Varoitetaan heti, että hintapyynti on mannermaista tasoa, mutta tuote sitä parempi. Eli 645-formaatin oppimiseen mulle riittäis yksi kamera - jos sekään auttaa tottumaan outoon kuvasuhteeseen. Joka tapauksessa 6x4,5 kokoon löytyy "pokkari" eli Fujin zoomaava 645zi. On toki isompikokoinen kuin esim. 6x4,5 SuperIkonta, mutta tässä ois aivan loistava objektiivi (55-90mm). ja muutenkin koko vehkeestä oikein huokuu modernit ja ajatellut ratkaisut. Täydellinen reppumatkailijan työkalu. 55-90 milliä on se "ongelma", jonka takia hankin toisen 6x4,5 vempeleen. Tuo 55m ei oo ollut mikään huono raja, mutta 120mm tms. makron puute häiritsee Fujissa. Puute, joka on lähinnä käyttäjässä, ei kamerassa. Siis kaupan Fujin legenda 645zi Objektiivien laatua on työlästä arvioida, mutta voisin olla melko varma, että tää vehje pärjää missä vaan, jopa testitauluissa. Ostajan kanssa voidaan sopia testivaiheesta, jos se katsotaan tarpeelliseksi. Kamera on virheetön, kaikki releet mukana. Lähes sijoituskohde, koska filmi on kova sana muualla. Mukana kaikki tulpat, paketit, manuaalit ja etenkin vvs. On kuin uutta ostaisi. MYYTY Ostot, tarjoukset yms. yv tai 040--5590551
Vs: Fuji 645zi Niin, mulla on myös Pentaxin 645N kolmella lasilla. Tämänkin Fujin optiikka on loistava. Se ei ole ihan "portaaton" zoom, vaan polttovälit taitaa olla 55,65,75 ja 90mm. Tuskin liittyy mihinkään "optimointiin", vaan pelkästään zoomausmoottorin askelluksiin, mutta hyvin toimii käytännössä. Ja on vähän liiankin mukava reissussa noin myyntiä ajatellen....
Vs: Fuji 645zi Uppista tällekin. Jos ainakin hetkeksi unohdetaan ns. mannermaiset hintatasot, niin kamera voidaan myydä vähän halvemmallakin. <COLOR color="red"]MYYTY</COLOR>
Vs: Fuji 645zi On ihan tosi hilkulla, etten osta tuota. Sopisi minulle keskikoon harrasteluun paremmin kuin mikään muu. Mutta mistä löytäisi rahat? :-( Noo, pähkäillään vielä, hetkinen.
Vs: Fuji 645zi Ilman hintamuutoksia, muistutetaan tästäkin. On tällä hetkellä jopa pakattuna alkuperäiseen laatikkoon. Uuden kameran tuoksu lienee jo haihtunut, mutta lähes uuden laatikon avaamisesta syntyvä ilo lienee 95% jäljellä. K