Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN Myydään Zenza Bronica S2 + 4 objektiivia + magnifying hood + filmiperä

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Mäkkäri, 12 Heinäkuu 2007.

Tervehdys!

Kalustopäivitys jatkuu. En ikinä uskonut alkavani myydä tätä aarretta, mutta kaipa tuo on alistuttava suuremman filmikoon himossa realisoimaan tämäkin paketti. Eli myynnissä erinomaisilla Nikkorin / Zenzanonin linsseillä varustettu 6x6 kamera. Kamera on palvellut minua loistavasti. Tyyppivamma, eli tarkennustaso säädetty Mustonen & Laineella noin vuosi sitten. Tiivisteet ok. Tosin muutamissa rullissa reunoilla ollut jotain valoa, ei kuva-alalla. Luulisin tämän kuitenkin johtuneen ennemminkin suojapaperin löysyydestä kun perän vuodosta. Tätä nimittäin kun ei läheskään kaikissa filmeissä ole.

Alla tarkempaa listaa mitä olisi myynnissä:

Zenza Bronica S2 vuosimallia 1966
    - 120/220 filmiperä
    - 5x magnifying hood
    - Nikkor-O 50 mm F2.8
    - Nikkor-P 75 mm F2.8
    - Zenzanon 150 mm F3.5
    - Nikkor 200 mm F4
    - Loittosarja
    - Läjä filttereitä, polarisaatio, puna, oranssi, soft, closeup-lens yms yms.

Kameran ominaisuuksia:
    - Nopeat ajat hitaahkoja 1/1000s on noin 1/600 s
    - Hitaat ajat nopeahkoja 1s on noin 2/3s
    - 1/60 s = 1/60s
    - Salamasynkkä 1/40s tai alle

Kuva koko setistä

Pelkkä runko filmiperän ja "savupiipun" kanssa. Muutama pieni nahanpalanen repsottaa. Muuten erinomaisessa kunnossa.

Alla:
    Nikkor-O 50 mm F2.8. Vanhempi versio 50 mm linssistä, joka samalla valovoimaisempi kun uudistettu versio. Erinomainen linssi. Muutama kolhu etusuojuksessa, sekä pari pientä "reikää" ulkopinnassa. Linssit hyvässä kunnossa. Muutama pölynhiukkanen sisällä, mutta missä tämänikäisessä linssissä ei olisi? On muuten linssinsuojat hieman eri kaliberia kun nykyiset muovirimpulat!

Nikkor-O edestä

Nikkor-O takaa

Nikkor-O etusivusta. Näkyy yllämainitut kolhut.

Nikkor-P 75 mm F2.8 Lasi on erinomaisessa kunnossa. Ei naarmuja kolhuja tai muutakaan. Sisällä taas muutamia pölyhiukkasia. Skarppi kun mikä. Tähän löytyy myös metallinen vastavalosuoja.

Nikkor-P 75 mm F2.8 edestä. (muita kuvia ei tullut otettua kun alkoi kuulua lastenhuoneesta sellasta rääkymistä, että oli syytä jättää aviorauhan säilyttämiseksi kameran kuvailu myöhempään ajankohtaan)

Zenzanon 150mm F3.5. Erinomainen potrettilinssi. Päältä erinomaisessa kunnossa. Linssit hyvässä kunnossa, mutta jälleen pölyä on sisällä. Ehdottomasti suosikki nro. 2. näistä linsseistä.

Zenzanoni edestä

Zenzanoni takaa

Nikkor-P 200 mm F4.
    Linssi muuten erinomaisessa kunnossa, mutta takaelementissä pieni naarmu tai särö. Itse asiassa sen löytäminen paljaalla silmällä on oikeasti vaikeaa, mutta onneksi rupupaskadigipokkari kyllä kaivaa sen esiin ilman mitään ongelmaa. Olen kuvaillut tällä melko vähän, mutta ne kuvat mitä olen kuvannut, ovat silti olleet erinomaisia... siis tekniseltä laadultaan. Visuaalisesti täyttä paskaa kun en teleä osaa käyttää, mutta siltikin. En ainakaan itse osaa sanoa näkyykö kuvassa vaiko ei.

Nikkor-P 200 mm F4 edestä

Nikkor-P 200 mm F4 takaa. Huomaa linssin naarmu, jota digipokkari liioittelee ruhtinaallisesti.

Lisäksi jotain pientä sälää saattaa olla jäänyt huomaamatta.

Järkeviä tarjouksia saa esittää. Keksin ehkä tarjouspyynnön mikäli tarjoukset ei ala miellyttää. Kamera sijaitsee Lohjalla, ja mieluusti myisin sen naamatusten ostajan kanssa. Tällöin on mahdollisuus todeta kunto ihan paikanpäällä. Samalla pääsee tutustumaan kameraan muutenkin.

1. Vs: Myydään Zenza Bronica S2 + 4 objektiivia + magnifying hood + filmiperä

Kuvat ja hieman lisäkommentteja kunnosta lisättu... Jessus että on pölynen tuoli. Pitäis varmaan siivota joskus...