikana, tai kun joku rähmäkäpälä kaataa salaman, jne. Hassua että olen tehnyt jopa kameroiden ostopäätöksiä sillä perusteella, että niihin voi ihan itse vaihtaa objektiivin, vaikka se ei ole edes rikki.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Tarkoittanet välähdysputkea? Välähdyspääksi on ollut tapana sanoa kaapelin välityksellä genikseen liitettävää mm. ohjausvalon ja välähdysputken sisältävää kokonaisuutta.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Huollossa se pää ei vaihdu itsestään, sielläkin sen joku vaihtaa... Newsflash. fx välkkyyn voi vaihtaa itse pään jos tietää miten se tehdään. Ja kun luulet ansela muutenkin tietäväsi kaiken niin ei pitäisi olla paha
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Miten voit verrata erittäin harvoin rikkoituvan tuotteen korjausta objektiivin vaihtoon? Ei näitä valoja kato tehdä sun olohuoneeseen "kuka vaihtaa nopeiten lampun" tai "arvaa alv." peliin. Teemu voinee sulkea tämän ketjun, menevät anyways torstaina eteenpäin nämä valot. Jos joskus laitan jotain myyntiin, niin pliis Ansela, ole hiljaa siinä ketjussa.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Ostakaa tästä neljä hyvää salamaa. Sitten vielä kaksi samanlaista jostain. Salamoita tarvitsee kuusi Kalevan Matin mukaan. Viisi salamaa kuvaukseen ja yksi on aina huollossa. T Jukkis
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo olenko väärässä,mutta menee hiukan rupatteluksi tää Miken ilmoitus,mutta toisaltaan missä Mike, siellä kirjoitellaan... Mike ,ehdotan että raahat ne mallis pohjoisikkunalle ja et osta uusia salamia.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Pohjoisikkunajuttu menee todella ohi, mitähän mahtaa tarkoittaa? Uudet valot on jo ostettu, jee jee, eli tällä hetkellä kalustossa on 8 elincan valoa ja se on hieman liikaa.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo no joo,kauneinta luonnonvaloahan se pohjoiskkuna antaa,kokeile edes joskus ,vaihtelua salamapläjäyksiin,toki hienoja kuviahan ne on.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Miksi koittaa? Kuka tahansa osaa kuvata luonnonvalossa, koska sitä ei voi hallita. Kuka vain osaa ottaa Pikku-Eerosta kuvan jäätelö kädessä Särkänniemessä auringonpaisteessa, mutta sitten homma menee vaikeaksi kun Pikku-Eero kuvataan erikseen studiossa valaisten hänet määrätyistä kulmista, kuvataan erikseen Tornado ja maskataan Pikku-Eero istumaan vaunuun jäätelön lentäessä tuulessa.
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Tarkoitan sitä mitä Elinchrom kutsuu: "user replaceable plug-in flash tube"
Vs: M: 4 X Elinchrom FX400 studiovalo Tunnen myös jonkin verran TUKES:n ohjeistusta siitä millaisia sähköhommia tavallinen kansalainen "saa" tehdä. Sähköinsinörtit ovat eri asia, mutta kun kyse olisi kimppakäytössä olevista laitteista niin pitää arvioida tilannetta ns. "heikoimman lenkin mukaan". Pitipä oikein kaivella Elinchrom:n verkkosivuja (Homepage), kun laitteiden myyjä oli vähän epävarma FX-sarjan ("Style") spekseistä: "Style BX comes with user replaceable plug-in flash tube. All other features, performance and specifications are the same as Style FX." Käväise vaikka Gallen-Kallelan museossa Tarvaspäässä (http://www.gallen-kallela.fi/) niin näet mitä pohjoisikkunajuttu tarkoittaa. EDIT: Tarvaspäässä on myös hieno valokuvanäyttely http://www.gallen-kallela.fi/rajanylityksia/index.html