Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY ***MYYTY***: Nikkor 105/2.5 AIS

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana palaitin, 25 Lokakuu 2010.

1. palaitin

palaitin Member

247
    0
    16
    Myynnissä Nikkor-klassikko!
    - Objektiivin rungossa on käytön jälkeä (pintanaarmua ja kulumaa), mutta ei kolhuja tms.
    - Etulinssi on käytännössä moitteeton, mutta taskulampun tms. avulla siinä on nähtävissä kaksi hyvin pientä ja hentoa hankaumajälkeä.
    - Takalinssissä on reuna-alueella nähtävissä hento hankauma ja keskemmällä muutama hyvin pieni pistemäinen jälki. Eivät nähdäkseni vaikuta kuvaan mitenkään.
    - Tarkennus toimii pehmeästi ja aukko napsuu paikalleen täsmällisesti.
    - Tekee erittäin terävää jälkeä jo f/2.5 aukosta lähtien.
    - Etu- ja takatulppa kuuluvat kauppaan.

Lisätietoa:
    - Bjørn Rørslett (Medium Long Lenses For Nikon 'F' Mount):
    "The 105/2.5 is a killer combination on the D3. Even set wide open, high-contrast, bitingly sharp images result. At f/2.5, the extreme corners are a little soft, mainly due to field curvature, but at f/4 and beyond the entire frame is crisp and clear. Image quality holds up well to beyond f/16 where diffraction rears its fuzzy head."
    - http://nikongear.com/smf/http://code.mediadrive.fi/phpbb/viewtopic.php?t=4

Pyydettäessä toimitan kuvia sähköpostiin.

Hinta: 125e, sis. postituksen.

Yhteydenotot YV:llä, kiitos.

Terveisin,
    Pasi Laitinen

2. palaitin

palaitin Member

247
    0
    16
    Vs: M: Nikkor 105/2.5 AIS

Edelleen tarjolla Nikkor!

3. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Voitko laittaa noista (hankauma ja pisteet takalinssissä) kuvat esille ? Vaikka yksärinä jollet muuten.
    Vaikka kait se olis hyvä kaikien mahdollisten ostajien ne nähdä ?

Kiitos ja tänks.
    - E

4. palaitin

palaitin Member

247
    0
    16

Voin laittaa kuvat vaikka tähän ilmoitukseen liitteeksi. Koitan ehtiä laittamaan tänään illalla.
    En voi kuitenkaan varmaksi luvata, että onnistunko saamaan niistä kunnollista kuvaa, kun mulla ei ole makrolinssiä tms. ja jäljet ovat hentoisia. Takalinssin reunalla olevan hankauman saan varmaankin kuvaan, mutta muut ovat aika vaikeita, kun menee ns. mikroskooppihommiksi.

Käytännössä jäljet ovat sellaisia, että eivät vaikuta kuvan laatuun. Lasipintojen kunto on minusta hyvä 20v linssiksi.
    Itse olen ostanut linssin kameraliikkeestä (Foto-Tapio) käytettynä ja liikkeen arvio linssille oli "siisti yksilö, lasipinnat kunnossa". Olen arvion kanssa samaa mieltä ja linssi on myynnissä vain koska manuaalitarkennus ei ole kuitenkaan minun juttuni.

--Pasi

5. palaitin

palaitin Member

247
    0
    16
    Vs: ***MYYTY***: Nikkor 105/2.5 AIS

En laitakaan nyt tähän lupaamiani kuvia, koska linssi meni jo kaupaksi. Halukkaita ostajiakin oli nyt jo 5 kappaletta. Myin linssin ostajalle, jonka viesti saapui minulle ensimmäisenä.

Kiitos,
    --Pasi