Elikkäs, osaako joku kertoa, kauanko Ifillä menee yleensä kuvien toimittamisessa? Lähettelin kymmenisen 75 x 50 kuvaa tulostettavaksi... (nyt on puoleen hintaan tarjouskin) Toinen asia mikä askaruuttaa, on kuinka ne pakkaavat isot tulosteet, siis tuleeko ne ehjänä kotiin asti?
Viikonloppuna tilasin pikkukuvia Ifiltä ja tänään tuli postissa. Vajaa pari viikkoa on kestänyt pisimmillään toimitus. Isot kuvat on pakattu rullalle pahviputkiin, eli tulee kyllä ehjänä perille.
Muutamassa päivässä nuo on yleensä tulleet. Miten lie sitten kohta. http://www.ifi.fi/onlinefoto.php "HUOM! Mahdollisuus PRO-kuvien tilaamiseen poistuu 20.6.2006."
Ja sitten vain muistaa repiä ne järjellä ulos sieltä putkesta. Jos on useampi kuva niin aika tiukaksi menee. Ei oo totta. Just ostin skannerinkin.
aika yllättävää. mut toisaalta kuluttajia oli varmaan alle 1% ostajista joten hyöty on ollut varmaan aika pitkälti 0, miksei mahdollisesti jopa negatiivinen. onkos moni oikeasti tehnyt konkreettista erottelua perus ja pro -kuvan laadun välillä tarpeeksi suurella otannalla? mikkok: ei mulle ainakaan tulis mieleen digiprinttaa ainakaan kinofilkasta tikikuvaa, sen verta loppuu resot kesken mv-negassa (tai sitten se on toi epson 4990). joku iso tai keskikoko voi antaakin käyttökelpoista jälkeä jo..
Kuvat tulee putkesta ravistamalla... Mutta Posti osaa -- ainakin joskus -- kävellä? ajaa trukilla? tms. sen pahviputken yli: Foto Safe- Photography tips and tutorials Mutta IFI:llä oli tiedosto tallessa ja tekivät ripeästi uuden vedoksen kun lähetin heille reklamaation ja tuon kuvan. Vain yhden kerran mulla toi pahviputki on "pettänyt"
Kyllä toi Pro-linjan lopettaminen on perseestä, mutta kai sen jollain kustannussyillä voi perustella. Oli pakko laittaa kyselyä Ifille, sen verran ihmetyttää ja vituttaa.
vk.net:in porukalla käytiin joskus IFIllä kyselemässä, pitäiskö laukkujoukolla käydä kyselemässä missä mennään? EDIT: eiku oltiinkin vivaken nimissä: http://www.360x180.net/panorama/panoramas/pano_ifi.htm
Mitäs hittoa se tarkottaa, että PRO-linja lopetetaan? Ei enää profiilejako ja värit on sitten jatkossa mitä sattuu??
Ja terävöittävät itse myös. kele tana. ja vielä: se voi tarkoittaa ettei sieltä saa jatkossa kuin max. 11 x 17 cm kuvia!!!!!!!!
No ei minulla ole ollut mitään valittamista 75x50 kuvissa, niistä olen kinosta tehnyt 85% ja loput keskikoosta. Toki joidenkin kuvien RSX 200:n rae nousee, mutta sehän on vain tyylikymysys ;-) Itse asiassa harmittanut, kun ei ole saanut tähän sopuhintaan vielä suurempia..
Pistin asiakaspalveluun kysymyspalautteen. "Kehutte palveluanne näin: "SUOMEN SUOSITUIN KUVAPALVELU Valokuvaaminen on osa suomalaisten elämää ja kuvien kehittäminen on yksi eniten käytettyjä palveluja. Siksi kuvapalvelun pitää olla helppoa ja kohtuuhintaista, valokuvien korkeasta laadusta tinkimättä. Tavallisen kuvaajan tarpeiden ymmärtämisen ansiosta Ifistä on muodostunut Suomen suosituin kuvapalvelu. Lisäksi Ifi seuraa aktiivisesti valokuvausalan kehitystä ja on ensimmäisten joukossa tuomassa uusia palveluita ja tuotteita asiakkaiden ulottuville. Kaikki tämä yksilöllisesti ja asiakkaan kotiin toimitettuna. " Mutta kuitenkin ilmotatte netissä myös että: HUOM! Mahdollisuus PRO-kuvien tilaamiseen poistuu 20.6.2006. !!!!!!! Onko tämä ymmärrettävä niin ettei profiileja enää tueta, kuvia terävöitetään automaattisesti ja että jatkossa max. kuvakoko on ainoastaan: 11 x 17 cm ??? Jos näin on, niin esitän vastalauseeni moiseen "kehittämiseen"! Tämä poistaa suurelta joukolta valokuvauksen harrastajia mahdollisuuden tilata netitse valokuvia. Tai yleensäkään saada kehystyskoon kuvia aikaiseksi. Pettynein terveisin Vesa Kuusava
Hyvä, Osku, kun laitoit palautetta. Hitto, mulla ei oo IFIstä ollu juurikaan valitettavaa, kerran tuli ryttyinen kuva, mut ei muuta. Jälki on ollu mun tarpeisiin ehdottoman hyvää.
Laittakaa muutkin palautetta Ifille. Nyt ne ajattelee, että vain Kuusava ja Pekola narisevat ja ne narisee muutenkin. Tuskin palautteella Pro-kuvia pelastetaan, mutta periaatteen vuoksi.
Niinpä, pistäkääs jotain postia niille muutkin. Sen ehkä voisi mainita että jos homma ei kannata, voisi hintaa ehkä nostaa hieman suurille kuville, vaikka 15e: olisi edelleen sopuhinta, mutta nyt tehdään toisinpäin..haluaako ne näyttää emofirmalle että ei auta tarjouksetkaan, ei kannata edelleenkään..
Soitin IFIn asiakaspalveluun. Pahalta näyttää. Tänään kai lähtee asiakaskirje, jossa tarkemmin kerrotaan asiasta. Näillä näkymin värihallinta/profilointi poistuu -- kaikki kuvat ajetaan automaattisen "korjailun" läpi. Maksimikoko 20x30 cm. Huoohhh... Ruvetaanko kimpassa tilaamaan Tallinasta, hinnat alle puolet IFIstä, mutta toimitus 15 e kerta 3 kg asti.
No niin, jonkin aikaa kestänyt digirungon hankintavimma ratkesi kertaheitolla. Aika helpotus oikeastaan, säästyi pari tonnia rahaa. Ruusuja Ifille!