Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Valokuvien säilytys albumissa

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Ilusao, 2 Kesäkuu 2009.

1. Ilusao

Ilusao

3
    0
    0
    Olen suunnittelemassa valokuvien kehittämistä albumiin ja nyt mietityttää millaisessa albumissa ja miten kuvat kannattaa säilyttää.

Kumpi albumeista on parempi: muovitaskullinen vai sellainen välilehdellinen, johon kuvat kiinnitetään itse? Jos kuvat kiinnitetään itse, olisiko paras käyttää valokuvaliimaa, -teippiä vai -kulmia?

2. Vs: Valokuvien säilytys albumissa

Semmoinen välipaperilla varustettu liene parempi niille kuville ja kun itse liimailee millä hyvänsä niin saa kuvat laittaa vapaammin ja jättää vaikka tilaa kommenteille. Muovitaskuihin kuvat pitää laittaa aina samoin päin. Kaikki ei kuitenkaan ole pystykuvia tai vaakakuvia eli albumi pyörii sylissä niitä katsellessa. Tietty jos tekee kansiota lasten katseltavaksi (pienten sellaisten) niin muovitaskualbumi liene parempi. Meillä on tuo homma vähän vaiheessa. Jostain -93 asti kuvat on jäänyt laittamatta kansioihin. :] No nyt ne on sentäs skannattuna (huonolla laadulla) koneella. Se oli sentäs helpompaa kun ne ei ole kansioissa.

3. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Vs: Valokuvien säilytys albumissa

Oikein sellaista kunnollista albumia tuskin onkaan...

Liimaukset kuivuu ja kuvia irtoilee, vastaavasti kun on hyvä liima, niin ne välilehdykkäät irtoaa helpolla ja ilman niitä kuvat tarttuu toisiinsa.. On myös ollut sellaisia, missä liimaa on albumissa ja kuva laitetaan muovin ja lehden väliin, mutta niissäkin liima kuivuu ja eikä tahdo pysyä kuvat kiinni.

Muovitaskuissa ei voi asemoida kuvia mihin haluaa ja tekstit on vaikea lisätä..

Ongelmaan on ratkaisu, jopa hyvä sellainen: Teettää kuvakirjan omista valokuvista, asemoi miten tahtoo ja laittaa haluamansa tekstit. Lisäksi seassa voi olla pieneiä ja isoja vapaasti. Koskaan ei kuvat irtoile, eikä katoa albumista ja kirjaa on aika kiva selailla. Tänä päivänä ei edes ole sen kalliimpi kuin kuvien teettäminen.

4. drako

drako Member

132
    0
    16
    Vs: Valokuvien säilytys albumissa

Öääh. Luulinpas olevan paljonkin kalliimpia. Missäs hintatasossa nyt näitten kanssa pyöritään? Ja minkä tasosia "kirjoja" ne sitten on?

5. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63