Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY Myydään? Contax RTS 2 **MYYTY**

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana kto, 17 Maaliskuu 2006.

  1. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Contax RTS tarina jatkuu..

    Sain jokin aikaa sitten myytyä nopeasti vanhan klassikkoni, Contaxin RTS:n, kun tulin hankkineeksi käyttökameraksi RTS kakkosen. Kiitokset ostajalle ja kaikille kiinnostuneille.

    No, nyt on sitten tilalle tullut RTS II täällä ja käsissä on outo ongelma. Käyttökameraksi suunniteltu runko onkin lähes virheettömässä kunnossa. Eihän tätä viitsi kiinnittää edes jalustaan, koska heti tullee jälkiä. Harmittavaa. No, onneksi kamerassa sentään on myyjän mainitsevat pienet jäljet kamerahihnasta, muuten lähettäisin Tokioon uutena. Mutta, jos tämä nyt tulee mun käyttöön, niin parissa vuodessa siitä taitaa tulla ihan vaan "siisti" RTS II.

    Eli koemielessä tarjotaan myyntiin huippusiistiä Contaxin RTS II runkoa.

    Speksejä on netti täynnä. RTS-sarjasta tämä ei ole paras (RTS III on), mutta ehkä halutuin. Pienikokoinen klassikko, jossa on useita hienoja ominaisuuksia. Tärkeimpänä peilinlukitus, joka löytyy vain RTS-malleista. Ulkoisesti erot alkuperäiseen RTS:ään ovat varsin pieniä, koska hyvää oli vaikea parantaa, mutta kaikki muutokset olivat käytön kannalta todella onnistuneita. Ja ne "segmenttiledit" näytössä.... niin hienot.

    Pakettiin kuuluu alkuperäinen laatikko, manuaalit, takuukortit yms. Sarjanumerot täsmää tietenkin. Hihnassa on keinomateriaalista johtuen pientä kulumaa eli joku on oikeesti joskus käyttänyt tätä? Silmäsuppilo löytyy. Ja erikoisuutena "Contax 50 Years" suojus salamakontaktissa. Toi pikkutulppa on aika arvokas kaukoidässä. Sokerina pohjalla: paketista löytyy "normaali", musta, suojus salamakontaktiin.

    Ai niin, mukaan vielä FS-4 tähyslasi, joka on nyt kamerassa. Alkuperäinen kuuluu kauppaan.

    Tätä on aika vaikea hinnoitella, koska ei ollut tarkoitus myydä, vaan käyttää. Laitetaan siis hintapyynti melko avoimeksi eli tarjotakin kannattaa.

    EDIT: hintapyynti MYYTY euroa

    Tiedustelut ja tarjoukset tästä aika hienosta vehkeestä ennen kuin "pilaan" sen:

    yv, 040-5590551, kari.tormi(miau)luukku.com

    Nähtävissä Helsingissä. Pyyhkikää nenä, ettei takakanteen tuu jälkiä!
     
  2. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Olipa pitkä myyntipuhe...

    Tässä muuta kuva lisää, jopa erittäin korostuneesti onnistunut ongelma eli toi kamerahihnan aiheuttama jälki.
     
  3. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Pakko kysyä: mistä ihmeestä mies repii laatukaman toisensa perään myyntiin? Hienoja tekeleitä on nähty sulta jo niin paljon, ettei jopa pöllittyjen diilaaminen tuntuu mahdottomalta ;).
    Vaan ei, hieno maku taitaa miekkosella olla. Kateeks käy kun tommosia saat käyttää. (älkää itkekö, minolta, konica ja olympus-kultaseni siellä laatikoissa ja laukuissa, kyllä minä teitäkin rakastan...:)
     
  4. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Ikävää vaan, että laadukkaatkin filmirungot eivät nykyään enää kelpaa kenellekään. Tai sitten hinnan pitää olla todella alhainen.

    Ja ei, en ole tuota contaxia ostamassa. Eiköhän yksi laadukas filmikamera riitä omaan kotiin...
     
  5. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    :)

    Voin vakuuttaa, että pöllittyjen kameroiden osastolla olen saamapuolella.

    Kyllä valtaosa mun myytävistä romuista tällä palstalla on Suomesta ostettu. Tämä RTS II on tosin juuri tullut Saksasta, Manfredilta. Olin vaan niin ällistynyt sen hyvästä kunnosta, että ajattelin ettei tämä ole parhaimmillaan käytössä, jos vaikka joku haluaisi "säilöä". No, oikealle keräilijälle noi hihnan aiheuttamat virheet lienee liikaa ja tuskin Suomesta montaakaan "uusien" Contaxien keräilijää löytyä.

    Muuten yritän järkiintyä ja karsin "rönsyjä". Yhteensattumien takia mulle tuli muutama Leica, joita tässä yritin myydä. Enköhän kuvaile Contaxeilla kinokuvaukseni tästäkin eteenpäin.

    RTS II on maailmalla yksi halutuimmista Contax-rungoista tällä hetkellä. 400 euroa tällaisesta ei ole välttämättä liikaa. Etenkin kaukoidässä maksetaan siisteistä vielä enemmän. Enkä yhtään ihmettele miksi, runko on hieno. Siksi taas tällaisen itselleni halusin. Tosin mielummin kuluneemman, mutta eiköhän tästäkin sellainen saada.

    Mitä tulee mun makuun, niin enpä tiedä. Zeissin optiikka vaan on mun kokemuksien mukaan niin ylivertaista, että muuta ei viitsisi käyttää. Ei edes sitä toista "saksalaista". Ja manuaalitarkennus sopii mun kuvauksiin erittäin hyvin. Siksi nää vanhemmat Contaxit.

    PS. Minolta, Konica ja Olympus lienee sieltä paremmasta päästä moneen "suurempaan" verrattuna. Olympuksesta on mullakin paljon kokemuksia. Zuikoissa oli "jotain" hienoa, mielestäni Zeisseissa vaan vielä ihan vähän enemmän. Mun avatarissa taitaakin olla OM-2 vuodelta 1982 tms. Oisko 3.5/50mm makro, joka oli/on upea lasi...
     
  6. campv

    campv Ylläpidon jäsen

    2 309
    110
    63
    Joo, taitaa tuo olla harvinaisen totta :)
     
  7. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Uppista.

    Nostetaan vielä kerran tällainen vanha ilmoitus ylös. Etsin RTS IIIsta ja jos sellainen jostain löytyy, niin luultavasti tämä helmi jää vielä vähäisemmälle käytölle.

    Lisäsin alkuperäiseen ilmoitukseen ihan oikean hintapyynnin.