[Linhof Master Technika | Symmar-S 150/5.6 | Fuji FP-100C 45] Talvesta ei tietoakaan saarella, ei jäätä, ei lunta. Kaksi nokkosperhostakin lenteli jo ohi. Runsaasti muuttolintujakin, mutta niitä en tunne. Säästeliäästi tuli kuvattua, liian kaunis sää. Nautittua keväästä sitä enemmän. Joskus näin. Polaroid 550 filmiperä taisi nyt jäädä työttömäksi kun kuvasin loppuun viimeisen pakan Fuji FP-100C 45 -filmiä. Pidän sen kuitenkin jemmassa, jos joku joskus onnistuisi ostamaan filminvalmistuskoneet Fujilta ja aloittaa tuotannon uudelleen. Sitä odotellessa.
Onhan pehmeä kauttaaltaan paitsi reunukset. Muuten nättiä, mutta tämä vähän häröö pienessä koossakin (hieman vajaa A3 mun näytöllä.) (Näkee sen isonakin, jos avaa uuteen väilehteen. Nykyisen Kameralaukun omituisuuksia, että tekijän lähettämä koko näkyy vain kikkaillen.)
Pikafilmien posat kai ovat yleensä aika pehmeitä. Parasta tarkastella luonnollisessa koossa, eli 4x5. Polaroid 55:n negalla olisi saanut skarpimpaa jälkeä. Mutten viitsinyt tuhlata niitä noin kovassa valossa.
Kuvan kun avaa uudessa välilehdessä saa kuvan auki josta näkee koko resoluution jos sen haluaa. Kuva ei ole perinteisen Jurmomainen.
Joku käyttää näköjään vielä vaaleaa foorumin taustaa. Tänne saatiin toiveesta valinnaksi jokunen kuukausi sitten "vaihda väriteemaa" sivun alalaitaan . Jukella on näköjään jokin muu selain kuin FF. Onkohan muilla kuin tuliketulla välilehteen avatun kuvan tausta kivan tummanharmaa? Eppäilen...
Oot sie sitten aika epeli. Mitä se sulle kuuluu minkälainen tausta mulla on? Ja oikeinkirjoitus asioihin näytän sulle keskaria. Senkin riidan haastaja.
Kuuluu se, koska sitä esittelit. Sinun postisi oli myös kuvavastaus aiheeseen jonka tähän toin. Itte oot yks aggressio!
Vaan mitäpä JukeK sanoo itse aiheesta? Unohtuiko pääaihe eli Kenin kuva aggressioon? Millainen on tästä erilainen perinteinen jurmomainen, tai keskarilla Jurmomainen, kuva?
Sä et sitten osaa lopettaa ajoissa. En vastannut sun agressio postaukseen niin sun piti laittaa toinen viesti. Mutta tässä vastaus kysymykseesi: Kyllä kommentoin. Et ehkä huomannut kun takerruit kirjoitusvihreisiin.
Polakat ovat minulle aika vierasta materiaalia paitsi tarkistukseen että kaikki on kohdillaan. Tässä kuitenkin viehättää tuo perinteinen tunkkaisuus, estetiikka mihin on totuttu ja mikä näkyy maalauksissakin, joissa harvemmin on silmiäsärkevää värien puhtautta vaan murrettuja sävyjä. Luontokuvana tunnelma on varsin raaka kuten ajankohtaan sopiikin. Kuollut kuin ydinlaskeuman jälkeen.