Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Myllyjä..

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.HBach, 3 Elokuu 2009.

1. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16
    ..ja Sampo poju. Nuo myllyt ei taida ihan sitä perinteistä vehnäjauhoa jauhaa, mut mä olin kyllä hymy berberissä ku ei noita näillä nurkilla ihan joka puolella näy. Näin jälkeenpäin vähän harmittaa etten ottanut pyörivää liikettä kuviin mukaan. Kuvat tietenkin Kemistä

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Myllyjä..

Pyörivän liikkeen tekee joku kätevä kuvan käsittelyssä alta aika yksikön, joten alle sekunnin.

Ihme sanonta "alta aika yksikön". Mitähän tämä sitten oikeesti tarkoittaa?

3. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Ylimmässä ja alimassa ne vatkaavat kyllä ihan hienosti (laivan kanssa ne näyttävät enemmän joltain tutkahärveliltä) ja katsoja kokee ne dynaamisina laitteina. Olemme onneksi tottuneet tuulimyllyjen kuviin jo parin sadan vuoden takaa ja kaikissa niissä lavat ovat paikoillaan.

Ylimmässä voisi kannattaa kokeilla köyden rajaamista pois - nyt sen merkitys jää arvoitukseksi.

Juke.K: Ilmaisu on vanha - ja ennenvanhaan ajan mittaus oli krouvia. Aikayksikkö oli päivän kolmasosa: aamu, ilta ja yö... Alta aikayksikön kerkisi tehdä monenmoista. Mutta sitten keksittiin kello.

4. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Kieltämättä mietin tuota ylimmän rajausta.. päädyin sitten jättämään tuon köyden tuohon, nimenomaan herättämään kysymyksiä ;) Syvyysvaikutelma oli yhtenä syynä muttei se oikein siihen tehtävään sopinutkaan.

5. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Pidän tuosta ekasta. Köyden merkistystä en ala edes miettimään, se vain on siinä, ja hyvä että on. Lisää kuvan visuaalista ilmettä. Yksinkertainen ja siksi juuri vahva kuva.

Pikkasen urputan tuosta horisontista, kun on kuopalla. Näin et ainakaan todista maapallon pyöreyttä. Pisti heti silmään. Helppo korjata.

kapa

P.s.

Tuollaiset pikkuasiat ovat itselle joskun vaikea huomata. Minä tuossa joku aika sitten laitoin kuuden kuvan tilkkutäkin ja huomasin taivaan saumakohdat todella hirveiksi - vasta sitten, kun niistä huomautettiin.

6. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Ykköskuvassa kuopalla? Nyt en kyllä näe sitä mitä sä näet =) eihän horisontissa ole pelkkää vettä.. Valaise minua

7. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Välillä käy näin. Taitaa olla horisontti suora ja vaikutelma tulee puista.
    Se saattaa hämätä ja silloin itse korjaisin tuollaisen silmilleni (=aivoilleni)
    "oikeammaksi". Tuo on yksi syy mm. siihen, että en käytä näyttelyä ripustaessa vatupassia. Harva, varsinkaan vanha, rakennus on kaikilta kohdiltaan vaaterissa. Usein ei-vaaterissa on "suorempi" kuin se oikeasti suora.

kapa

P.s.

Saattaa tuo kaarikin lisätä tuota vaikutelmaa vinksahtaneissa avoissani. Älä sitä silti poista.

8. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Ahaa.. tarkoitit siis klassista "horisontti vinossa" -juttua ;) Otan 90% maisemakuvista käsivaralta helppouden vuoksi, kuten myös ylläolevan. Huono työpöytä ja täälläkin päässä vähän vinksahtaneet aivot eivät anna aina sitä todellista kuvaa onko se suorassa vai ei. Joten olen hylännyt koko suorassa tai ei skenarion (ääripäät tietenkin eri asia) Se tahtoo olla että mitä pitempään kuvaa katsoo, suorakin horisontti menee aikanaan vinoon =) Mutta tuosta sun leikkaamasta pikkukuvasta voidaan päätellä että se on oikeasti vähän vinksallaan ;) -> ehkä jalusta ahkerampaan käyttöön.

-Hullu ei huomaa ja viisas ei puhu mitään