Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Myytäviä helmiä netissä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana iurista, 11 Elokuu 2007.

  1. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Olihan (vai onko vieläkin) tossa Myydään-palstalla Voigtländerin 15mm M-bajonettiin (ja LTM-runkoon taisi käydä myös). Sit Boostilta sais vielä valovoimaa 35-milliseen ja rungon ja jäis rahaakin, tuohon verrattuna :).
     
  2. kto

    kto Well-Known Member

    2 560
    100
    63
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Luultavasti sillä 15 millisellä Voikkarin pullonpohjalla ei oo mitään yhteistä Zeiss Ikon Hologoniin kuin polttoväli;)
     
  3. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Juu en tiedä, itse en niin innostu noin laajasta muutenkaan. On siinä kuitenkin valovoimakin eri planeetalta. Luulisi että silläkin kohtuullisen laatuisia kuvia saa, jos niikseen tulee?
     
  4. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Nii no mut hei, toi hologoni on Pentti Sammallahden suosikkilinssi. Kukapa ei haluais olla edes jossain suhteessa samalla viivalla kuin Pena ;)?
     
  5. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Rehellisesti täytyy tunnustaa, että en ole vielä aivan kamalasti tutustunu Penan tuotantoon, jonkun kirjan olen selannut nopeasti läpi muistaakseni, siinä tais olla lähinnä maisemaa, josta en niin innostu.. Ja Helsinki School -kirjassa tais olla joku tai muutama kuva, se joku koirakuva oli kyllä mukava. Itse en siis vielä koe kamalasti sympatioita (tai mikä nyt olisikaan oikea tunne/sana) siihen suuntaan.
     
  6. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    No ei sit mitää :).


    (OT: mä en kyllä oikein tiedä, mitä se siellä Helsinki school -porukassa tekee... Toisaalta pidän koko instituutiota vähän luotaantyöntävänä...)
     
  7. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Juu en mä näistä tiä, kerran oon ko. kirjat selannu. En itsekään kauheesti taida fanailla, tosin pidin Jari Silomäen Weather Diarysta aika paljon.
     
  8. Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Ei se nyt sentään instituutio ole. :)
    Sammanlahti on opettanut Taikissa enemmänkin 70-luvulla ja sitten myöhemminkin. Taitaa olla maailmalla kuuluisa ilman Helsinki Schooliakin.
     
  9. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Miksei se olisi instituutio?
     
  10. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Minä puolestani diggaan Sammallahden tuotantoa, siinä on sellaista huumoria, muutaman vedoksen näin Tarvaspäässä, kun kävin katsomassa sen rajanylityksiä näyttelyn.
     
  11. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Saattaisin tykätä myös enempi, jos näkisin lisää kuvia :). En muista kuin sen koirakuvan..
     
  12. Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Miusta Sammallahti on todella hyvä kuvaaja. Tyylitajua.
     
  13. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Komppaan.
     
  14. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
  15. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
  16. Boost

    Boost

    591
    0
    0
  17. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Ja toi meni jo.. Ei kai edes pahalla hinnalla.
     
  18. Nappe1

    Nappe1 Member

    651
    0
    16
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Salamakengätön Olympus M-1 Ebayssa
     
  19. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: Myytäviä helmiä netissä

    Eikös tuo ollut Sveitsiläistä tekoa. No samapa tuo, mutta aika huikeat nuo ominaisuudet:
    Lens Kilar 1,3/10,5mm, Shutter 1/15-1/1000 sec

    Melkoisen valovoimanen 105mm tele, ei ihme että on maksanut aikoinaan ja näyttää maksavan ihan mukavasti tänäänkin. Nyt kun olis ylimääräistä hilloa ;)